مسؤولان مراقب قضاوت آیندگان نسبت به خود باشند

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:
مسؤولان مراقب قضاوت آیندگان نسبت به خود باشند
رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: امروز مسؤولان و مدیران ما که به برکت خون شهدا در منصب هستند و تاریخ این کشور را رقم می زنند، باید مراقب قضاوت دیگران نسبت به خود باشند.

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار در سلسه نشست های علمی و پژوهشی نهج البلاغه که در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، با اشاره به توصیه های امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه نسبت به حکومت داری مالک اشتر در مصر، اظهار کرد: حضرت به مالک فرمودند «تاریخ گذشته حکومت مصر را به خوبی مطالعه کن و از سرگذشت حاکمان گذشته این کشور درس عبرت بگیر، چون این کشور دارای تمدن بشری بوده است.»

وی افزود: یکی از توصیه های امیرمؤمنان(ع) به افرادی که به عنوان والی و استاندار معرفی می کردند همواره مطالعه حوزه استحفاظی و تاریخ آن شهر بوده است. از همین رو مدیران ما نیز باید نسبت به حوزه تحت مدیریت خود، شناخت کافی داشته باشند؛ همانطور که ما پس از انقلاب، مفاسد، فاصله های طبقاتی، اختلاس ها و سرسپردگی شاه به جبهه استکبار را مورد نقد و بررسی قرار دادیم.

حجت الاسلام شریعتی تبارتصریح کرد: افراد و مسؤولانی که به برکت خون هزاران شهید امروز دارای پست و‌ مقام هستند مراقب رفتار خود باشند تا آیندگان نسبت به آنان درست قضاوت کنند. مسؤولانی که فساد دوران گذشته را ملامت می کنند و  دارای قدرت و مسؤولیت هستند، باید به گونه ای رفتار کنند که مردم برای آن هاهمان قضاوتی را انجام ندهند که برای شاه انجام می دادند.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس به نقش جایگاه ولایت فقیه در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در جامعه ما و رأس نظام یک مجتهد فقیه و جامع الشرایط قرار دارد و‌ همواره برای بر پا نگاه داشتن این نظام تلاش می کند. ایشان بارها فرموده اند ما انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و جامعه اسلامی را تجربه کرده ایم و باید با دولت اسلامی به سمت تمدن اسلامی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر توصیه کردند «همان قضاوت و داوری که تو نسبت به حکومت های گذشته داشته ای، بعد از تو مردم نیز به تو همان نگاه را خواهند داشت.» در کشور ما نیز مسؤولانی که ابتدای پیروزی انقلاب برای دفاع از حقوق مستضعفان شعار می دادند اما امروز برخلاف گذشته رفتار می کنند، به گونه ای که در هر گوشه از این کشور ما شاهد یک اختلاس و دزدی از بیت المال هستیم، باید بدانند به برکت خون شهدا در منصب پست و مقام هستند و تاریخ این کشور را رقم می زنند. پس باید مراقب قضاوت دیگران نسبت به خود باشند.

حجت الاسلام شریعتی تبار گفت: یکی از راه های شناخت بندگان خدا  قضاوت و داوری است که نسبت به آنها انجام می شود.

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به یکی دیگر از توصیه های امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر برای حکومت مصر اشاره کرد و‌گفت: ایشان فرمودند «تلاش کن تا در جامعه محبوب باشی، سخت کوشی و تلاش تو ذخیره ای برای عمل صالح توست از فرصت حکومت استفاده کن تا در اعمالت جزء صالحین درگاه خداوند باشی.»






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 7