لزوم استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای برای تبیین معارف دین

 حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی نماز را مرزبان سرزمین ایمان در برابر کفر دانست و بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای برای تبیین معارف دینی تأکید کرد.

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با اعضای برگزار کننده اجلاس نماز استان قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت ترویج نماز  عنوان کرد: ترویج نماز برای انسان ها و مؤمنان موضوعی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ خداوند از نماز به عنوان ستون دین نام برده است و پذیرش تمام اعمال انسان در گرو پذیرش نماز است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: اگر یک خیمه ستون نداشته باشد، فرو ریخته و از بین می رود و نماز هم محور و نخ ارتباطی وجود دین است، از این رو خیمه دین با نماز برپا می شود.

وی نماز را مرزبان سرزمین ایمان دانست و خاطرنشان کرد: در روایات اهل بیت(ع)، مرز میان ایمان و کفر، ترک نماز بیان شده است و باید گفت که نماز در حکم مرزبانی در سرزمین ایمان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: خداوند در قرآن تأکید کرده است که هرکس مرا یاری کند، نصرت و یاری خود را با او همراه می کنم و کسانی که نماز را به پا می دارند یاوران خداوند هستند.

وی تأکید کرد: انسان همواره در معرض گناهان قرار دارد و نماز سبب می شود تا جان و روح انسان در دریای رحمت الهی شسته شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: امروزه دنیا بر پایه رسانه ها می چرخد و نیاز است تا ما نیز خود را با مسائل روز تطبیق دهیم و از رسانه ها و فضای مجازی برای تبلیغ دین و نماز استفاده کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: باید با استفاده از فضای مجازی، واقعیت نماز را به دنیا بفهمانیم و از این نعمتی که وجود دارد بهترین استفاده را ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اخلاص و معنویت با نماز همراه شود، انسان ساز است و تغییر و تحول جدی در جهان ایجاد می کند و نیاز است تا ما تبلیغ و سرمایه گذاری بیشتری در موضوع نماز داشته باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8