سوارشدن بر مطالبات برحق مردم برای منافع سیاسی، جنایت علیه مردم است/ استکبار می‌خواهد از مردم ایران انتقام بگیرد

امام جمعه مشهد گفت: جریان استکبار برای اینکه صدای مطالبات بر حق مردم به گوش مسؤولان نرسد، یک موج ایجاد کرد و مطالبات مردم را تبدیل به حرکات ساختار شکنانه کرد اما سوارشدن بر مطالبات مردم در راستای منافع سیاسی، جنایت علیه آنان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۵ دی‌ماه مشهد مقدس، بابیان این‌که کلام ما در خطبه اول در موضوع شیطان‌شناسی از قرآن بود که بیان شد شگرد شیطان، آرایشگری و تزیین است، اظهار کرد: در قرآن کریم ۷ آیه درباره انواع تزیین و آرایشگری شیطان واردشده است، یکایک این آیات را تفسیر کرده و موردبحث قرار دادیم که به آیه هفتم، آیه ۳۸ سوره عنکبوت رسیدیم.

وی ادامه داد: شیطان دو جا سر راه انسان می‌آید تا برای او راه‌بند ایجاد کند، اولین موقعیت، جایی است که انسان می‌خواهد راه انتخاب کند، می‌آید جلوی انسان را بگیرد تا در راه رسیدن به خدا راه‌بندان ایجاد کند و انسان خط عبودیت و بندگی حق را انتخاب نکند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نوبت موقعیت دومی که شیطان سر راه انسان می‌آید و راه‌بندان سر راه انسان ایجاد می‌کند، آنجایی است که انسان در اوج عبودیت و بندگی خدا قرار دارد، بنده خالص پروردگار است و در جریان صعود و تعالی به‌طرف مقام قرب حق بالا می‌رود و نزدیک است از دست شیطان و سلطه و احاطه او نجات پیدا کند، آنجاست که شیطان سر راه انسان می‌آید و راه‌بندان ایجاد می‌کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه دو راهپیمایی بزرگ در این هفته در حمایت از نظام، رهبری و اسلام انجام شد، گفت: شما یقیناً در محضر امام زمان روسفید هستید چراکه دشمنان قرآن و دین حمایت و پشتیبانی شما را مشاهده کردند؛ دشمن را مأیوس کردید و دوستان را در همه کشورهای اسلامی امیدوار نمودید.

وی، جمع شدن آبرومندانه اغتشاش را نتیجه تدابیر ارزشمند نیروهای نظامی و انتظامی استان دانست و افزود: آنچه در مدیریت برنامه مقابله با اغتشاش و آشوب در خراسان رضوی به‌عنوان نقطه قوت به‌حساب می‌آید این است که بدون سرکوب و بدون اینکه گلوله‌ای شلیک شود مسئله را جمع کردند.

امام‌جمعه مشهد با اشاره وابستگی این جریانات به استکبار و صهیونیسم اظهار کرد: این مسئله آن‌قدر روشن است که نیازی به استدلال ندارد.

وی با بیان اینکه از زمان هخامنشیان تا به امروز سابقه نداشته پرچم ایران به دست ایرانی به آتش کشیده شود، تأکید کرد: این‌ها که این ساختارشکنی را راه انداختند پیاده‌نظام آمریکا و انگلیس بودند ولو شناسنامه ایرانی داشته باشند؛ کسانی که به حریم قداست کشور جسارت کردند، مزدور خارجی هستند.

وی اضافه کرد: یک‌مشت بچه ۱۴ و ۱۵ ساله هم ندانسته بین اغتشاشات بودند اما آنکه پرچم ایران را آتش زد بچه نبود بلکه یک مزدور اجنبی و اجنبی‌پرست بود.

