نماینده ولی فقیه در سوریه :تشکیل بسیج مردمی مهم‌ترین پیروزی جبهه مقاومت بر داعش

نماینده ولی فقیه در سوریه گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی و محور مقاومت محصول نرم انقلاب اسلامی و تحقق وعده امام درباره صدور جهانی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) قم با اشاره به وضعیت کنونی سوریه و جبهه و محور مقاومت در این کشور گفت: هر انقلابی که در عرصه بین المللی بروز و ظهور می کند دارای یک قدرت سخت و یک قدرت نرم است.

وی افزود: قدرت نرم همان قدرت صاداراتی انقلاب ها است و تنها مربوط به درون انقلاب نمی شود و باید توجه کرد که تأثیر گذاری قدرت نرم انقلاب ها از تأثیر گذاری سخت آن بیشتر و ماندگارتر است.

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همواره در رهنمودهای خود بر موضوع صدور انقلاب تأکید داشتند، گفت: صدور انقلاب به معنای کشور گشایی و فتح کشورهای مختلف نیست هر چند که عده ای در این موضع نیز دچار کج فهمی و برداشت های غلط هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری تصریح کرد: صدور انقلاب همین قدرت تأثیر گذاری و نفوذ انقلاب ایران در عرصه جهانی بر کشورهای گوناگون است و به عبارت دیگر صدور انقلاب یعنی تشکیل جبهه مقاومت متشکل از لبنان، عراق، سوریه یمن و سایر کشورهای منطقه است و باید جهبه و محور مقاومت را همین اثر گذاری نرم انقلاب اسلامی در عرصه جهانی عنوان کرد.

وی افزود: محور مقاومت محصول قدرت نرم انقلاب اسلامی است و به عبارت دیگر اولین و مهم ترین نتیجه صدور انقلاب و تحقق نیت امام خمینی(ره) بر محور صدور انقلاب؛ تشکیل جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه امروز حکومت و دولت اسلامی داعش در سوریه و عراق به پایان رسیده و حاکمیت نظامی آنها پایان یافته است، گفت: امروز گروه هایی از داعش تنها در مرزهای عراق و سوریه حضور دارند و نابودی نظامی داعش به برکت حضور رزمندگان جبهه مقاومت بوده و شکست نظامی داعش بزرگترین پیروزی در برابر دشمنانی است که قصد قطعه قطعه کردن جبهه مقاومت را داشتند تا فضا را برای آمریکا و همپیمانانش امن کرده و ارتباط ایران را با جهبه مقاومت قطع کنند.

وی  نقشه خوانی فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت را یک نقشه خوانی دقیقی عنوان کرد و یادآور شد: مهم ترین پیروزی ایران در عراق و سوریه تشکیل بسیج مردمی تحت عنوان حشد شعبی و تربیت مجاهدان و رزمندگان برجسته در جبهه مقاومت بود هر چند که پیروزی نظامی بر داعش خود پیروزی بسیار بزرگی برای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 2 =