عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان : طلبه باید برای تحقق آرمان های انقلاب فعالیت کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: طلبه اگر از همان ابتدای طلبگی مقید باشد که به وجود مقدس امام زمان(عج) توجه کند، موفق می شود و این توجه به معنای ارتباط قلبی و باطنی است یعنی همیشه احساس کند در خدمت حضرت و مشغول نوکری است و با عملش لبخند تبسمی بر چهره حضرتش پدید آورد.
آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی، ظهر امروز در همایش تجلیل از ممتازین و نخبگان حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه عالی نواب سخنرانی کرد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه به وظیفه طلاب گفت: نباید رسیدن به علم و معنویت طلاب را از مسائلی که در جهان اتفاق می افتد غافل کند بلکه طلاب جوان انقلابی با روحیه جهادی باید نهایت آگاهی از وضع موجود را دارا باشند و  با توجه به نیاز های روز جامعه حرکت کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های طلبه انقلابی و جهادگر در عرصه های اجتماعی این است که باید نسبت به جریاناتی که در عالم می گذرد آگاه باشد و عکس العمل مناسب را در وقت مناسب بروز دهند و نشان دهد که امت اسلام به ویژه طلاب بیدار هستند و مدافع و پشتیبان انقلاب و ولایت اند.

آیت الله علم الهدی ضمن تجلیل از طلاب ممتاز و نخبه های حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خروجی حوزه های علمیه باید دارای چهار شاخص مهم باشد، گفت: طلبه شاخص و تراز امروز طلبه ای است که هم عالم باشد، ربانی باشد، کار آمد و انقلابی باشد، این چهار شاخص رکن اساسی طلبه امروزی است.

وی پس از پرداختن به شاخصه های یک طلبه انقلابی تصریح کرد: اگر ما طلاب شاخصه های انقلابی گری را دارا باشیم، موفق هستیم و هر شاخصه ای نباشد موفق نخواهیم بود، اساس حوزه های علمیه بر علم استوار است، بنابراین در نخستین وهله طلبه باید عالم باشد، تقوا نیز اگر مفقود شود طلبه به معنای واقعی طلبه نخواهد بود.

نماینده خبرگان رهبری به سابقه ۵۴ سال طلبگی خود اشاره و خاطر نشان کرد: در تمام طول عمر طلبگی، به تمام موقعیت ‌های مقبول و بالای یک طلبه دست‌یافتم اما به این نتیجه رسیدیم که همه این اتفاقات و کارها توهم و خیال است، نقطه مورد اهمیت این است که اگر من یک طلبه ۷۰ ساله هستم، چه‌کاری کرده‌ام که تبسم بر لبان امام زمان (ع) بنشانم.

طلبه باید در راستای تحقق آرمان های انقلاب حرکت کند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر مسأله کارآمدی در طلاب و محصلان علوم دینی، گفت: تلاش ما تربیت طلبه در مسیر اهداف مقدس جمهوری اسلامی است که به دست امام راحل شکل گرفت و به دست رهبر معظم انقلاب تداوم یافت؛ از این رو طلبه باید انقلابی و در تقابل با نظام استکبار باشد.

آیت الله علم الهدی ضمن بیان سابقه فعالیت های انقلابی خود در ابتدای نهضت امام خمینی(ره) خود را نوکر ارباب و سرباز این انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بنده هم آخوند عرصه انقلاب بودم و هم بعد انقلاب اما این عناوین همه پوچ است، ما همه نوکر اربابیم و در این عمر باید دید آیا کاری کرده ایم که تبسمی بر لبان امام زمان(عج) نقش ببندد یا نه.؟! در غیر اینصورت زندگی طلبگی در خسران بوده است. مصداقی که در این عرصه مساله را روشن می کند امام خمینی(ره) است، ایشان صرف نظر از استاد حوزه بودن و انقلابگری بزرگ بودن و همه ی اینها امام(ره) عبد صالح خدا بود و محور این عبودیت هم اخلاص ایشان بود.

رمز موفقیت طلاب در توجه به وجود مقدس امام زمان(عج) است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: لباس روحانیت لباس خدمت به امام زمان(عج) است و اگر ما بتوانیم در این صراط خود را به نقطه صلوات خداوند برسانیم، حضرت این نقطه را تثبیت فرموده و ما را انتخاب می‌کنند. حتی اگر طلبه‌ای مثل بنده ۵۴ سال از ۷۲ سال زندگی‌اش را در لباس طلبگی بوده باشد، اگر به نقطه صلوات پروردگار نرسد، باز هم گزینش نمی‌شود و این درجه با دعای صرف و احساسات حاصل نخواهد شد.

آیت الله علم الهدی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به جمعی از طلاب مدارس علمیه و نخبگان و ممتازین حوزه علمیه خراسان که در جلسه حضور داشتند، گفت: سعی کنید تجربیات طلاب مسن تر از خودتان را فرا بگیرید. رمز موفقیت یک طلبه از ابتدای تحصیل، توجه به وجود مقدس امام زمان(عج) است. طلبه اگر از همان ابتدای طلبگی مقید باشد که به وجود مقدس امام زمان(عج) توجه کند، موفق می شود و این توجه به معنای ارتباط قلبی و باطنی است. یعنی همیشه احساس کند در خدمت حضرت است و مشغول نوکری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر لحظه ای از این فکر خارج شدید و فکر دیگری جلوی چشم شما قرار گرفت که هدف دیگری داشته باشید، بدانید آن لحظه، لحظه سقوط شما است چرا که نوکری امام زمان(عج) با کار دیگری شریک نمی شود و شما باید وارد هر کاری می شوید، کارهایتان در خدمت امام زمان(عج) تعریف شود.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 9 = 18