عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان: روحانیان مانع از شیوع ویروس تحجر در نسل جدید شوند

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نباید ویروس تحجر در نسل نو فراگیر شود، گفت: نسل جوان ما نسل خطرپذیری است و روحانیان باید نیروی خود را برای توجیه این نسل جوان بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش«محمد بشیر وحدت» که امروز ۱۲ آذر در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: مسئله وحدت به عنوان یک چاشنی در دین  پیامبر اکرم(ص) سه بستر دارد.

 وی با بیان اینکه بستر اولیه در احساس و شعار خلاصه  می شود که امروز تراکم آن بیش از دو بستر دیگر است، افزود: این موضوع کفایت نمی کند که در حوزه احساس و شعار از وحدت گفته شود تا فقط عواطف ارضا شوند اما به صورت یک واقعیت وحدت آن چنان که باید و شاید نمی تواند در موطن خود تأثیرگذار باشد.

امام جمعه مشهد درادامه به بررسی بررسی وحدت در دو حوزه بصیرتی و رفتاری پرداخت و گفت: وحدت در حوزه بصیرت به معنای شناخت موقعیت امروز اسلام و پیامبر اکرم( ص) در جهان است.

وی ادامه داد: باید دید در شرایط فعلی وجود پیامبر اکرم(ص) در مقابل چه جریانی در دنیا واقع شده است و از روز بعثت تا به امروز وضعیت اسلام چطور است، در حال حاضر استکبار جهانی در برابر اسلام ایستاده است چرا که همه گرایش های قلبی به سمت رسول الله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  با بیان اینکه شناخت نسبت به موضع گیری های چندگانه در برابر دین پیامبراکرم(ص) همان بصیرت است، گفت: تاکتیک پیامبر در برابر قدرت های مادی و استکبار و چگونگی این امر نیز حاصل بصیرت است.

نقشه های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان با شکست مواجه شده است

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که وحدت در حوزه رفتار هم به معنای این است که مسأله ارتباط و آمیختگی رفتارهای انسان دوستانه در حوزه سیاست های اسلام در جهان چگونه مطرح است، اظهار کرد: در چنین شرایطی در زمان زلزله بدون توجه به سنی و شیعه بودن برای کمک به دیگر مسلمانان می شتابند.

وی با بیان اینکه نقشه های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: در این شرایط حفظ وحدت برای ما ضرورت است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسأله وحدت به عنوان یک شعار اصلی در سیاستگذاری های انقلال از همان روزهای اوایل پیروزی مطرح شده است، ابراز کرد: استکبار در این سالها بارها به سلاح نفاق و جدایی مجهز شده است؛ اما این سلاح امروز کند شده و دیگر اثری ندارد.

اندیشه های متحجرانه سم کشنده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در مقابل همه خطراتی که ما را تهدید می کند، خطر تحجر در مذهب بیشتر از پیش محسوس است، اظهار کرد: اندیشه های متحجرانه سم کشنده است چرا که جریان تکفیر مولود تحجر است و دشمنان می خواهند جامعه را با این ویروس تحجر متوقف کنند.

وی با بیان اینکه جریان تحجر ابزار اصلی دشمن است  که می خواهد جامعه ما را نابود کند، گفت: خطر تحجر به مراتب سنگین تر و شدید از تکفیر است چرا که دشمن روی این موضوع تأکید دارد تا پویایی و تحرک  ما را با نفوذ اندیشه های متحجرانه در مردم و روحانیان بگیرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که ویروس تحجر نباید در نسل نو فراگیر شود، اظهار کرد: نسل جوان ما نسل خطر پذیری است و شما روحانیان باید نیروی خودتان را برای توجیه این نسل جوان بگذارید و جوانها را نسبت به موقعیت اسلام و وحدت آشنا سازید.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    8 + 1 =