راهپیمایی اربعین تجدید عهد با قیام سیدالشهدا است

مدیر حوزه علمیه خراسان:
راهپیمایی اربعین تجدید عهد با قیام سیدالشهدا است
حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی گفت: زائرانی که به زیارت اربعین مشرف می شوند، افزون بر این که از ثواب زیارت بهره می برند در حقیقت باید بدانند که حرکت آن ها نوعی تجدید میثاق با سیدالشهدا(ع) و تجدید حیات اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی، این آیین را نمادی از قیام سیدالشهدا(ع) دانست و اظهار کرد: اربعین یک نماد است، نمادی که نشانه استمرار حرکت و حماسه ای است که سیدالشهدا(ع) آن را در تاریخ ایجاد کرد تا اسلام ماندگار شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که اربعین نماد استمرار حرکت شیعیان و شهادت بر مدار ولایت است، خاطرنشان کرد: زائرانی که به زیارت اربعین مشرف می شوند، افزون بر این که از ثواب زیارت بهره می برند، در حقیقت باید بدانند که حرکت آن ها نوعی تجدید میثاق با سیدالشهدا(ع) و تجدید حیات اسلام است.

وی افزود: راهپیمایی زائران در ایام گرامیداشت اربعین حسینی، تجدید عهد با حرکتی است که امام حسین(ع) برای زنده نگاه داشتن حیات تشیع و اسلام آغاز کردند و در حقیقت زنده ماندن اسلام و اهداف اسلامی در گرو حرکت سرخ حسینی بود. امیدواریم زائران اربعین حسینی با این نیت و قصد، در راهپیمایی قدم بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به آموزه های این رویداد بزرگ مذهبی، گفت: بهترین درس هایی که می توان از اربعین گرفت همان درس هایی است که خود سیدالشهدا(ع) فرمودند. ایشان اعلام کردند هدفشان از قیام، امر به معروف و نهی از منکر و احیای احکام اسلام بوده است. همه ما و شیعیانی که توفیق زیارت اربعین پیدا می کنیم باید خط سرخ حسینی که امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن زشتی ها و احیای نیکی ها و همچنین استمرار بخشیدن به حرکت حیات بخش و شهادت است را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه زائران اربعین حسینی به فراهم کردن مقدمات معنوی زیارت، یادآور شد: آداب جزئی زیارت همان چیزی است که در کتب ادعیه و دعا آمده؛ ولی مقدمه اصلی برای آداب زیارت رعایت کردن طهارت روحی و جسمی است که زائرین باید رعایت کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 8 =