برخی مسؤولان به دنبال توجیه گرایش خود به اشرافی گری هستند

دبیر اتاق تبلیغ خراسان:
برخی مسؤولان به دنبال توجیه گرایش خود به اشرافی گری هستند
حجت الاسلام مشیری با انتقاد از توجیهاتی که برخی از مسؤولان کشور برای گرایشات خود به سمت اشرافی گری بیان می کنند، گفت: برخی معتقدند اگر ما در کاخ ها زندگی کنیم، دنیا ما را تحسین می کند که مسؤولان جمهوری اسلامی مدیریت خوبی دارند.!

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان در سخنرانی مذهبی حرم مطهر رضوی که با موضوع «همراهی با اهلبیت(ع) در زندگی» برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم دو رهنمود برای مؤمنان دارد؛ اول تقوای الهی و دیگری همراهی با صادقان که مصداق اتم آن ها وجود مبارک ذوات معصومان(ع) تفسیر شده است. برخی گمان می کنند نمی توان با معصومان(ع) همراهی کرد چرا که آن ها جایگاه بلندمرتبه دست نیافتنی داشتند؛ در حالی که این گمان درستی نیست.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان، سلمان فارسی را یکی از شخصیت هایی دانست که با پیروی از معصومان(ع) به سعادت رسید و افزود: جناب سلمان فارسی، آن پیرمرد ۴۰۰ ساله ایرانی الأصل، از مصادیق همراهی با پیامبر(ص) بود که زبان، آیین و اصل و نسبش با پیامبر فرق داشت اما همان پیامبری که وقتی همسرانش مانند ام سلمه خواستند جزء اهلبیت(ع) حساب شوند، اجازه نداد، درباره سلمان فرمود «سلمان منّا اهل البیت.» در جای دیگری پیامبر فرمودند «نگویید سلمان فارسی؛ بگویید سلمان محمدی.»

وی خاطرنشان کرد: معصوم(ع) در روایتی فرمود «سلمان خواسته های خود را در برابر خواسته های امیرمؤمنان(ع) فدا می کرد» چون می دانست که امیرمؤمنان(ع) چیزی را اراده می کند که خدای متعال اراده کرده باشد. از همین رو بود که سلمان به گونه ای تربیت شد که رفتارش را با رفتار آن حضرت منطبق کرده بود.

حجت الاسلام مشیری با اشاره به ساده زیستی سلمان فارسی به عنوان یکی از ارزش های والای اسلامی، به خصوص برای حاکمان، یادآور شد: سلمان وقتی برای استانداری مدائن به آن منطقه اعزام شد، در میانه شهر یک حصیربافی تأسیس کرد و به گونه ای حکومت کرد که تاریخ از نارضایتی مردم از او چیزی نقل نکرده است.

وی با انتقاد از توجیهاتی که برخی از مسؤولان کشور برای گرایشات خود به سمت اشرافی گری بیان می کنند، تصریح کرد: برخی معتقدند اگر ما در کاخ ها زندگی کنیم، دنیا ما را تحسین می کند که مسؤولان جمهوری اسلامی مدیریت خوبی دارند! این در حالی است که وقتی از فیدل کاسترو در کاخ ها استقبال می شد، تحت تأثیر قرار نگرفت اما وقتی به محضر امام(ره) آمد، گفت «حالا می فهمم چگونه امام جرأت می کرد به آمریکا بگوید هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

دبیر اتاق تبلیغ خراسان تأکید کرد: کسانی که در کاخ کرملین روسیه حضور داشتند، نتوانسته بودند به آمریکا بگویند که هیچ غلطی نمی تواند بکند و تا امروز هم نتوانسته اند یک قایق آمریکایی را به اسارت بگیرند اما نیروی دریایی ما اگر اجازه داشته باشد، ابایی از انجام عملیات برابر آمریکایی ها ندارد.

حجت الاسلام مشیری گفت: روزی که سلمان می خواست از دنیا برود، همسرش از او خواست وصیت کند اما سلمان گفت «همان کسی که بر پیکر پیامبر(ص) نماز خواند، بر من هم نماز می خواند.» همسرش تعجب کرد؛ چون اگر قرار بود برای این مسائل به امیرمؤمنان(ع) اطلاع بدهند و حضرت بیاید، یک ماه طول می کشید. لحظاتی پس از فوت سلمان، به اذن خدا امیرمؤمنان(ع) و جمعی از اصحاب طی الأرض کردند و از مدینه به مدائن رسیدند.

وی یادآور شد: سلمان به گونه ای زندگی کرده بود که پیش بینی پرداخت بدهی اش به یک مشتری را انجام داده بود و اگر غیر از این شیوه زندگی کرده بود، شرایط به گونه ای فراهم نمی شد که امیرمؤمنان(ع) بر پیکرش نماز بخواند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 11