دور شدن جامعه اسلامی از قرآن زمینه را برای نفوذ دشمن مهیا می کند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انس با قرآن برنامه های مخرب دشمن را خنثی می کند، گفت: دشمنان می خواهند با دور کردن جامعه از قرآن و معارف الهی نفوذ کرده و افکار خود را تحمیل کنند.

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه عصر امروز در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با گرامیداشت هفته وحدت گفت: فعالیت های قرآنی و رسیدگی به مساجد بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه شود.

وی افزود: مساجد مرکز توحید و عبادت خدا و محور و مرکز وحدت اسلامی هستند، حرکت در مسیر ترویج قرآن و معارف توفیقی الهی برای افراد است و باید قدر دانسته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شکر هر نعمتی باید متناسب با همان نعمت باشد، اظهار داشت: شکر نعمت ترویج معارف الهی تلاش بیشتر با قصد خالص برای خدا برای نفع رسانی بیشتر است.

وی ادامه داد: امروز فعالیت های قرآنی ضرورت جهان اسلام است و تلاش برای جذب مردم به سوی قرآن و علوم قرآنی  ضرورت ویژه دارد، امروز عطش جوان ها برای فراگیری علوم قرآن و فهم معارف بسیار بالا است و معارف دینی باید به آن ها منتقل شود.

آیت الله مقتدایی با بیان این که باید از علاقه جوانان به معارف استفاده کرد و مطالب قرآنی را به جامعه و جوانان آموزش داد، ابراز داشت: در انتقال معارف دینی باید جذابیت وجود داشته باشد تا شاهد جذب و اثرگذاری بیشتر بر افراد باشیم.

وی عنوان کرد: قرآن با زبان خیرخواهانه و موعظه با مردم سخن می گوید که اگر  در فرهنگ جامه اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد  شد؛ قرآن با محبت انسان را به مسیر حق راهنمایی می کند تا انسان را به مقام قرب الهی برساند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اگر لسان موعظه بودن قرآن به مردم تعلیم داده شود مردم را بیشتر جذب می کند؛ همایش ها و مسابقات قرآنی باید با محتوا باشند و سعی کنیم که معارف به صورت دقیق منتقل شود.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان سعی می کنند که جوانان از قرآن و معارف دور شوند چرا که اگر ارتباط با قران و معارف وجود داشته باشد دشمنان در اهداف خود ناموفق خواهند بود، اگر جوان با قرآن آشنا باشد سراغ برنامه های مخرب دشمن نمی روند.

وی اضافه کرد: دشمنان می خواهند با دور کردن جامعه از قرآن و معارف الهی نفوذ کرده و افکار خود را تحمیل کنند، بنابراین برنامه های دینی و قرآنی باید جذاب باشد و فرهنگ قرآنی باید در جامعه حرف اول را بزند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که دعوت به وحدت از موعظه های قرآن کریم است، گفت: قرآن باید محور فعالیت های مسلمین باشد چرا که جمع کردن جوانان حول محور مسجد و قرآن در سطح جامعه تاثیر می گذارد

وی افزود: قبل از انقلاب قرآن در کشور مهجور بود اما به برکت پیروزی انقلاب قرآن گسترش خوبی پیدا کرد، قرآن باید در زندگی مردم نمود داشته و فراگیر شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 8 =