هشدار آیت الله نوری همدانی نسبت به فتنه انگیزی دشمن در امت اسلام/ مسلمانان در برابر توطئه ها هوشیار باشند

 حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به فتنه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هشدار داد و خواستار هوشیاری امت اسلام در برابر توطئه های دشمن شد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت سالروز میلاد پرخیر و برکت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع)، بر ضرورت وحدت هرچه بیشتر مسلمین تأکید کرد.

وی ۱۷ ربیع الاول را را بعنوان یک روز بزرگ در تاریخ بشریت دانست و افزود: وجود پیامبر گرامی اسلام در ابعاد مختلف قابل بررسی است که باید ابعاد وجود این شخصیت عظیم برای جامعه، امت اسلام و جهان تبیین شود تا انسان ها آشنایی لازم را داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم قابلیت دریافت وحی و قرآن را از ویژگی های بسیار مهم و قابل توجه پیامبر اسلام ذکر کرد و با استشهاد به تفسیر المیزان اظهار داشت: بعضی که اسلام و پیامبر را نشناختند حضرت محمد(ص) را انسانی نابغه معرفی کردند در حالی که پیامبر مرد الهی بود و اخلاق پیامبر بعنوان یک الگو برای همه انسانها مطرح است.

وی نیاز امروز  امت اسلام  را داشتن وحدت عملی عنوان کرد و ادامه داد: پیروزی های پی در پی مقاومت درسایه همبستگی و وحدت کشورهای مقاومت به دست آمده است که شاید اگر این وحدت نبود اوضاع به گونه ای دیگر رقم می خورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به فتنه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هشدار داد و ابراز داشت: دشمنان اسلام خصوصا آمریکا و صهیونیست و انگلیس در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند چرا که  از این اختلاف به نفع خود بهره می گیرند، از این رو امت اسلام باید با وحدت توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 وی در بخش دیگر سخنان خود امامت را تکمیل کننده نبوت دانست و  عنوان کرد: امام صادق(ع) توانستند با تربیت شاگردان برجسته، اسلام حقیقی و ناب را به همگان معرفی کنند و مقابل انحرافات ایجاد شده بایستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به حوادث بحرین، مقاومت بیشتر مردم در حمایت از شیخ عیسی قاسم را خواستار شد و برای سلامتی و شفا رهبر شیعیان بحرین دعا کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 7