عضو اتاق تبلیغ خراسان:حوزه های زیارتی و توریستی جهان شهر مذهبی مشهد معرفی شوند

مدیر مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد گفت: با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی شهر مشهد و وضعیت فعلی این شهر در دو حوزه زیارتی و توریستی، به دنبال معرفی هرچه‌بهتر این جهان‌شهر مذهبی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی‌مهر، مدیر مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی « بازخوانی تمدن اسلامی و جهان‌شهر معنوی» که ظهر امروز ۱۰ آذر  در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، گفت: در مجموع تعداد ۱۶۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی با بیان اینکه مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه بیش از ۶۰ دفتر فعال در سطح کشور دارد و ده‌ها هزار فارغ‌التحصیل علمی و حوزوی تحویل جامعه داده است، اظهار کرد: مراکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه در شهرهای قم، مشهد، تهران، اصفهان، گرگان و تبریز فعال هستند و در دفتر مشهد تاکنون پنج  هزار طلبه در این مجموعه تحصیل کرده‌اند که از این تعداد دو هزار نفر از آن‌ها مشغول به تحصیل هستند و سه هزار نفر هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حجت الاسلام مهدوی مهر ادامه داد: مرکز علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد همزمان با رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ که مشهدالرضا(ع) از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی کرد و بسیار مفتخر هستیم که در این رویداد علمی و پژوهشی میزبان نخبگان داخلی و خارجی در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی شهر مشهد و وضعیت فعلی این شهر در دو حوزه زیارتی و توریستی به دنبال معرفی هرچه‌بهتر این جهان‌شهر مذهبی هستیم چرا که در سطح دنیا تعداد کمی از شهرها به عنوان شهرهای جهانی معرفی شده اند.

 وی با بیان اینکه برای جهان‌شهر مشهد قید معنوی هم با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و سابقه دینی و تمدنی این شهر اضافه شده است و باید با تلاش و کوشش همگانی این مهم را در عمل نشان دهیم، اظهارکرد: به لطف الهی و عنایات ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نام مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد همواره به عنوان یکی برترین مراکز این مجموعه در سطح کشور درخشیده است.

سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: برگزاری همایشی در این سطح و با موضوع بازخوانی تمدن اسلامی و‌ جهان‌شهر معنوی در سال ۲۰۱۷ لازم و ضروری است و امیدواریم که بتوانیم در مسیر گسترش معارف ناب رضوی گام‌هایی ارزشمند و ثمربخش برداریم.

وی از موافقت آیسسکو با درخواست جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سیاست‌گذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک چشم‌انداز ۱۰ ساله را در این زمینه و با موافقت آیسسکو تا سال ۲۰۲۹ که شهری دیگر از جمهوری اسلامی ایران معرفی خواهد شد مشهد از این عنوان بهره‌مند هستیم.

سرابی  در ادامه از انتشار آثار شاخص نخبگان این رویداد علمی و پژوهشی در قالب کتابی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =