رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه: بی‌تردید تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با اشاره به ضرورت تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز، گفت: قطعا تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری از مهم ترین ارکان نظام و انقلاب اسلامی بوده و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: مجلسی با این خصوصیات قطعاً جایگاه ویژه‌ای در امر نظارت بر امور مهم نظام، رهبری، شورای نگهبان و سه‌قوا خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با بیان این که مجلس خبرگان رهبری تا به امروز به شکل شایسته‌ای وظایف محوله‌اش را انجام داده است، اظهار داشت‌: مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تفویضی بود که از سوی ایشان به اعضای خبرنگان رهبری انجام شد.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۳۰ سال از عمر دستگاه‌های مختلف نظام که مأموریت‌های مهمی در راستای اهداف کلان نظام داشته‌اند گذشته است، به همین علت ضروری است تا مجموعه‌ای، این دستگاه‌ها را رصد کرده و از آنها مطالبه‌گری کند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه خاطرنشان کرد: بی‌تردید مجلسی بالاتر و بهتر از مجلس خبرگان رهبری نمی‌تواند چنین نظارتی بر دستگاه‌های مختلف نظام داشته باشد، از این رو مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا بوده تا این مأموریت‌ خطیر را بر عهده این مجلس بگذارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری علاوه بر نظارت بر امر شخص رهبری، می‌توانند بر نهاد‌های تحت امر رهبری، ریاست جمهوری و سه قوا نیز نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد عنوان کرد: وظیفه خطیر این مجلس با مطالبه رهبر معظم انقلاب بیش از پیش احساس می‌شود؛ اگر این مجلس در این راستا حرکت کند، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف نظام به شکل بهتری می‌توانند مأموریت‌های خود را در رسیدن به اهداف کلان انقلاب انجام دهند و در صورتی که چالش، انحراف یا کاستی‌هایی در این دستگاه‌ها وجود داشته باشد، شناسایی و اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز، گفت: بی‌تردید تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =