ویژه نامه حوزه و مطالبات مردم(۲):ضرورت توجه مسولان به مطالبات مردم در بیان علما و مراجع

آیت الله جوادی آملی:مردم ستون نظام اسلامی هستند/ نباید بیکاری، گرانی و اختلاس را بر مردم هوشیار تحمیل کرد/ خلاف افراد نباید سبب فاصله گرفتن از نظام و انقلاب شود

آیت الله اعرافی:مسؤولان از حاشیه روی های بی جا دست بردارند/ نباید از مشکلات کشور غافل شویم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:مسؤولان تنها در شعار مردم را ولی نعمت خود ندانند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:ناامید کردن مردم از نظام، فتنه دشمن است/ عدالت اجتماعی و رفع محرومیت اولویت مسؤولان باشد

آیت الله جوادی آملی:مردم ستون نظام اسلامی هستند/ نباید بیکاری، گرانی و اختلاس را بر مردم هوشیار تحمیل کرد/ خلاف افراد نباید سبب فاصله گرفتن از نظام و انقلاب شود

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: مردم ستون مملکت هستند که باید راضی نگه داشته شوند، گرانی، تبعیض، بی عدالتی، بی انضباطی، بیکاری، اختلاس و نجومی را نباید بر مردم تحمیل کرد تا آن ها در صحنه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات گوهربار امیرمؤمنان علی(ع) گفت: بیگانگان این ایام حوادث تلخی را به راه انداختند.

وی افزود: این انقلاب و نظام به آسانی به دست نیامده است و بیگانه هر روز علیه آن توطئه می کند، امیرمؤمنان در نامه ای به مالک فرمودند داشتن رهبر ولو این که معصوم هم باشد جامعه را به تنهایی اداره نمی کند، رهبری از امیرمؤمنان بالاتر نداریم که در همه زمینه ها برتر بودند اما چون مردم همراه نبودند نتوانستند برنامه خود را پیاده کنند.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که اصل دین را با نظام اسلامی می توان حفظ کرد، اظهار داشت: حضرت در نامه خود به مالک فرمودند که ستون نظام اسلامی مردم هستند و نمی توان گفت که رهبر و مسؤول خوب می تواند کار را پیش ببرد، با دست خالی نمی توان کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: ستون مملکت مردم هستند که باید راضی نگه داشته شوند، گرانی، تبعیض، بی عدالتی، بی انضباطی، بیکاری، اختلاس و نجومی را نباید بر مردم تحمیل کرد تا آن ها در صحنه باشند، اگر مردم در صحنه نباشند شکست می خوریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که سلسه اموی، مروانی و عباسی ۵۰۰ سال با دین بازی کردند، ابراز داشت: بعد از آن دیگران با مسأله جدایی دین از سیاست از طریق دیگری با دین بازی کردند، آنجا که قدرت را در دست داریم نباید بیراهه برویم و اگر کسی بیراهه رفت نباید تبعیت کنیم.

وی عنوان کرد: حضرت امیر هر هفته وقتی بیت المال را به مردم می رساندند، بعد از آن نماز شکر می خواندند که بیت المال را به مردم رساندند و آلوده نشدند، اگر مردم از ما عدل و حق ببینند شیفته می شوند و هرگز رها نمی کنند، چنانچه وجود نورانی حضرت امام را دیدند و جنگ ها را اداره کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین که انقلاب به ثمر رسید دشمنان توطئه های جدی خود را آغاز کردند و کارهای گوناگونی از جنگ و ترور انجام دادند، در دوران جنگ تحمیلی تمام مردم و جوانان با توجه به باورهای دینی تنها آرزوی شهادت داشتند، هیچ عاملی جز دین نبود تا کشور را حفظ کند.

وی اضافه کرد: اگر همین باشد مردم همان مردم هستند اما اگر بیکاری و  بی عدالتی را بر مردم تحمیل کردیم مشکل ایجاد می کند، اگر دست کسی به بیت المال رسید و استفاده نادرست کرد هم آثار معنوی دارد و هم سبب رنجش مردم می شود، همانگونه که نماز ستون دین به شمار می رود حضور مردم در صحنه ستون دین است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که حفظ دین و ستون آن واجب است، گفت: اگر ستون نباشد سقف می ریزد بنابراین اگر مردم را راضی نگه نداریم سقف فرو خواهد ریخت، با ستون دین نباید بد رفتاری کرد.

