ویژه نامه حوزه و مطالبات مردم(۳):پیگیری مطالبات بحق مردم از سوی مراجع و علما

آیت الله مکارم شیرازی در اجتماع طلاب:خاموش شدن فتنه نباید سبب فراموشی مطالبات اقتصادی شود/ مبادا عده ای با توجیه گری مطالبات مردم را نادیده بگیرند

آیت الله علوی گرگانی: دولت با حذف خرج های بیهوده به مطالبات رسیدگی کند/ پیگیری مشکلات مردم در حد حرف نباشد

آیت‌الله نوری همدانی:ضرورت اقدام عملی مسؤولان برای رفع مشکلات مردم /تقدیر از حضور حماسی مردم در حمایت از نظام

با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛تقدیر تشکل اساتید حوزه از حضور حماسی مردم در دفاع از انقلاب

آیت الله مکارم شیرازی در اجتماع طلاب:خاموش شدن فتنه نباید سبب فراموشی مطالبات اقتصادی شود/ مبادا عده ای با توجیه گری مطالبات مردم را نادیده بگیرند

 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: مبادا عده ای توجیه گری کنند و مطالبات مردم را نادیده بگیرند که مشکلی حل نخواهد شد، مسؤولان باید واقعیات را بپذیرند و مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در اجتماع باشکوه طلاب مطالبه گر حوزه علمیه قم که به منظور مطالبه از دولت برای حل مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی برگزار شد، با تقدیر از بیداری و انقلابی بودن طلاب گفت: امیدواریم که این بیداری همیشگی باشد و به سبب آن دشمنان مأیوس شوند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: معلوم شد که فتنه اخیر از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و امری عادی نبود، دشمنان می خواستند به گمان خود انقلاب اسلامی را به فروپاشی برسانند اما بیداری مردم سبب شد که تیر دشمنان به سنگ بخورد و رسوا شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان همواره درصدد سوء استفاده از فرصت ها برای ضربه زدن به انقلاب هستند، اظهار داشت: باید هوشیاری خود را حفظ کنیم، این بار دشمنان برخوردی مفتضحانه داشتند که رسوایی برای آن ها ماند.

وی ادامه داد: فتنه خاموش شد اما نباید فراموش شود بلکه باید همواره مراقب باشیم، در دنیا یک عده زورگو، یاغی و دیکتاتور می خواهند دنیا را تحت اختیار خود داشته باشند و اموال و منابع مردم را چپاول کنند اما انقلاب اسلامی در برابر این خواسته مقاومت کرده و پر پای خود ایستاده و استقلال خود را حفظ کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مادامی که تسلیم نشویم دشمن فتنه گری می کند، ابراز داشت: برخی می گویند باید با استکبار کنار آمد در حالی که کنار آمدن با آن ها به معنای تسلیم است، دشمنان برجام، مسأله موشکی و حقوق بشر  را مطرح کرده و به سمت به رسمیت شناختن اسرائیل پیش می روند و به هیچ چیز قانع نیستند.

وی عنوان کرد: استقلال کشور برای استکبار بسیار سخت است و در سایه استقلال انقلاب اسلامی، دشمنان در جبهه های مختلف محکوم به شکست شدند، دشمن در سوریه و عراق شکست خورد و در یمن هم قطعا شکست خواهد خورد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا فکر کوتاهی دارد و تصور می کند که با اغتشاش عده ای محدود همه چیز تمام شده اما این انقلاب عمیق تر و ریشه دار تر از این است که با اغتشاشات متزلزل شود؛ انقلاب به آسانی به دست نیامده که بخواهد به آسانی از بین برود.

وی اضافه کرد: دشمنان باید پیام های راهپیمایی های عظیم مردم ایران را در روزهای گذشته درک کنند و استقلال ملت و انقلاب را بپذیرند گرچه باز هم کورکورانه نقشه می کشند اما باید بدانند که کور خوانده اند که بخواهند انقلاب را از بین ببرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در چنین شرایطی باید متحد باشیم، گفت: اختلاف عذابی الهی بوده که همانند صاعقه ها و زلزله های ویرانگر است، مردم با وجود همه مشکلات و مطالبات در راهپیمایی ها اخیر به میدان آمدند و فتنه دشمن را خاموش کردند.

