آیت‌الله سبحانی: مشکل معیشت و بیکاری حل شود/ عملکرد بانک‌ها مردم را بیچاره کرده است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: باید مشکلات معیشت، درآمد و اشتغال را حل کرد که از جمله راه‌ها این است که جلوی رباخواری را بگیرند، زیرا این رباخواری مردم را بیچاره کرده بانک باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود اظهار کرد: اگر انسان شکر نعمت را به جا آورد خدا نعمت را افزایش می‌دهد و اگر کفران نعمت کند خداوند عذاب خود را بر او وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برای ما نعمتی است که خدا داده است، شما دوران قبل از انقلاب را ندیده یا کم دیدید در آن دوران اینگونه اجتماعات، کتاب و آثار و آبادانی در کشور وجود نداشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پس از انقلاب شهرها توسعه پیدا کرده است، گفت: کسی نمی‌گوید در اجتماع ما مشکل نیست ولی مشکل را باید حل کرد و کارهای غیرعقلانی نباید انجام داد که کیفر قانونی دارد، البته مسؤولان باید مشکلات را حل کنند.

وی عنوان کرد: دولت بی‌مشکل در دنیا نیست اداره یک مملکت هر روز یک پیشامد دارد و مانند قطاری نیست که ترمزی نکند بلکه مشکلی پیش می‌آید ولی باید عاقلان آن را حل کنند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه لازم است مشکل معیشت، درآمد و اشتغال را حل کرد، گفت: دو راه وجود دارد جلوی رباخواری را بگیرند زیرا این رباخواری مردم را بیچاره کرده بانک باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد نه اینکه با پول مردم تجارت کند.

وی ضمن ابراز نارضایتی از واردات بی حد و حساب گفت: به عنوان مثال تبریز صنعت کفاشی قوی دارد اما در اثر واردات کفاشی‌های زیادی در حال تعطیلی هستند، در حالی که اگر جلوی واردات گرفته شود کارخانه‌ها راه می‌افتد و اشتغال ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: زنان کار در خانه داشته باشند، لازم نیست همه زنان کار کنند ممکن نیست برای همه زنان و مردان کار درست کنند. برخی از کارهای زنان در منزل باشد تا به تربیت و اشتغال برسند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 16