وی افزود: وظیفه همه ما، مسؤولان و کسانی که قدرت در دست دارند نسبت به مردم بزرگ و بزرگوار ایران این است که آن ها را حفظ کنند، دستور اول امیرمؤمنان در نامه به مالک اشتر خطاب به مسؤولان است تا مردم را با حق و عدل در صحنه نگه دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت در خطبه قاصعه توصیه عمومی به همه یعنی مسؤولان، مردم، حوزوی و دانشگاهی دارند، ابراهیم و انبیای ابراهیمی فخر تاریخ هستند اما بچه ها و پیغمبر زادگان این ها نتوانستند کیان را حفظ کنند و دشمنان شرق و غرب آمدند و آن ها را چار بیدار کردند که از نازل ترین شغل ها است.

وی ادامه داد: دشمن شرق و غرب دست از ما بر نمی دارد، دین را نباید تنها گذاشت، انسان نباید نسبت به دین بی تفاوت باشد، هرگز خلاف کسی نباید سبب شود از نظام، جامعه و انقلاب فاصله بگیریم، نخستین مسؤولیت ما در برابر خون های پاک شهدا است، اگر خدایی نکرده نظام برود دیگر خواهد رفت و شاید بعد هزار سال مانند امامی پیدا شود و وضع را تغییر دهد.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که افراد نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند و به جان هم بیفتند، ابراز داشت: بنا بر این نیست که مسائل نظام با علم غیب حل شود، اگر انسان تحت تأثیر و سلطه دشمن باشد همه شرف ملی و دینی خود را از دست می دهد.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید بیدار باشند چرا که همه در جبهه جنگ قرار داریم، وقتی انسان این اندازه دشمن دارد نمی تواند به خواب غفلت برود، واقعا در زمان جنگ هستیم، چند نفر حرف های حساب نشده زدند و آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خوشحال شده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: خدایی نکرده اگر نظام آسیب ببیند اینگونه نیست که تبعیض قائل شوند و به عده ای کاری نداشته باشند بلکه همه را ماشین شور می کنند و به نازل ترین جایگاه ها می رسانند.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید هوشیار باشند و بدانند که مردم آقای ما هستند و هیچگاه نشد که صحنه را ترک کنند، شهدا و ایثارگران حاضر هستند و وقتی انسان به آسایشگاه معلولان می رود واقعا خجالت می کشد که افرادی با وضع بسیار سخت نخاعی مهر بر پیشانی می گذارند و عبادت می کنند، این شهدا و ایثارگران حجت بر ما هستند، اگر انسان دیر بجنبد دشمنان و استکبار ضربه خود را می زند.

آیت الله اعرافی:مسؤولان از حاشیه روی های بی جا دست بردارند/ نباید از مشکلات کشور غافل شویم

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: مسؤولان باید مطالبات مردم را جدی گرفته و درصدد رفع مشکلات باشند و از حاشیه روی های بی جا دست بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که سلامت خانواده در جامعه اثر می گذارد، گفت: قدم اول در شکل گیری خانواده سالم این است که همه کمک کنند جوانان به موقع ازدواج کنند.

وی افزود: برای ایجاد بستر خانواده سالم آحاد جامعه مسؤول هستند، خانواده نیز در این زمینه مسؤولیت ویژه ای دارد و همچنین حکومت دارای مسؤولیت است، اگر پدر و مادر در انجام به موقع فرزندان خود کوتاهی کرده و زمینه را فراهم نکنند و فرزند در گناه قرار گیرد خانواده در آن گناه سهیم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر فرهنگ سازی در خانواده ها برای ازدواج به موقع اظهار داشت: ازدواج مقوله ای نیست که با اجبار و الزام انجام شود، خانواده ها باید راهنمایی کنند نه این که تحمیل داشته باشند.

