رییس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد؛ضرورت آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات فضای مجازی

رییس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: امروز ما وظیفه داریم با ارائه خوراک فکری دینی و مذهبی، برای راهنمایی و ارشاد جوانان و نوجوانان در فضای مجازی فعالیت داشته باشیم و آنها را از خطرات و آسیبهای فضای مجازی آگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس استانی نماز که با موضوع ‹‹نماز و فضای مجازی›› در سالن علامه محسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: فضای مجازی بهترین، آسانترین و سریع ترین فرصت برای تبلیغ دین اسلام است.

وی با تاکید بر استفاده درست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، گفت: در دسترس بودن، فرامرزی و فرادینی بودن فضای مجازی و شبکه های دینی از جمله مزایای این فضا است که باید بیشترین بهره برداری را برای تبلیغ دین و نماز داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین، داشتن تنوع  با ویژگی ارسال و دریافت همزمان متن، عکس و فیلم، به روز بودن، همزمان و دوسویه بودن را از دیگر ویژگیهای فضای مجازی شبکه های اجتماعی دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر القائات مخرب بیگانگان، دلهره و وحشت در جامعه، ناامنی و تبلیغات مغرضانه علیه دین نیز از تهدید ها و خطرات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  است که اگر مراقبت نشود می تواند آسیبهای خطرناک و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، دشمنان اسلام و نظام نیز برای منحرف کردن مردم به ویژه انحراف جوانان و نوجوانان کشور تلاش کرده و سعی دارند با بارگذاری عکسها و فیلم های مبتذل آنها را منحرف کنند.

وی اظهار داشت: امروز ما وظیفه داریم با با ارائه خوراک فکری، دینی و مذهبی برای راهنمایی و ارشاد جوانان و نوجوانان در فضای مجازی فعالیت داشته باشیم وجوانان و نوجوانان کشور از خطرات و آسیبهای فضای مجازی آگاه کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن در زمینه حقوق فضای مجازی، عنوان کرد: هر خبری را نباید در فضای مجازی منتشر کرد، بنابراین خبر قبل از اینکه انتشار داده شود باید تحلیل و بررسی شود.

حجت الاسلام قرائتی یادآورشد: خبرها در فضای مجازی باید ضمن کوتاه نویسی و خلاصه نویسی دارای محتوا نیز باشند چرا که برخی از اخبار و اطلاعات نه تنها نیاز جامعه نیست و جامه به آن نیاز ندارد بلکه اگر مراقبت نشود جامعه را متضرر نیز خواهد کرد.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه تبیین صحیح دین را در فضای مجازی مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: مردم به دلیل مشغله و گرفتاری های زندگی کمتر کتاب مطالعه می کنند؛ از این رو شایسته است محتوای کتابهای مفید در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام به صورت خلاصه وکوتاه در فضای مجازی انتشار داده شود تا دسترسی به آن از طریق گوشی های همراه هوشمند آسان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر مهارت آموزی نوجوانان و جوانان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تأکید کرد و عنوان کرد: نوجوانان و جوانان مهارت های مورد نیاز خود را  می توانند رایگان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دریافت کنند.

لازم به ذکر است، دومین اجلاس استانی نماز با موضوع ‹‹نماز و فضای مجازی›› با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور و مسؤولان ستاد اقامه نماز استان و شهرستان کاشان و دانشجویان دانشگاه کاشان در سالن علامه محسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 17