عضو اتاق تبلیغ خراسان:تولید داخلی از دغدغه های شهید مدرس بود

حجت الاسلام پژمانفر گفت: شهید مدرس معتقد بود جامعه ای که از لحاظ اقتصادی وابسته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند، او معتقد بود نباید استقراض کرد بلکه باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به مردم کار کرد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جمعه شب، در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مدرس در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۱آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس است، اظهار داشت: شهید مدرس نه تنها بر فقه و اصول و مسائل دینی مسلط بود بلکه در زمینه تاریخ، سیاست و مسائل اقتصادی مطالعاتی گسترده داشت.

وی تصریح کرد: شهید مدرس در پنج دوره‌ای که نماینده مجلس شورای اسلامی بود به دلیل توانمندی که داشت، توانست تأثیرات بسیاری زیادی در مسیر اصلاح کشور داشته باشد ولی در دوره هفتم اجازه ورود به مجلس به او داده نشد.

حجت الاسلام پژمانفر بیان کرد: رضاخان یکی از فرماندهان لشکرش را به همراه پول هنگفتی برای دلجویی از مدرس فرستاد که به او بگوید دست از سیاست برداشته، وارد عرصه سیاسی نشود و در حوزه های علمیه به درس و بحث علمی بپردازد، هنوز کلام سفیر رضاخان دراین رابطه تمام نشده بود که آیت‌الله مدرس فریاد زد سیاست ما از دین ما جدا نیست؛ دیانت ما عین سیاست ماست، ما مثل مسیحی‌ها نیستیم که دین را منحصر در یک آئین و تبدیل به مراسمی در حوزه فردی کنیم بلکه ما دین را مسیری برای نجات بشریت می دانیم و به او گفت پول‌هایی که با خود آورده ای برگردان والا تمام این پول ها را تا آخرین دینارش و هر امکان و توانمندی که برایم فراهم شود صرف مقابله با رضاخان می کنم.

وی با اشاره به اینکه مدرس معتقد بود اسلام جریان توانمندی است که می‌تواند جامعه را مدیریت کند، گفت: امروز بشریت نیازمند مبنایی برای برون رفت از بحران های پیش روی خود یعنی اسلام است.

حجت الاسلام  پژمانفر با اشاره اینکه مدرس بسیار بر فرهنگ تأکید داشت و می‌گفت تا فرهنگ جامعه درست نشود نمی توان اجتماع را اصلاح کرد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با هدف قرار دادن جوانان و سرمایه گذاری برای تهیه آثاری که برای تخریب یک جامعه می تواند اثر بگذارد از جمله ساخت فیلم، انیمشین، سریال‌ها و کتاب سعی دارد افکار و عقاید جوانان ما را متزلزل کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین آسیب‌ها، فرهنگی است، تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان ما گرفتار فضای مجازی شده و فکر و باورشان مورد هجمه واقع شده است؛ به تعبیر رهبر انقلاب فضای مجازی قتل‌گاه جوانان ماست.

تولید داخلی؛ یکی از دغدغه های شهید مدرس

وی افزود: شهید مدرس معتقد بود جامعه ای که از لحاظ اقتصادی وابسته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند، کشور احتیاج به حاکمیتی دارد که دستش به سوی انگلیس؛ این استعمارپیر دراز نباشد، او معتقد بود نباید استقراض کرد بلکه باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به مردم کار کرد.

حجت الاسلام پژمانفر ابراز کرد: متأسفانه برخی مسئولان ما گرفتار این موضوع هستند؛ نگاهشان به غرب و دستشان به سوی آنها دراز است و راه نجات کشور را اعتماد به آمریکا می‌دانند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برجام یکی از نمونه‌‌های ناموفق اقتصادی است که چندین سال کشور را معطل کرد؛ توافقی یکطرفه بود و طرف مقابل هیچ گونه وفاداری نسبت به تعهداتش نداشت.

مالیات؛ ابزار هدایت اقتصاد و مانعی برای قاچاق

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، ابراز کرد: امروز متأسفانه اجناسی بی‌ارزش بی‌حساب و کتاب وارد می شوند، کانتینرهای قاچاق که با تبانی و زدو بند افراد وارد کشور می شود ناشی از ضعف مدیریت جامعه ماست که در سالهای اخیر به شدت در جامعه موج می‌زند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید مدرس فریاد می زد مالیات باید به «برج» بسته شود نه به «خرج»؛ مالیات ابزار هدایت مردم در کارهای اقتصادی است و کارهای مفید معاف از مالیات و کارهای غیرمفید مشمول مالیات می‌شوند.

متأسفانه برخی از افرادی که بر مسند اداره جامعه تکیه زده داده اند دین را جدا از سیاست می‌دانند، آنها سیاسی‌کارانی هستند که ذره‌ای دین در رفتارشان حاکم نیست و چشمشان به بیرون و جلب رضایت آنها است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4