وی با اشاره به عوامل تأخیر ازدواج ادامه داد: ازدواج ها باید آسان باشد چرا که سنگینی هزینه مراسم ها، تهیه جهیزیه و مهریه سنگین این ازدواج را به تأخیر می اندازد، جوانان نباید معیارها و ملاک های مادی سخت داشته باشند در ازدواج باید ملاک های معنوی را نیز در نظر گرفت.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم به تحلیل حوادث اخیر کشور پرداخت و ابراز داشت: نظام شیطانی غربی و آمریکایی  صهیونیستی در جهت یکپارچه سازی عالم برای تمدن غربی و مقابله با دولت ها و قدرت های مستقل همواره در تلاش بوده است.

وی عنوان کرد: جریان غربی دنبال این است که در جهان محور و قدرتی مقابل گفتمان آن ها وجود نداشته باشد از این رو تلاش می کنند که ملت ها و دولت ها را وابسته کنند تا از استقلال آن ها جلوگیری شود، دشمن به صورت ویژه در برابر انقلاب اسلامی که ظرفیتی پیش رو و متمدنانه بر اساس اندیشه های اسلام است تلاش کرده و در تمام عالم اسلام شاهد هستیم که خط ممانعت از استقلال دنبال می شود، زنجیره توطئه های پیچیده دشمن قطع نخواهد شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در طول ۴۰ سال گذشته در برابر یک پدیده نورانی و بزرگ قرار گرفته و حقیقتا خود را در برابر این پدیده عظیم عاجز می بیند، در سال های اخیر دشمن در برابر امواج انقلاب و مقاومت اسلامی در کشورهای گوناگون روز به روز بیشتر شکست خوردند، دشمنان در برابر ایران تحریم آوردند و هزاران مانع تراشیدند اما موفق نبودند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها بعد از این که برجام را امضا کردند به تعهدات خود پایبند نبودند اما باز هم احساس می کنند که قدمی به جلو بر نداشتند، احساس خسارت در عمق جان آمریکایی ها جا گرفته است، دشمنان و مزدوران آن ها نمی توانند ایران انقلابی امن را در بازار آشفته کشورهای ناامن منطقه و در برابر امواج تروریستی تحمل کنند و بارها این مسأله را بر زبان آورده اند.

آیت الله اعرافی گفت: ترامپ و آن شاهزاده کذایی گفته اند که اغتشاش را به خیابان های ایران می آوریم چون آن ها می بینند که در توطئه های متعدد شکست خوردند و ایران امن و مقتدر را تحمل نمی کنند، به صراحت این مسأله را بیان می کنند.

وی با اشاره به به وجود برخی از مشکلات در داخل کشور افزود: نباید از مشکلات داخلی کشور غافل شویم، اگر از اشکالات داخلی غافل شویم ضربه خواهیم خورد، کشور در زمینه های اقتصادی، بیکاری، فساد، آسیب های اجتماعی، حقوق نجومی، اختلاس ها، مالباختگی، اختلافات،حرمت شکنی ها، ضعف در سامان دهی و برنامه ریزی و عدم اقدام سریع و دقیق مشکل دارد که باید حل شود، فارغ از بحث های این طرف و آن طرف باید این اشکالات را باور کنیم و دنبال حل آن باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تلاشی وجود دارد که عظمت انقلاب اسلامی را بپوشاند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که برای ملت بزرگ ایران است دستاوردهای عظیمی مانند استقلال، آزادی و پیشرفت و رهایی از رژیم ستمشاهی داشته است که دستاوردهای کمی نیست.

وی ادامه داد: در فضای مجازی و غیر آن تلاش می شود که این دستاوردها ناچیز شمرده شود تا جایی که رژیم ستمشاهی که سرتاپا جرم و جنایت بود را تطهیر می کنند، همه باید هوشیار باشند.

امام جمعه قم با بیان این که اعتراض در مسیر قانونی و مطالبه و نقد سازنده را همه باید پذیرا بوده و آن را مغتنم بشمارند، ابراز داشت: کرامت معترضان و جوانان تا زمانی که در مسیر قانونی انجام شود قابل احترام است و باید قدر بدانیم، نباید از اعتراض و نقد هراس داشته باشیم، وقتی انسان مسؤول شد باید ظرفیت شنیدن نقد و اشکال و احترام به اعتراض را داشته باشد.

