آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛ ضرورت تقویت و توجه بیشتر به تبلیغات تخصصی مهدویت

حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، گفت: انتظار بنده این است که تشکیلات خود را قوی تر کنید و به جنبه تبلیغات تخصصی مهدویت توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، اظهار داشت: امیدوارم از افرادی باشم که بتوانم در زمینه فعالیت های مهدوی سهیم باشم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از اینکه همه افراد فعال در زمینه مهدویت روشن و فعال هستند، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند، انسان در هر زمانی بر اساس مقتضیات پیش می رود و در آن مقتضیات می تواند نکات و معارفی را به جامعه برساند.

وی تأکید کرد: شما باید زمینه ها و فرصت ها را ببینید و جاهای خالی را به سرعت پر کنید؛ تبلیغ درباره وجود مبارک امام زمان(عج) بسیار ضروری است و باید به دو دسته عام و خاص تقسیم شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: تبلیغ عام همان تبلیغ عمومی و حضوری در میان مردم است؛ در تبلیغ خاص باید بتوانیم افرادی را در این زمینه آماده کنیم و با اطلاعات و آموزش هایی که به آن ها داده می شود، به تبلیغ تخصصی بپردازند.

وی به تشریح ابعاد تبلیغ خاص پرداخت و تصریح کرد: مبلغان متخصص باید فن تخصصی تبلیغ را فراگیری کنند و بدانند که به چه شکل در یک مسأله باید ورود کنند و چگونه از آن خارج شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: برخی تصور می کنند منبر این است که در جای بلندی بنشینند و مطالبی بیان کنند و تمام شود؛ در حالی که برخی علما و بزرگان در گذشته، در کنار رودخانه قم سال ها قدم می زدند و تمرین می کردند که چکونه بر روی منبر سخنرانی کنند.

وی با بیان اینکه افراد مستعد تبلیغ مهدوی باید شناسایی و انتخاب شوند، گفت: باید جلسات مخصوصی تشکیل داده شود و افرادی که کلام و سخنوری زیبایی دارند را برای تبلیغ در این زمینه انتخاب کنیم تا بتوانند جامعه را در این زمینه سیراب کنند.

تبلیغات خاص مهدوی باید تقویت شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه تبلیغ خاص در زمینه مهدوی باید تقویت شود، اظهار داشت: در بحث مهدویت باید توجه کرد که در شرایط فعلی زمان ما، «وجود المقتضی» یا «وجود المانع» قوی تر است.

وی با ابراز تأسف از اینکه وجود مانع در حال حاضر دارد قدرت بیشتری پیدا می کند، ادامه داد: چرا باید برخی از آقایان مدرس حوزه و اهل علم به جریانات انحرافی مهدوی دامن بزنند و بدتر از آن به این گروه های منحرف بپیوندند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: با وجود رشد کمالات و علوم عقلی و حوزوی، باز هم برخی از فضلا و اهل علم ما به گروه هایی که مبدأ و منبع آن ها مشخص نیست ملحق می شوند؛ ما باید به شناخت بهتر جامعه نسبت به حضرت حجت(عج) تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های انجام شده در زمینه مهدویت، توصیه کرد: انتظار بنده این است که تشکیلات خود را قوی تر کنید و ما هم دعا می کنیم که در این زمینه موفق باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 9