علم‌الهدی تأکید کرد: از عزیزانمان در عرصه‌های امنیتی و قضایی تقاضا می‌کنم منهای عده نادانی که کم سن و سال‌اند و ندانسته وارد ماجرا شدند با بقیه‌شان برخورد آمریکایی و صهیونیستی کند؛ باید توجه داشته باشیم خداوند در قرآن می‌فرماید مسلمانان بین خودشان رحم می‌کنند اما نسبت به کفار سخت‌گیرند.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام ما در منطقه با ریشه‌کن کردن داعش در سوریه و عراق به صدر رسیده بود و با این حرکت که مردم انجام دادند، در داخل نیز به صدر رسید، نتیجه این حرکت را نفع اسلام و نظام اسلامی دانست؛ مقام معظم رهبری در ۱۵ آذرماه نیز پیش‌بینی کردند در کشور مشکلاتی پیش می‌آید و آن را کوچک‌تر از مشکلات قبلی توصیف کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظیر این فتنه، فتنه ۸۸ است منتهی در سال ۸۸ بخشی از خواص و نخبگان جامعه سکوت کردند، تأیید کردند، دچار تردید داشتند و ریزش داشتند اما در این فتنه به لطف خدا همه آگاهانه برخورد کردند و ما هیچ ریزشی نداشتیم.

وی با بیان اینکه این‌ها با اعمالی که انجام دادند معلوم کردند نقطه هدفشان نظام نیست بلکه مردم است، افزود: این مردم همه‌جا پای نظام ایستاده‌اند و دشمن می‌خواست از آن‌ها انتقام بگیرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: جریان استکبار برای اینکه صدای مطالبات بر حق مردم به گوش مسؤولان نرسد، یک موج ایجاد کرد و مطالبات مردم را تبدیل به حرکات ساختار شکنانه کرد اما باید بدانیم بازیگری سیاسی و سوارشدن بر مطالبات مردم در راستای منافع سیاسی، جنایت علیه مردم است.

وی با اشاره به شاخص‌های اقتصادی که مسئولین بر اساس درآمد سرانه ملی، رشد اقتصادی کشور را بالا ارزیابی می‌کنند، گفت: بخش عمده این سرانه مربوط به نفت، میعانات نفتی و پتروشیمی است که همه مربوط به دولت است یک بخشی هم مربوط به درآمد پولدارها و پردرآمدهاست و اگر همه این‌ها را باهم حساب کنیم و درآمد سرانه ملی را بگوییم و بگوییم که اقتصادمان رو به رشد است، این درست نیست.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اینکه معیار برنامه‌های مجلس و دولت باید قشر آسیب‌پذیر قرار بگیرد، ادامه داد: برنامه‌وبودجه سال ۹۷ در حال بررسی برای تصویب است، بعد از حل مسئله اشتغال، باید بعضی هزینه‌ها و مصارف را بر مبنای فقرا و مستضعفین برنامه‌ریزی کرد و قشر مرفه را مبنا قرار ندهید.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مدیریت جهادی افزود: شرایط کشور طوری نیست که با یک مدیریت روتین از هشت صبح تا یک ظهر مشکلات درست نمی‌شود؛ اینکه می‌گوییم هشت میلیارد پول لازم است تا مطالبات مردم از مؤسسات مالی حل شود و این در دست بررسی ست، جواب مردم نیست بلکه باید جریان بوروکراسی را حذف کرده و با مدیریت جهادی مشکلات مردم را حل کنید.

علم‌الهدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چهار سال قبل همه مشکلات را می‌دیدند و راهکار اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند، اضافه کرد: اولین فرایند اجرای اقتصاد مقاومتی مسئله اشتغال است؛ نگویید چند صد هزار شغل ایجاد کردیم، باید بگویید بیکاری چقدر است، وقتی آمار طلاق را ارائه می‌کنند، اگر بررسی کنید می‌بینید بخشی از این آمار به خاطر مسئله اشتغال است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با ورود خودروهای خارجی به کشور سازگار نیست، گفت: همه باید دست‌به‌دست دهیم و در کنار دولت برای حل مشکلات حرکت کنیم، در این مسیر باید همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرید چراکه این نظام، آبروی امام زمان را رقم می‌زند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    5 + 9 =