وی اعتراض را غیر از اغتشاش دانست و عنوان کرد: اغتشاش به معنای تعرض به مقدسات و ارزش های متعالی کشور، تعرض به اموال و نوامیس و کشتن مردم است که هیچ دولتی تحمل نمی کند؛ ملت، نیروهای امنیتی و نظامی، دولت و جامعه اغتشاش اقلیتی که ریشه های آن به دست خارجی ها بوده و با پول های آنان هدایت می شود را تحمل نمی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز همه استکبار و مزدوران آن ها به میدان آمدند تا ایران امن و مقتدر را مبدل به جامعه ای آشوب زده کنند که ملت ما حتما در برابر این توطئه ها خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: مردم هوشیار ایران صاحب انقلاب اسلامی هستند که باید در صحنه حضور داشته باشند، مردم با وجود همه مشکلات خودجوش در صحنه حضور پیدا کرده و دسیسه اخیر دشمن را خنثی کردند، در قم نیز با وجود ناهماهنگی ها مردم عزیز حضور گسترده و عالی داشتند، مردم باید هوشیار بوده و نگاهشان به بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که مسؤولان باید پیام اعتراضات را دریافت کنند، گفت: مطالبات مردم را باید جدی گرفت، مسؤولان باید بیش از گذشته در صدد اجرای اقتصاد مقاومتی، رفع مشکلات و وحدت باشند و از حاشیه روی های بی جا دست بردارند.

وی افزود: گروه ها و جناح ها باید بدانند که رهبری و قانون اساس حرکت کشور هستند، در این حوادث برخی اعلام موضع کردند که جای تشکر دارد و برخی آنگونه که باید وارد نشدند که جای گلایه دارد.

مدیر حوزه های علمیه خطاب به معترضان نسبت به مسائل اقتصادی اظهار داشت: ما قدر شما را می دانیم و مطالبات شما درست است که باید در مجرای قانونی دنبال شود.

وی ادامه داد: کسانی که آگاهانه و ناآگاهانه به قدرت های بیرون وصل شدند تا دژ استوار انقلاب اسلامی را بشکنند و میراث عظیم شهدا را دچار تزلزل کنند بدانند که همه ملت و نیروهای امنیتی و نظامی در برابر اغتشاش و تعرض به مردم و اموال آن ها خواهند ایستاد، همه مسؤولان متواضعانه باید در خدمت مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حامیان خارجی اغتشاشگران نیز بدانند که ۴۰ سال راه های زیادی رفتند اما باید بدانند که انقلاب اسلامی ریشه در ارزش های متعالی اسلام وقرآن دارد و ملت پای اسلام، رهبری، ارزش ها، امنیت و آرامش کشور ایستاده اند و هرگز خواب های پریشان استکبار جهانی تعبیر نخواهد شد؛ مردم با وجود همه مشکلات بار دیگر حماسه آفریدند، نیروهای انتظامی و امنیتی مقتدر و مهربان بودند و با روش های حکیمانه وارد کار شدند و از همه کسانی که در برابر توطئه دشمن ایستادند تشکر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:ناامید کردن مردم از نظام، فتنه دشمن است/ عدالت اجتماعی و رفع محرومیت اولویت مسؤولان باشد

تولیت آستان قدس گفت: مردم دست دشمن را در آشوب ها و ناامنی ها دیدند و با بصیرت بساط فتنه جدید را که همان ناامید کردن مردم از نظام بود، جمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز با حضور در اجتماع بزرگ مردم مشهد در محکومیت اغتشاشات ضد انقلاب طی چند روز اخیر در کشور، به ایراد سخنرانی در این اجتماع پرداخت و گفت: سابقه نداشته که طی یک هفته دو اجتماع باشکوه با جمعیت بسیار، مردم برای دفاع از دین، ارزش ها و انقلاب شکوهمند اسلامی و میثاق با ولایت، جلوه ای از بصیرت و بصیرت آفرینی را به نمایش بگذارند.

