عضو اتاق تبلیغ خراسان:مسأله حجاب با مداخله نیروی انتظامی حل نمی شود

کارشناس دینی با بیان اینکه حجاب یک مسأله علمی و اخلاقی است و این مشکل به دست پلیس حل نمی شود، گفت: مداخله نیروی انتظامی درباره حجاب باعث بیشتر شدن مشکلات در این عرصه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، کارشناس خانواده در همایش بصیرتی خانواده اوقاف خراسان رضوی که امروز ۱۰ آذر در محل مهدیه امام خامنه ای برگزار شد، گفت: اگر زنان بدانند که دارای چه موقعیت و جایگاه خاصی هستند در هیچ شرایطی خود را در معرض قرار نمی دهند.

وی با بیان اینکه افرادی که در خیابان بدون حجاب ظاهر می شوند در واقع بی دین نیستند بلکه تربیت آنها درست نیست، تصریح کرد: زن در اسلام دارای مقام ویژه است که این جایگاه را می توان در رفتار عملی پیامبر اکرم(ص) نسبت به دختر خود مشاهده کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به رفتارهای پیامبر نسبت به حضرت فاطمه (س) گفت: در واقع این رفتار درس عملی اسلام برای  نشان دادن توجه اسلام به کرامت زنان است.

تناسب فرهنگی زن و مرد در امر ازدواج به معنای همخوانی مدرک تحصیلی نیست

این کارشناس دینی درادامه با اشاره به دستورات اسلام درباره انتخاب همسر و توجه به شأنیت و هم کفو بودن آنان گفت:  مرد و زنی که با یکدیگر قصد ازدواج دارند باید از لحاظ اندیشیدن در بعد دینی و فرهنگی با هم تناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه تناسب فرهنگی زن و مرد در امر ازدواج به معنای همخوانی مدرک تحصیلی نیست، اظهارکرد: منظور از تشابه فرهنگی این امر است که  زن و مرد بتوانند یکدیگر را درک کنند و نسبت به هم شناخت پیدا کنند.

این کارشناس دینی درادامه با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و حضور نامناسب بانوان گفت: برای برطرف سازی این شرایط نیروی انتظامی نمی تواند وارد عمل شود چرا که حجاب یک مسأله علمی و اخلاقی است و به دست پلیس این مشکل حل نمی شود.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب به وسیله خانواده، روحانیان و وزارت فرهنگ و ارشاد باید حل شود، اظهارکرد: مداخله نیروی انتظامی درباره حجاب باعث بیشتر شدن مشکلات در این عرصه می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10