آیت الله نوری همدانی: بودجه ۹۷ به نفع مردم و فقرا تصویب شود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تأکید بر بزرگداشت حماسه ۹ دی، عمل به دستورات ولایت فقیه را راه سعادت کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، میلاد امام یازدهم را تبریک گفت و در ادامه موفقیت های حوزه علمیه را به برکت همجواری با حضرت معصومه(س) دانست.

وی با گرامیداشت حماسه ۹ دی افزود: ماه دی حوادث زیادی از انقلاب در بر دارد که باید عبرت باشد، در سال ۸۸ در کشوری اتفاقی افتاد که دشمن از فرصت سوء استفاده کرد و عده ای در برابر نظام قرار گرفتند، عده ای ابزار دشمن شده بودند و شعارهای هنجار شکنی علیه نظام، انقلاب و ولایت فقیه سر دادند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قصد دشمن و فتنه گران براندازی نظام بود، اظهار داشت: این افراد به خیمه های عزا حمله و به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) جسارت کردند و این کار برای مردم مسلمان انقلاب کرده و بیدار و هوشیار سنگین بود، امام راحل تأکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

وی با اشاره به حضور مؤثر مردم در عرصه های گوناگون ادامه داد: مردم در سراسر کشور به میدان آمدند و حماسه ای دیگر در نهم دی ماه آفریدند و با حضور خود فتنه را خنثی کردند؛ راه نجات و سعادت کشور ولایت فقیه است و مردم باید این اصل را حفظ کنند و رهنمودها و فرمایشات ایشان باید از سوی مسؤولان با کمک مردم اجرایی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در ایران میلیون ها انسان آماده شهادت و جانفشانی برای اسلام و انقلاب هستند، ابراز داشت: حوادث تاریخی باید عبرتی برای انسان باشد تا در آینده دچار مشکل نشود، مناسبت هایی مانند ۹ و ۱۹ دی باید پاس داشته شود؛باید قدر مردم را بدانیم و به آن ها خدمت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه عنوان کرد: به مسؤولان توصیه می کنیم قدر این مردم را که همواره در صحنه بودند و انقلاب را حفظ کردند، بدانند و مشکلات آن ها را برطرف کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این روزها بحث بودجه در مجلس مطرح است که تصمیم ها باید به نفع مردم و فقرا باشد و هزینه های زائد حذف شده و موضوعات به نفع مردم باید در نظر گرفته شود.

وی در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه همواره بیدار و هوشیار بوده و در کنار مردم خواهد بود و از نظام اسلامی حمایت خواهد کرد./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11