عضو اتاق تبلیغ خراسان: برخی افراد در جریان فتنه ۸۸ برای حفظ جایگاه خود سکوت کردند

مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با اشاره به فرارسیدن ایام بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه، گفت: در فتنه ۸۸ عده ای به امام حسین(ع) جسارت کردند اما برخی می گفتند این قضایا می آید و می رود و ما نباید با موضع گیری، مشتری خود را از دست بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم چهلمین روز شهادت طلبه شهید مدافع حرم، حجت الاسلام محمود تقی پور که در ایام اربعین حسینی در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسید، مجلس شهدا را دارای ۳ پذیرایی ویژه تحت عنوان «حسرت مقام شهدا»، «اتمام حجت برای زندگی جهادی» و «غربت» دانست.

مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا اظهار کرد: هرکس مقام شهدا را درک کند، حتما به آن جایگاه حسرت خواهد خورد. یکی از تعاریف این جایگاه، «احیاء عند ربهم یرزقون» است و کسی که این مفهوم را بداند، نه تنها برای جایگاه شهید، بلکه برای جایگاه والدین، همسر و خانواده شهید نیز حسرت خواهد خورد.

وی با اشاره به فرازی از وصیت نامه شهید تقی پور، خاطرنشان کرد: شهید تقی پور می فرماید «برای شهید و یتیم شدن فرزندانش غصه نخورید؛ بلکه برای جایگاه شهید حسرت بخورید.» چرا که دنیا به مثابه بازاری است که خداوند در این بازار شهدا را با بالاترین قیمت خریدار است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به آیه ۶۹ سوره مبارکه نساء، افزود: این آیه می فرماید جایگاه شهدا در بهشت و در کنار انبیا، صدیقان؛ که همان ائمه(ع) هستند و اولیای الهی است. ما در زیارت شهدا آموخته ایم که خطاب به آن ها بگوییم «یا لیتنا کنا معکم» و برای جایگاه ایشان حسرت بخوریم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی یادآور شد: دوستان شهید تقی پور این ذکر را از شهید شنیده بودند که می گفت «هرگاه می خواهم سالم از خط مقدم بازگردم، از خودم بدم می آید.» خداوند به چنین افرادی مدال داده و می فرماید «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما.»

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به مسأله «اتمام حجت برای زندگی جهادی» به عنوان دومین پذیرایی مجالس شهدا، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) خیلی غصه دوران غیبت را می خوردند چون شیعیان در این دوران به دو دسته شیعیان بیقرار و شیعیان بیخیال تقسیم می شوند و این تقسیم بندی حتی در میان علمای شیعه نیز به وجود آمد. ایشان می فرمودند اگر می خواهید به درد امام زمان خود بخورید، شیعه بیقرار باشید.

وی افزود: شهید تقی پور در وصیت نامه اش می فرماید «من می توانستم به آرامی مشغول تحصیل و تدریس خود باشم» کما این که امروز افرادی در جامعه وجود دارند که حتی برای کمک کردن به مردم زلزله زده کرمانشاه هم بیخیال هستند؛ چه رسد به کمک به مسلمانان سایر کشورها.

عضو اتاق تبلیغ خراسان تصریح کرد: بیخیالی نسبت به امور مسلمانان باعث می شود که عده ای از شبکه های آمریکا و انگلیس، فتنه در میان مسلمانان را ترویج کنند و در اثر فعالیت آن ها، شیعیان در پاکستان و سایر نقاط کشته شوند. کسی که دغدغه مسلمانان را در سر نداشته باشد، حسب روایت نبوی مسلمان نیست. امروز در عراق، سوریه، نیجریه، فلسطین، افغانستان، میانمار، یمن، بحرین و پاکستان مسلمانان به شهادت می رسند اما عده ای در داخل کشور ما فقط به دنبال تحصیل و تدریس خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به فرارسیدن ایام بزرگداشت حماسه نهم دی ماه، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ عده ای به امام حسین(ع) جسارت کردند اما برخی می گفتند این قضایا می آید و می رود و ما نباید با موضع گیری، مشتری خود را از دست بدهیم. این در حالی است که امثال شهید تقی پور با ما اتمام حجت کرده اند که اگر می خواهیم در عصر غیبت مصداق کسانی باشیم که امیرمؤمنان(ع) در وصف آن ها فرمود «طوبی لهم»، باید بیقرار باشیم.

وی تصریح کرد: امروز برخی از مدیرانی که بیخیال هستند و زندگی مرفهی دارند، حال و روز کارگران را درک نمی کنند و در حال ضربه زدن به کشور هستند. پیام شهید تقی پور این است که هرکس در هر کسوتی، اعم از مدیران جمهوری اسلامی، روحانیان، پاسداران و هر منصب دیگری اگر به فکر مسلمانان نباشد، مایه ننگ می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 6 =