دوست و دشمن به رهبری بصیرت آفرین ولی فقیه معترف هستند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت شکرگزاری این نعمت بزرگ، خاطرنشان کرد: در نظامات مختلف مؤلفه هایی برای قدرت ملی وجود دارد که برخی قدرت نظامی آن ها مطرح است، برخی وابسته قدرت های بزرگ هستند، برخی ذخایر اقتصادی و مالی دارند اما مهم ترین مؤلفه قدرت ملی در نظام جمهوری اسلامی، مسائلی از جمله ایمان به خدا، رهبری بصیرانه ولی فقیه و حضور مردم در صحنه است.

وی افزود: دوست و دشمن معترف هستند که با وجود گذشت ۴۰ سال، آن چه ملت ایران را پایبند دائم نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی نگه داشته، رهبری بصیرت آفرین نظام جمهوری اسلامی بوده است. یکی دیگر از مؤلفه های قدرت ما روحیه ظلم ستیزی، استکبارستیزی و اهل خطر پذیری بودن مردم و به ویژه جوانان ماست که در راه هدف روحیه مبارزه و استقامت دارند و دشمن را هیچ می انگارند.

اعتماد مردم مهم ترین پشتوانه نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اعتماد مردم مهم ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است که همین مسأله مورد هدف دشمن قرار گرفته است و در فتنه های گوناگون آن را مورد هدف قرار می دهند. در فتنه ۸۸ و فتنه های قبل و بعد از آن، دشمنان «اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی» را هدف گرفتند اما مردم ما دشمن شناس و با بصیرت هستند و به خوبی دشمن را دنبال می کنند و سخن، سمت گیری و هدف پلید دشمن را می شناسند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز اگر دشمن شناسی مردم وجود نداشت، دشمنی که از در بیرون رفت، از پنجره بازگشته بود چرا که دشمن می خواهد از هر زمینه ای سوء استفاده کند و بر موجی سوار شود. یک روز سوار بر موج انتخابات می شود و روز دیگر سوار بر نان و معیشت مردم می شود در حالی که ما خوب می دانیم دغدغه دشمنان نه رأی مردم است و نه نان مردم؛ بلکه دغدغه او تسلط بر این کشور است که این دغدغه را با خود به گور خواهد برد.

وی افزود: جدا کردن مردم از نظام، ایجاد اختلاف بین مردم و ایجاد چند قطبی بین مردم از برنامه های دشمن است تا کشور ما را از پیشرفت بازدارد و مسأله رسیدگی به مشکلات مردم در حاشیه قرار گیرد و آشوب و ناامنی در متن جریانات کشور قرار گیرد.

آشوب و ناامنی مسأله رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم را به حاشیه می برد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که دشمنان قصد دارند از راه ایجاد ناامنی مشکلات اقتصادی مردم را به حاشیه برده و بر آن ها بیفزایند، تصریح کرد: همه می دانند که آشوب و ناامنی رسیدگی به مشکلات مردم را به حاشیه خواهد راند، در حالی که توجه به مشکلات مردم باید متن دغدغه های مسؤولان باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان حوادث اخیر را نشان دهنده خشم دشمنان از پیروزی های جمهوری اسلامی و محور مقاومت قلمداد کرد و گفت: پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در عراق، سوریه و کردستان و برملا شدن فتنه بزرگ در یمن و توفق و برتری انصارالله یمن، همه مواردی هستند که دشمن را خشمگین کرده و از همین رو به دنبال آشوب و فتنه گری است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هرگونه پیشرفت، توسعه یافتگی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و باز شدن هر گرهی در گرو انسجام، وحدت ملی و آرامش در جامعه است و بدون آن امکان هیچ گونه پیشرفتی در کشور وجود ندارد. نتیجه آشوب و ناامنی به مردم نمی رسد بلکه انحراف از تمرکز بر رفع مشکلات آن ها را باعث می شود و این حیله دشمنان است.

