عضو اتاق تبلیغ خراسان :بودجه های کلان تأثیر کافی در عرصه فرهنگ نداشته است

عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: ما پس از انقلاب برای مسائل فرهنگی بودجه های فراوانی اختصاص داده ایم اما بهره کافی از آن برده نشده است.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از جدیدترین اثر خود که تحت عنوان «طبیبانه» و با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی منتشر شده است، اظهار کرد: مخاطب این کتاب همه انسان های مؤمنی هستند که دردمند و دغدغه مند بوده و به دنبال ایفای رسالت خود در حوزه تعلیم و تربیت هستند.

مدیر مدارس حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که پیام کتاب «طبیبانه» این است که فعالان فرهنگی بدهکار این عرصه هستند و نه طلبکار، خاطرنشان کرد: نباید در حوزه مسائل تربیتی به دنیال متهم بگردیم جرا که وقتی یک بیماری در جامعه زیاد شود، اطبا باید نخستین کسانی باشند که به دنبال راه چاره می گردند و کاستی ها را بسنجند.

وی افزود: آنچه در امر تربیت مغفول واقع شده، کوتاهی هایی است که مربیان داشته اند و این که باید به اشکالات موجود در این عرصه با مهربانی و نگاه طبیبانه رفتار کنیم. الگوی ما پیامبر اکرم(ص) هستند که نگاه طبیبانه داشتند و حتی در شرایط جبر حکومتی نیز برای مقابله با ضعف ها، این نگاه را حفظ می فرمودند یعنی همان نگاهی که در کسوت های مختلف تا حدی مورد غفلت واقع شده است. ما معلمان، نیروی انتظامی، قضات و به طور کلی انسان هایی می خواهیم که در پیشه خود دیدگاه تربیتی داشته باشند.

حجت الاسلام نظافت اظهار کرد: با وجود رشد و توفیقاتی که کشور ما در عرصه آموزش عالی داشته، در حوزه مسائل تربیتی همچنان ضعف های فراوانی داریم؛ در حالی که تجربه نشان داده در میدان های دفاع مقدس که کلاس درسی بر پا نبود، تربیت نیرو به خوبی صورت می گرفت.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، گفت: یک مربی تا هنگامی که از طریق احسان و محبت مخاطب خود را آماده تربیت نکند و افراد ادعای ما را در میدان عمل نبینند، تأثیری نخواهد داشت. ما پس از انقلاب برای مسائل فرهنگی بودجه های فراوانی اختصاص داده ایم اما بهره کافی از آن برده نشده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3