عضو اتاق تبلیغ خراسان:توجه نهادهای تربیتی به اخلاق حسنه تنها راه اصلاح آسیب های اجتماعی است

حجت الاسلام اخلاقی امیری گفت: روایت نبوی «إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق» روایت قابل توجهی است که تک تک نهادهای تربیتی در جامعه اسلامی، از خانواده و آموزش و پرورش گرفته تا مراکز علمی مانند حوزه علمیه باید به آن دقت داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینعلی اخلاقی امیری، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مشهد، شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «طبیبانه» که در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به مسائل تربیتی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات دینی در این زمینه، امروز در جامعه ما حوزه های علمیه و سایر مراکز علمی به آن جایگاهی که باید در عرصه تربیتی مورد توجه قرار می گرفت، عنایت کافی نکردند.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اهمیت مسائلی اخلاقی و تربیتی به اندازه ای است که گاهی در تعابیر روایی دین را به معنای اخلاق حسنه تعبیر کرده اند. روایت نبوی «إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق» روایت قابل توجهی است که تک تک نهادهای تربیتی در جامعه اسلامی، از خانواده و آموزش و پرورش گرفته تا مراکز علمی مانند حوزه علمیه باید به آن دقت داشته باشند چرا که اصلاح آسیب های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از همین راه میسر خواهد بود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: مرحوم کلینی در روضه کافی نقل می کند که معصوم(ع) می فرماید «اگر خدا دو روز به تو فرصت داد، یک روز آن را صرف تربیت کن.» اگر حوزه های علمیه، خانواده ها، آموزش و پرورش و سایر نهادهای تربیتی به این مسأله توجه داشته باشند و حداقل ۵۰ درصد توان خود را صرف تربیت نیرو کنند، ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام اخلاقی امیری تصریح کرد: در طی ۴ دهه گذشته ما هزینه های زیادی را برای رفع معضلات اجتماعی صرف کرده ایم که اگر این هزینه ها در بخش تربیتی سرمایه گذاری می شد، نتیجه مؤثرتری را از آن شاهد بودیم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس ضمن قدردانی از حجت الاسلام نظافت به سبب تألیف کتابی در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی، یادآور شد: یکی از آسیب هایی که در زمینه مسائل اخلاقی و تربیتی با آن مواجه هستیم، مشکل در نحوه ورود به این مباحث است که ما از بعد دینی آن غفلت کرده ایم. کتاب طبیبانه، از این جهت ارزشمند است و باید گفت آنقدر در این زمینه نیاز وجود دارد که جا دارد روزی ۱۰۰ کتاب مفید برای آن نوشته شود.

وی در پایان تأکید کرد: نویسنده این کتاب، استادی است که یافته های فراوانی در عرصه مسائل تربیتی داشته و امیدوارم اثر جدید ایشان به خوبی مورد استفاده طلاب عزیز و دانشجویان قرار گیرد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 1 =