فتنه جدید، فتنه ناامید کردن مردم از نظام اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن قدردانی مجدد از حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز، گفت: مردم عزیز ما همانطور که در نهم دی ماه با حضور با بصیرت خود به دور از جناح بندی های سیاسی و فقط با عشق به رهبری و شهدا، فتنه ۸۸ را ناکام گذاشتند، امروز هم دست دشمن را در این آشوب ها و ناامنی ها می دیدند و با بصیرت و دشمن شناسی و حضور در صحنه بساط فتنه جدید را که همان فتنه ناامید کردن مردم بود، جمع کردند.

وی افزود: ما از دستگاه های امنیتی و قضایی می خواهیم ضمن ریشه یابی این ناامنی ها و آشوب ها، با دقت پیگیری کرده و منشأ این ناامنی ها را پیدا کرده و بخشکانند و برای همیشه این اقدامات کودکانه را در کشور پایان دهند.

اغتشاش روش بدخواهان نظام و مردم است

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دشمنان قسم خورده ملت ایران گفت: شما چند بار تجربه کرده اید که نمی توان با ملت بزرگ ایران اینگونه حرف زد. دیروز اعلام کردید ملت ایران تروریست هستند و امروز از آشوب گران حمایت می کنید؟ یاللعجب! ملت ایران، جوانان و نوجوانان ما خوب استکبار و مستکبران و فساد را می شناسند و موانعی که شما پیش پای ملت گذاشتید را با رشادت و بصیرت از پیش روی خود برداشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آشوب گران و ناامن کنندگان کشور در هر گوشه و کناری می خواستند بر موج خواسته های مردم سوار شوند. خواسته های مردم همیشه بوده و هست اما مردم عزیز ما این مشکلات را با پیگیری از راه های در چارچوب قانون پیگیری می کنند و از همان لحظه ای که مردم فهمیدند این روش اغتشاش روش بدخواهان انقلاب اسلامی است، فتنه گران را در میدان تنها گذاشتند و بحمدالله با بسیج نیروهای مردمی به آشوب و ناامنی خاتمه داده شد.

امید آفرینی زمینه سوء استفاده دشمن را از بین می برد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد: دشمن به دنبال سوء استفاده از هر زمینه ای است که مسیر دشمنی او را هموار کند. از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست اما از همه کسانی که در عرصه های سیاسی و اجتماعی هستند و مسائل را رصد می کنند باید با هوشیاری و بیداری و حضور در صحنه، با اعتماد آفرینی و امید آفرینی زمینه هرگونه سوء استفاده دشمن را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: امروز بهترین راه مبارزه با استکبار و آمریکا، تلاش برای رفع مشکلات مردم وکار کردن، تلاش و مجاهدت برای باز کردن گره های زندگی مردم است. هر کسی به مردم خدمت می کند و اعتماد عمومی را افزایش می دهد، بداند کار او در جهت مبارزه با آمریکا و تثبیت نظام اسلامی است و اگر از آن طرف، کسی کوچکترین اقدام در جهت ایجاد یأس در میان مردم و نشان دادن ناکارآمدی نظام باشد، بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد، در جهت دشمن حرکت کرده است.

اقتصاد مقاومتی راه مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بحمدالله وحدت و انسجامی در جامعه به وجود آمد و همه دست دشمن را دیدند و تلاش کردند این فتنه خاتمه داده شود. همه آن ها باید دست در دست یکدیگر برای مبارزه عملی با آمریکا تلاش کنند چرا که رهبر بصیرت آفرین و مقتدای ما فرمودند مبارزه عملی با آمریکا، اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل است. همگان باید در این زمینه ای که می تواند عرصه را برای دشمن تنگ و تنگ تر کند، باید مسیر را ادامه دهند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۷ امروز در مجلس در حال بررسی است. عزیزان نمایندگان مجلس بدانند هرچه ایجاد عدالت اجتماعی و رفع محرومیت ها بیشتر باشد، جامعه خرسندتر خواهد شد؛ هرچه مبارزه با فساد در بخش های قضایی بیشتر باشد، امید مردم افزایش پیدا خواهد کرد و حضور با معنای آن ها بیشتر و بیشتر خواهد شد.

