آیت الله مکارم شیرازی: آمریکا با فتنه جدید در صدد جبران شکست های متعدد گذشته است/ امت اسلام برای آزادی قدس شریف متحد شود

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن ادعای پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی تأکید کرد که آمریکا با فتنه جدید در صدد جبران شکست های متعدد گذشته است اما باز هم شکست می خورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای ادعای پایتختی قدس شریف برای رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حکم اخیر دولت آمریکا که برخلاف قطعنامه شوراى امنیت و بر خلاف تمام موازین بین المللى بود درباره بیت المقدس و اینکه متعلق به اسرائیل و پایتخت اوست و تصمیم بر اینکه شش ماه دیگر سفارتخانه آمریکا به آنجا برود، موج عظیمى از نفرت را در سراسر جهان برانگیخت و تمام مسلمین دنیا و بسیارى از ملت‌هاى آزادى‌خواه و رجال سیاسى جهان آن را شدیدا محکوم کرده‌اند.
در اینجا دو نکته حائز اهمیت است: نخست اینکه بعد از شکست آمریکا و طرفدارانش در عراق و سوریه و شکست توطئه اخیر در لبنان و یمن به فکر فتنه‌اى جدید افتاده‌اند شاید بتوانند در آن فتنه، شکست‌هاى پى‌در پى سابق را جبران کنند در حالى که کور خوانده‌اند زیرا مخالفان آمریکا و طرفدارانش، در این فتنه بسیار بیشتر از فتنه سابق است و به یقین در اینجا هم گرفتار شکست و رسوایى تازه‌اى خواهند شد.
دیگر اینکه این جنایت بزرگ سبب رسوایى طرفداران آمریکا مانند عربستان سعودى گردید که آمریکا و اسرائیل را اخیراً به عنوان دوست خود انتخاب کرده‌اند و تا مى‌توانستند از بیت المال مسلمین به آنها کمک کردند؛ اکنون حیرانند و نمى‌دانند در برابر مسلمانان جهان چه بگویند و چه کار کنند.
در ضمن این تصمیم سنگ بزرگى در مسیر طرفداران سازش با اسرائیل نیز انداخت که آن هم رسوایى دیگرى است.
در این شرایط همه مسلمین جهان باید متحد شوند، چون قدس حلقه اتصالى است در میان همه آنها و باید در برابر این تجاوز آشکار و زورگویى زشت بایستند و نگذارند شهر قدس و قبله اول مسلمین از دست برود.
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرآ وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 7