وی افزود: مردم اجازه نمی دهند که به ملت، رهبری، دین و پرچم کشور توهین شود که این هوشیاری اجتماعی و آگاهی ها جای تقدیر دارد، مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان فتنه گران و دشمنان کوبیدند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خاموش شدن فتنه به معنای فراموش کردن مطالبات مردم به ویژه در زمینه اقتصاد نیست، اظهار داشت: تا وقتی مشکلات اقتصادی و مسائل فضای مجازی حل نشود فتنه گران امیدوار خواهند بود.

وی ادامه داد: همه باید دست در دست هم دهند و برای مردم کار کنند، در بودجه جدید نباید تحمیلات تازه ای بر مردم ایجاد شود، رییس جمهور، هیأت دولت و مجلسی ها در این مسیر باید گام بردارند، بودجه باید بار و فشار را از مردم کم کند نه این که سبب فشار بیشتر بر مردم شود؛ باید کاری کنند که گره ها گشوده شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: مبادا عده ای توجیه گری کنند و مطالبات مردم را نادیده بگیرند که مشکلی حل نخواهد شد، مسؤولان باید واقعیات را بپذیرند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی عنوان کرد: تمام اختیار فضای مجازی در اختیار دیگران است و به تمام معنا انسان را برده خود می کنند، نمی گوییم که فضای مجازی نباشد بلکه باید آن را سالم سازی کرد، این که می گویند باز هم این فضا باز می شود مجددا عده ای فتنه گری خواهند کرد و افرادی فریب می خورند و کاری می کنند که سبب شادی دشمنان می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید مسأله فضای مجازی را حل کرد، بارها درباره معضلات و آسیب های این فضا هشدار داده ایم اما تا وقتی دامان خودشان را نگرفته بود توجهی نمی کردند؛ روحانیت باید با رعایت جوانب و به صورت منطقی مطالبات مردم را مطرح کند.

وی اضافه کرد:  نظام از ابتدا جمهوری اسلامی بوده یعنی اسلام با جمهوریت عجین است، باید به قانون اساسی عمل کرد و نمی شود که عده ای درباره اجرای قانون اساسی اما و اگر کنند، از این رو قانون اساسی نباید زیر پا گذاشته شود؛ وقتی ما توانستیم مسائل مهمی مانند هسته ای و موشکی را حل کنیم می توانیم مسائل اقتصادی را سامان دهیم اما مسؤولان باید همت کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بر اساس فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب در این شرایط باید به اقتصاد مقاومتی عمل شود، گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی عمل شود مشکلات حل خواهد شد، برخی می گویند که بودجه موشک ها باید خرج اقتصاد شود در حالی که اگر همین موشک ها نبود دشمن جرأت حمله پیدا می کرد و الان تنها به دلیل همین موشک ها است که جرأت حمله کردن را به خود نمی دهد.

آیت الله علوی گرگانی: دولت با حذف خرج های بیهوده به مطالبات رسیدگی کند/ پیگیری مشکلات مردم در حد حرف نباشد

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی گفت: چه ضرورتی دارد در کشوری که جوانان بیکار هستند و مشکلات معیشتی وجود دارد دنبال حاشیه ها، هزینه ها و خرج های آنچنانی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شنبه شب در اجتماع باشکوه طلاب مطالبه گر حوزه علمیه قم که به منظور مطالبه از دولت برای حل مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی برگزار شد، از طلاب انقلابی برای دلسوزی نسبت به کشور و ملت  هم صدایی با مردم قدردانی کرد.

