مسؤولان برای حل مشکلات کشاورزان چاره اندیشی کنند

آیت الله نوری همدانی:
مسؤولان برای حل مشکلات کشاورزان چاره اندیشی کنند
حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با بیان این که نبود نظارت بر کارها و خرید و فروش مربوط به محصولات کشاورزان سبب ایجاد مشکلات برای آن ها شده است، گفت: مسؤولان برای حل مشکلات کشاورزان چاره اندیشی کنند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که نهج البلاغه باید یک درس در حوزه علمیه باشد، گفت: به اندازه ای مطالب مهم در نهج البلاغه وجود دارد که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به کلمات قصار امیرمؤمنان افزود: حضرت می فرماید دل های انسان ها همانند ظرف هستند که بهترین دل ها این است که دارای ظرفیت بیشتری باشند، در دل برخی مال و مقام و پول وجود دارد که محدود است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس روایت مردم سه دسته هستند، اظهار داشت: گروهی عالم ربانی هستند، دسته دیگر کسانی هستند که از علما پیروی و تبعیت می کنند، انسان باید عالم، متعلم یا محب آن ها باشد و الا هلاک می شود.

وی ادامه داد: دسته ای دیگر از مردم کسانی هستند که دنبال هر سر و صدایی می روند، چون عقل و بصیرت لازم را ندارند با هر بادی همراه می شوند چرا که از نور علم استفاده نکردند و به بیراهه رفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اگر دل انسان با مال پیوند بخورد ارزش ندارد، ابراز داشت: اگر دل انسان به علم پیوند بخورد بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشاورزان در کشور، عنوان کرد: کشاورزان اعلام می کنند با وجود زحمات بسیاری که می کشند از جهاتی گرفتار هستند و اشراف و نظارتی بر کار وجود ندارد، بر اساس اعلام کشاورزان، آن ها زحمت به ثمر رسیدن میوه را می کشند اما دلالان با قیمت های بسیار پایین می خرند و آن را چند برابر می فروشند و کسی اشراف ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نبود نظارت بر کارها و خرید و فروش مربوط به محصولات کشاورزان سبب ایجاد مشکلات برای آن ها شده است، همچنین با وجود این که در بسیاری از موارد را درداخل کشور داریم اما باز هم وارد می کنند؛ بنابراین مسؤولان باید برای حل مشکلات کشاورزان چاره اندیشی کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 1 =