عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:شیعه انگلیسی و سنی تکفیری مزدور استکبار جهانی هستند

امام جمعه مشهد با بیان این که شیعه انگلیسی و اهل سنت تکفیری هردو در جبهه استکبار جهانی قرار دارند، گفت: انگلستان و آمریکا با ساختن جریان های سنی ستیز، شیعه کشی هم می کنند.
آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: این هفته به دستور امام راحل به نام هفته وحدت مذاهب اسلامی لقب گرفت و بنا شد مسلمانان در برابر توطئه های استکبار یکپارچه و متحد ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در طول سالیان انقلاب اسلامی تا به امروز مسأله وحدت مذاهب به عنوان یک مسأله قابل توجه در سیاست گذاری های نظام و در رهنمودهای سازنده امام و رهبر معظم انقلاب مورد توجه بوده است اما شعار وحدت کفایت نمی کند. ما وحدت اسلامی را در دو حوزه بصیرتی و رفتاری هردو نیاز داریم و خوشبختانه در کارنامه قریب به ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ما وحدت را در حوزه های مختلف در حیطه رفتارهای سیاسی و مدیریتی نظام به خوبی لمس کرده ایم.

تبیین مفهوم وحدت اسلامی در حوزه اندیشه و عمل

وی افزود: معنای وحدت در حوزه بصیرت این نیست که همه به یک اصول خاص دینی اعتقاد داشته باشند بلکه تشخیص مسائل روز اسلام است. امروز اسلام در یک جبهه سراسری جهانی است و به فرموده پیامبر اکرم(ص) «تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفته» و تمام مسلمانان در جبهه این نظام در برابر کفر جهانی قرار گرفته اند و هر کس مسلمان است باید در این جبهه «برز الاسلام کله» قرار بگیرد.

آیت الله علم الهدی در تشریح شرایط امروز نظام اسلامی در زمینه وحدت اسلامی در حوزه رفتار، اظهار کرد: ما امروز بیش از هر مسأله ای احتیاج داریم که مسلمانان دست یکدیگر را بگیرند؛ نه این که گریبان یکدیگر را گرفته و با یکدیگر درگیر باشند. خوشبختانه عملیات ما این مسأله را در تمام حوزه های مدیریتی این نظام روشن کرده و دشمن سعی دارد همین مسأله را از ما بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر دشمن با تأسیس وهابیت و جریان های تکفیری مثل داعش و سایر جریان های تروریستی مسأله شیعه کشی را مطرح می کند، با عنوان شیعه کشی، سنی کشی هم راه می اندازند. مگر مردم شهر بوکمال که در جریان عملیات اخیر آزاد شد، شیعه بودند؟ بسیاری از جنایات داعش علیه اهل تسنن اتفاق افتاد.

شیعه انگلیسی و اهل سنت تکفیری هر دو مزدور استکبار جهانی هستند

امام جمعه مشهد با بیان این که شیعه انگلیسی و اهل سنت تکفیری هردو در جبهه استکبار جهانی قرار دارند، خاطرنشان کرد: انگلیس و آمریکا با ساختن جریان های سنی ستیز، شیعه کشی هم می کنند. ریگی ملعون در اظهاراتش می گفت «وقتی می دیدیم نیروهای ما در شیعه کشی سست می شوند، برخی نوارهای لعن کردن اهل سنت از سوی شیعیان را به آن ها نشان می دادیم و آن ها جری می شدند.» یعنی کسی که سنی ستیزی می کند، زمینه ساز فعالیت های تروریستی امثال ریگی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به پیروزی محور مقاومت در برابر تروریست های تکفیری داعش، یادآور شد: در طول چند سالی که مسأله مقابله با داعش و جریان های تکفیری در عراق و سوریه مطرح بود، کسانی که ادعای ولایتمداری داشتند ولی سنی ستیزی می کردند، آیا برای دفاع از شیعیانی که در جریان این جنگ کشته می شدند، حاضر شدند به مدافعان حرمی که جان شان را کف دست گرفتند و در برابر تکفیری ها به شهادت رسیدند و با تمام قدرت آن ها را نابود کردند، بپیوندند؟ مسلما خیر؛ چون آن ها در کنار داعشی ها، هر دو مزدور یک جبهه بودند.

خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، میدان تجلی وحدت شیعه و سنی بود

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان زلزله غرب کشور و تلاش همگانی برای خدمت رسانی به زلزله زدگان، این جریان را در عین خسارات عظیم، میدان نمایش وحدت شیعیان و اهل سنت قلمداد کرد و گفت: قضیه زلزله یک اتفاق تلخ بود، اما این جریان تبدیل به میدان مانوری از اتحاد شیعه و سنی برای کمک به زلزله زدگان شد.

وی خاطرنشان کرد: نقش اول رسیدگی به زلزله زدگان را ارتش غیور و دلاور و سپاه ایثارگر ایفا کردند و در آوار برداری، نجات مردم و برپا کردن سرپناه ضروری در تحت فرماندهی مقام ولایت نقش آفرینی کردند. اصول فرماندهی رهبری در این دو مجموعه به گونه ای اثرگذار بود که در همان لحظه اول بدون هیچ درنگی این دو جریان به فریاد مردم آسیب دیده رسیدند و زمانی که رهبر معظم انقلاب ندا سر دادند و از همه کمک خواستند، سیل نیروهای مردمی به طرف غرب سرازیر شد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    3 + = 5