ضد انقلاب مردم انقلابی ایران و مشهد را نشناخته است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امیدواری دشمن به حرکات عده معدودی ضد انقلاب را ناشی از عدم شناخت دشمن نسبت به مردم فهیم ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: ضد انقلاب نه ایران را می شناسد، نه مشهد را و نه مشهدی را اینجا مشهد و کنار مضجع نورانی امام هشتم است که مردان و زنان انقلابی و فرهیخته ای دارد. مردم ما وقتی جای پای دشمن را احساس کردند با تمام وجود حضور پیدا کردند و با همه وجود نفرت خود را از آمریکا، صهیونیست ها و همه مستکبران اعلام کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: مردم ما منافقین را خوب می شناسند و به شهادت رسیدن ۱۷ هزار نفر از مردم ما از جمله رییس جمهور، نخست وزیر و رییس دیوان عالی کشور به دست منافقین را دیده اند. مردم خیانت های بسیاری که در این کشور در پرتو سلطنت به انسانیت شد را می شناسند. معنای حضور آن ها امید برای دوستداران انقلاب و یأس و ناامیدی برای تمام بدخواهان این کشور است.

وی در پایان اظهار کرد: به عنوان خادم مردم و خادم این آستان نورانی از حضور مردم عزیز به ویژه جوانان، روحانیت معزز و مسؤولان عالیقدری که در این جلسه حضور دارند، نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی، استاندار و سایر مسؤولان تشکر می کنم. امروز مردم در شرایطی که روز کاری بوده، کار خود را رها کردند و برای اعلام بیزاری از دشمنان به میدان آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:مسؤولان تنها در شعار مردم را ولی نعمت خود ندانند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که مسؤولان باید بیش از این به مردم خدمت کنند، گفت: در پاسخ به فداکاری‌های مردم، مسؤولان باید آن‌ها را باور کنند و تنها در شعار مردم را ولی‌نعمت خود ندانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا، بی‌توجهی برخی از مسؤولان به مشکلات مردم را باعث بروز اعتراضاتی در بین مردم عنوان کرد و گفت: مردم انقلابی نسبت به پاره‌ای از بی‌توجهی‌های برخی از مسؤولان معترض هستند و اعتقاد دارند که اگر مسؤولان بخواهند می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را به سادگی حل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در پی سیاست‌های خام و نسنجیده مسؤولان نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و آب و برق زمینه نارضایتی مردم بیشتر شد و مخصوصاً معضل فراگیر بیکاری باعث نارضایتی جدی خانواده‌ها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اعتراض مردم نسبت به وضع موجود که ناشی از کم توجهی، بی اعتنایی و بی‌اهتمامی بعضی از مسؤولان را طبیعی دانست و گفت: این مردم انقلاب، نظام و کشور را برای خود می‌دانند و با قدرت هر گونه اغتشاش، اخلال و بی‌نظمی را از بین خواهند برد.

وی افزود: این مردم عزیز و بزرگ و صبور اجازه نمی‌دهند که امریکا، انگلیس، اسرائیل و ایادی منطقه‌ای و داخلی آنها موج سواری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم را شکست دهنده هر جریان ضد انقلاب توصیف کرد و ابراز داشت: نکته مهم این است که مسؤولان باید بیش از این به مردم خدمت کنند؛ مردم را باور کنند؛ بپذیرند که این مردم صاحب انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: مسؤولان تنها در حرف و شعار مردم را ولی نعمت خود ندانند، باید در عمل برای مردم احترام قائل بوده و باور کنند که این فرصت‌ها، مسؤولیت‌ها، موقعیت‌ها و پست‌ها را مردم به برکت فداکاری و خون شهدایشان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

وی انقلاب و ملت را دارای عظمتی فوق تصور مخالفان کشور دانست و گفت: با این حرکت‌های خام و نسنجیده مردم دچار مشکل نمی‌شوند؛ البته تأکید می‌کنیم که مسؤولان باید این ملت را باور کنند، به این ملت خدمت کنند و در صدد حل مشکلات ملت باشند.






یک نظر برای ویژه نامه حوزه و مطالبات مردم(۲):ضرورت توجه مسولان به مطالبات مردم در بیان علما و مراجع

  1. صالحی گفت:

    احسنت ،کار خوبی است این تجمیع و اطلاع رسانی نظرات مراجع و علما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7