وی افزود: کارها باید بر اساس رضایت الهی باشد و تنها خدا را در کارها در نظر داشته باشیم، بعد از استعانت از خدا و اهل بیت طاهرین(ع) باید زیر سایه ولایت فقیه حرکت کنیم، اگر زیر سایه ولایت فقیه حرکت کنیم یقینا پیروز و موفق خواهیم شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رمز پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت مردم از امام راحل به عنوان ولی فقیه بود، اظهار داشت: اگر ولایت فقیه نبود و مردم تبعیت نمی کردند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) می فرماید در حوادثی که پیش می آید مردم باید به راویان حدیث ما مراجعه کنند، حوادث همیشه هست و ما باید هوشیار باشیم که در هرحادثه ای چگونه باید برخورد کنیم، اگر ملتی رهبر و پیشوا داشته باشد و از او تبعیت کند به پیروزی می رسد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که چنگ زدن به حبل الهی و ولایت موفقیت جامعه را تضمین می کند، ابراز داشت: اسلام دین جهانی است و قصد دارد که همه مردم جهان را هدایت کند، اگر همه تحت فرمان رهبری باشیم و دنبال ولایت فقیه برویم صددرد پیروزی حاصل خواهد شد و کارها اصلاح می شود.

وی عنوان کرد: اگر در کشور گاهی مسائلی پیش می آید به این دلیل است که گوشه ای از کار عیب دارد و از آن خطی که باید پیگیری شود فاصله ایجاد شده است، همیشه باید در خط ولایت فقیه و رهبری حرکت کرده و کارها را به اذن ایشان انجام دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه ما بدهکار انقلاب هستیم چون کسانی که خون، مال و جان دادند صاحبان اصلی انقلاب هستند، قرآن می فرماید خداوند متعال تغییری در قوم و ملتی انجام نمی دهد مگر این که بر اساس کار و خواسته افراد باشد، مسؤولیت بر گردن مسؤولان و ملت است؛ اگر نعمت خداوند را شاکر باشیم خدا هیچ مضایقه ای ندارد و اگر مشکلی به وجود می آید از خودمان است.

وی اضافه کرد: باید با حرکت های اصولی و منظم کارهای کشور را پیش برد، باید مراقب بود که جوانان فریب توطئه های دشمن را نخورند که سوء استفاده کنند، دشمن هیچگاه خیر خواه و دلسوز ملت نبوده و نیست چرا که تنها منافع خود را می بیند،  از این رو باید هوشیار باشیم و نظر رهبری و مراجع را در نظر بگیریم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید به وجود رهبری عالم، فداکار، مدیر، شجاع و مدبر در کشور افتخار کنیم، گفت: رهبر انقلاب عملا این صفات عالی را اثبات کردند و تا کنون انقلاب را از توطئه های دشمن نجات دادند که امیدواریم که وجود ایشان زیر سایه امام زمان(عج) از بلایا محفوظ باشد.

وی افزود: رییس جمهور و مسؤولان باید به مطالبات مردم رسیدگی کرده و برای معیشت و اشتغال جامعه چاره اندیشی کنند، این رسیدگی نباید تنها در سخن باشد بلکه در مرحله عمل باشد مشاهده شود و عملا مشکلات را حل کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: در کشور خرج های بیهوده و اسراف ها می شود، چه ضرورتی دارد در کشوری که جوانان بیکار هستند و مشکلات معیشتی وجود دارد  دنبال حاشیه ها، هزینه ها و خرج های آنچنانی باشیم، مسؤولان باید مراقب هزینه باشند و با کم کردن حواشی به متن کار بپردازند.

آیت‌الله نوری همدانی:ضرورت اقدام عملی مسؤولان برای رفع مشکلات مردم /تقدیر  از حضور حماسی مردم در حمایت از نظام

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از حضور انقلابی مردم در حمایت از نظام و محکومیت فتنه اخیر تقدیر کرد وخواستار اقدام عملی مسؤولان برای رفع مشکلات مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم از حضور پرشور مردم در محکومیت فتنه اخیر تقدیر کرد و توجه مسؤولان به خواسته های مردم در اقتصاد و کنترل فضای مجازی را خواستار شد.

