دبیر اتاق تبلیغ خراسان : انتظار جدی حوزه های علمیه ،روحانیت و مراجع تقلید ،توجه جدی مسولان به حل مشکلات مردم است. 

استاد دروس عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس باید قناعت پیشه باشند و صدای مردم را به گوش دولت برسانند، گفت: پیام حوزه های علمیه ،روحانیت و مراجع تقلید ،توجه جدی مسولان به حل مشکلات مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی در حرم رضوی با اشاره به سفارشات  حضرت عسگری(ع) به شیعیان گفت: یکی از سخت ترین دوران امامت در دوران امامت ایشان بود بطوریکه همه امامان معصوم(ع) توانستند امام(ع) بعد از خودشان را معرفی کنند، اما امام حسن عسکری(ع) به علت این که حکومت عباسی به دنبال قتل امام(ع) بعدی بود، نمی توانستند این کار را انجام دهند؛ همچنین ایشان از سویی دیگر نمی توانستند مردم را با امام(ع) بعدی آشنا نکنند، چون راه امامت برای بشریت مفقود می شد، برای همین با یاران خاص خودشان از جمله احمد بن اسحاق در میان گذاشتند تا بدین وسیله از امر امامت پاسداری کنند.

استاد دروس عالی حوزه علمیه خراسان به تبیین شاخصه های شیعه در کلام امام حسن عسکری(ع) پرداخت و اظهار داشت:تقوا،ورع،تلاش برای کسب رضای الهی،راستگویی،امانتداری،حسن خلق و خوش رفتاری با همسایگان از جمله سفارشات امام ع به شیعیان است.

استاد عالی حوزه و دانشگاه اظهار داشت:این سفارشات در لسان تمام امامان شیعه بوده و انتظار امام عصر عج هم از شیعیان همین است.

 عضو هیات علمی تبلیغات آستان قدس رضوی با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) در بخش حیات عبادی و علمی شان سرآمد بودند، به تبیین حیات اجتماعی امام حسن عسکری(ع) پرداخت و افزود: از ویژگی های ائمه معصومین(ع) این بود که علاوه بر معنویت و مسائل عبادی مراقبت داشتند، در متن جامعه حضور فعالانه داشتند و مشکلات مردم را حل می کردند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود:براساس این رهنمود امامان معصوم ع ،امروز پیام حوزه های علمیه ،روحانیت،علما و مراجع تقلید این است که حل مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد و در تدوین بودجه و قوانین به فقرای اجتماع توجه شود،،چرا که اهل بیت(ع) همواره به انجام کار خیر سفارش می کردند،و ما نیز باید به پیروی از ایشان نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نباشیم؛ امروزه در این جامعه ضروری است همه ما به ویژه مسؤولان به فکر نیازمندان باشیم.

استاد عالی حوزه علمیه تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به حقوق های دریافتی خود قانع باشند و صدای مردم را به گوش دولت برسانند، تصریح کرد: مسؤولان نباید اجازه بدهند تشریفات اداری و حفاظت های امنیتی، آنها را از مردم جدا کرده و مانع رسیدن صدای مردم به آنها شود.

وی افزود: با اینهمه مشکل که در جامعه وجود دارد، گفته شده دولت برای جشن بین المللی نوروز در حال آماده شدن است؛ باید پرسید که آیا مشکل مردم امروزه این است که نوروز بین المللی شود؟ ضرورت دارد دولت اولویت های جامعه را به خوبی بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی یادآور شد: بد رفتاری برخی مسولان در کنار آسیب های اجتماعی، جامعه را تهدید می کند و اگر برای درمان آنها چاره ای اندیشیده نشود، حتی به ایمان مردم لطمه خواهد زد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 12