راهپیمایی اربعین تجلی انسجام و اتحاد شیعیان است

استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس:
راهپیمایی اربعین تجلی انسجام و اتحاد شیعیان است
حجت الاسلام عزیزی راهپیمایی اربعین را تجلی انسجام و اتحاد شیعیان دانست و گفت: هدف راهپیمایی اربعین آگاهی بخشی و رهایی بشر از جهل و ضلالت است.

حجت الاسلام محمد علی عزیزی استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس و عضو اتاق تبلیغ خراسان ظهر امروز در سلسله نشست های اخلاقی با عنوان خادمان خورشید که ویژه خدام و کارکنان آستان قدس به همت سازمان فرهنگی این نهاد در حرم مطهر رضوی برگزار می شود گفت: خواندن زیارت اربعین  از سوی اهل بیت(ع) بسیار توصیه شده است و امام حسن عسگری(ع) خواندن آن را یکی از نشانه های مؤمنان می دانند.

استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در تشریح فلسفه و چرایی قیام امام حسین(ع) در کربلا افزود: در زیارت اربعین هدف قیام امام حسین(ع) رهایی بشر از جهل و ضلالت بیان شده است و ما نیز باید همانند ایشان در رهایی بشر از زنجیر های جهل و ضلالت بکوشیم. زیارت ها و مراسمات مذهبی باید به جد این هدف را دنبال کنند.

وی راهپیمایی بزرگ اربعین را تلاشی برای آگاه سازی و رهایی بشر از جهل و ضلالت دانست و خاطر نشان کرد: هدف راهپیمایی اربعین همان هدفی است که امام حسین(ع) برای آن قیام نمودند و این همایش عظیم تنها یک تجمع زیارتی نیست، بلکه عامل اتحاد و وحدت بخشیدن به شیعیان و انسجام آنان است.

حجت الاسلام عزیزی با بی نظیر خواندن اجتماع ۲۰ میلیونی اربعین تصریح کرد: حضور مردم در این همایش و برپایی آن در زمانی که منطقه دستخوش آشوب ها و تعرض تکفیری های داعشی است نشان دهنده تاثیر و نقش پر رنگ حضور مردم در ایجاد امنیت در امت اسلام است.

استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس با اشاره به حکیمانه بودن مناسک در مکتب تشیع افزود: تمامی اعمال و مناسک در اسلام و تشیع دارای حکمت و فلسفه خاص خود  هستند و گریه و عزاداری بر امام حسین(ع) نیز از این قاعده مستثنا نیست. فلسفه گریه و عزاداری بر امام حسین(ع) تزریق فرهنگ عاشورایی حق طلبی و مبارزه با ظلم در روح و تن جامعه است.

وی با تاسی به سخن امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «عزاداری و گریه های ما سیاسی است». همچنین امام باقر(ع) شیعیان را امر کردند تا ۱۰ سال در منا برای ایشان گریه کنند. حکمت این عزاداری ها بر جان و فطرت بشر رسوخ می کند و امروزه می توانیم تاثیر  آن را در مقایسه برگزاری مراسم های حج و اربعین مشاهده کنیم.

حجت الاسلام عزیزی گفت: تاثیرگذاری مراسم حج در امر ظلم ستیزی به دلیل سلطه سعودی ها و سخت گیری های باطلی که بر حجاج مسلمانان می شود کمتر از مراسم راهپیمایی اربعین است. به گونه ای که راهپیمایان اربعین حسینی همگی مانند شهید حججی حاضر به مبارزه علیه ظلم و جنایتکاران جهانی هستند، این روحیه برخاسته از همان فرهنگی است که امام زین العابدین(ع) در زیارت اربعین آن را به یادگار گذاشته اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 1 =