آیت الله علوی گرگانی: طلبگی فرصتی طلایی برای کسب علم و اخلاق است

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با بیان این که طلبگی با کسالت و تنبلی سازگاری ندارد، تأکید کرد که طلبگی فرصتی طلایی برای کسب علم و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیه الله با تأکید بر این که طلبه باید قدر مسیری که در آن قرار گرفته است را بداند، اظهار داشت: ما در مقابل گروهی هستیم که می خواهند نور خدا را خاموش کنند از این رو وظیفه ما سنگین تر است.

وی افزود: درس و مباحثه بسیار مهم است چراکه در این صورت طلبه برای جامعه نافع خواهد بود؛ سن جوانی بهترین سن برای توشه برداری برای آخرت است چراکه در این سن انسان قدرت کافی دارد، بنابراین انسان باید قدرت و توانی که دارد را در مسیر درست به کار بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) ابراز داشت: طلبه هم در مقام علم و در مقام عمل باید طالب باشد، انسانی که به مقام علم و فضلیت می رسد وظیفه دفاع از حریم اسلامی را دارد، چرا که همه انسان ها در این مسیر قرار نمی گیرند.

وی عنوان داشت: طلبه در مسیری است که ظروف علم خود را پر می کند، هرچه این ظرف وجودی انسان از علم و عمل پرتر باشد بهتر می تواند جامعه تشنه را سیراب کند و شما بدانید هیچ چیز به اندازه علم ارزش ندارد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که ارزش وجودی هر انسانی به میزان علم او است، خاطرنشان کرد: در روایت داریم که در فضیلت علم همین بس که هر کسی می خواهد خود را به آن نسبت دهد و در بدی جهل همین بس که هرکسی که می خواهد خود را از آن بری بداند.

وی با تأکید بر این که طلبگی با کسالت و تنبلی سازگاری ندارد، ابراز کرد: مطابق روایتی از امام علی(ع) انسانی که تنبل است هم دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهد، بنابراین باید تلاش کنید تا بتوانید به جایی برسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه رسانه های نوین می تواند برای طلبه آفت باید چرا که که خیلی از اوقات عمر او را بر باد می دهد؛ سفارش می کنم به شما که مطابق روایات برای به دست آوردن علم تلاش کنید و چیزی برای آن بدل قرار ندهید، چون مردم همه می میرند مگر اهل علم که علوم آنها باقی می ماند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6