جهاد رمز عزت اسلام است/ فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه ترویج شود

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی جهاد را عامل عزت اسلام دانست و گفت: اگر ملتی جهاد کند و با ایثار و شهادت بر دشمن غلبه کند، خداوند حکومت، ارزش و علم را به آنها می دهد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام عنوان کرد: جهاد عامل عزت و اقتدار اسلام است و اگر فرهنگ جهاد از میان برود، عزت اسلام از بین خواهد رفت.

وی افزود: به فرموده قرآن، اولین کار پیامبران مبارزه با طاغوت است و انبیای الهی ابتدا به شیوه نصیحت و با استفاده از منطق و استدلال با آنها مقابله کردند و اگر این روش اثرگذار نبود، از سلاح جهاد استفاده می کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: عملکرد پیامبران سرمشق انقلاب ما بوده و انقلاب اسلامی دنباله و استمرار حرکت پیامبران است و هر قدر ما با منطق قرآن پیرامون احوال پیامبران آشنا باشیم، مسیر انقلاب برای ما روشن تر خواهد شد.

وی حب مال و مقام را از مهم‌ترین آفت های دینی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند«اگر دو گرگ گرسنه وارد گله ای شوند، فساد آنها به اندازه فساد حب مال و مقام در بین مسلمانان نیست» و این نشان دهنده آفت این دو موضوع برای مسلمانان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: حب مال است که قارون را پرورش می دهد و حب مقام نیز ابوجهل و ابولهب را به وجود می آورد که فساد این موضوعات از گرگ درنده بیشتر است.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) نیز با استفاده از شیوه پیامبران، ابتدا شاه را نصیحت کرد اما وقتی که این نصیحت ها اثر نکرد، با فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار، انقلاب به پیروزی رسید.

این مرجع تقلید ادامه داد: آمریکا و دیگر مستکبران رژیم صهیونیستی را برای از بین بردن آرامش منطقه ایجاد کرده اند و آمریکا که به دنبال انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس است، در راستای همین سیاست گام بر می دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: امروز باید در برابر دشمن کینه توز استقامت کرد و خدا نیز فرموده است که اگر شما خدا را یاری کنید، خدا به شما کمک می کند.

وی تصریح کرد: اگر ملتی جهاد کرده و با ایثار و شهادت بر دشمن غلبه کند، خداوند حکومت، ارزش و علم را به آنها می دهد و در واقع حکومت و علم و ارزش ها به وسیله جهاد به دست می آید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی به خاطر فرهنگ جهاد است و امروز باید تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه ترویج شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 9 =