وی حضور مردم را نشانه تعهد آن ها نسبت به انقلاب و امام و رهبری دانست و اظهار داشت: مردم در این راهپیمایی به دنیا فهماندند که بین خواسته خود و دشمن تفکیک قائل هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خواسته مردم بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی است، مردم خواهان عملی شدن خواسته های رهبری نسبت به اشتغال و تولید ملی هستند و اجازه موج سواری به دشمن نخواهند داد و جواب دشمن را همیشه می دهند.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت تاکید کرد: شورای امنیت بیش از این ابزار دست مستکبران و آمریکا نباشد و در امور داخلی کشور ما دخالت نکند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: به مسؤولان هشدار می دهم به فکر بومی سازی فضای مجازی باشند الحمدلله متخصصان داخلی توان اداره فضای مجازی را دارند و امکانات هم هست ما به هیچ وجه با فضای مجازی مخالف نیستیم ما می خواهیم از مثبتات فضای مجازی استفاده کنیم از این راه هم اشتغال باشد، ولی باید بومی باشد.

وی تاکید کرد: نتیجه فضای مجازی که اختیارش دست دیگران باشد امنیت خانواده و جامعه به خطر می افتد و نتیجه این می شود که آمار طلاق افزایش یابد، اعتقادات مردم با ایجاد شبهه بدون پاسخ صحیح ضعیف و به مقدسات توهین شود و افکار انحرافی خود را ترویج و فتنه انگیزی کنند. مسؤولان هرچه زودتر به این خواسته حوزه توجه جدی کنند و به آن جامعه عمل بپوشانند.

با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛تقدیر تشکل اساتید حوزه از حضور حماسی مردم در دفاع از انقلاب

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با صدور بیانیه از حضور حماسی مردم در پاسخ به اغتشاشات اخیر تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با صدور  بیانیه  از حضور حماسی مردم در پاسخ به اغتشاشات اخیر تقدیر کرد که این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معجزه جمهور

این ایام، کمتر کسی  است که از اخبار اغتشاشات کشور بی خبر باشد. دی ماه فرا رسید و مردم آماده ی تعظیم حماسه به یاد ماندنی ۹ دی سال ۱۳۸۸ وخاموش کردن فتنه ؛ وتکریم قیام ۱۹ دی  ۱۳۵۶ ، سالروز به یاد ماندنی خروش مردم مؤمن و انقلابی در مقابل طاغوت پهلوی می شدند؛ اما به ناگاه از چندین  شهر کشور اخبار آشوب و حمله ی عده ای اغتشاشگر به اماکن مذهبی وعمومی به گوش رسید .واقع ماجرا چه بود؟

تشکل اساتید سطوح عالی  وخارج حوزه علمیه قم بر این باور است که دشمنان قسم خورده ی این نظام اعم از آمریکای جنایتکار ،رژیم اشغالگر قدس ،انگلیس فتنه گر و آل سعود جنایتکار، هر زمان که بتوانند از ضربه زدن به این نظام کوتاهی نمی کنند، اینان اعتراضات مردم شریف کشورمان به سیاست های اقتصادی دولت را بهترین فرصت برای براندازی نظام جمهوری اسلامی پنداشته اند.

آن ها که از پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت در منطقه و راهبری های داهیانه  رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای (دام ظله) به خشم آمده اند، با همراه کردن ایادی خائن و بعضاً سازشکار خود در ایران، خیال نابودی این نظام را در سر می پرورانند.

این بود که این بار ،بدون مقدمه سازی و به دور از هر گونه اقدامات پوششی مستقیم به سراغ مسجد ،حسینیه، ،حوزه های علمیه،  ودفاتر ائمه جمعه ونهاد های مذهبی کشور رفتند  و نیات پلید خود را آشکار ساختند.

اینجا بود که :

صبر مردم به سر آمد، به خروش آمدند و بر سر فتنه گران فریادبرآوردندو انزجار خویش را از آنان اعلام نمودند.

این حرکت معجزه گونه مردم مؤمن،غیور و انقلابی و همیشه در صحنه  میهن اسلامی مان،چندین نکته را یاد آور می گردد:

۱- اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و عدم اقدام جدی در خصوص اقتصاد مقاومتی مانع آن نمی گردد تا نسبت به هویت اسلامی ایرانی خویش و حفظ نظام کشور اسلامی بی تفاوت باشند.

۲- شعار های مردم حماسه آفرین در این روزها حکایت ازتقاضای اقدام مقتدرانه و به موقع دستگاه های امنیتی و قضایی کشوردارد.

۳- هر گونه مسامحه با اغتشاشگران که منجر به قتل هم وطنان و تخریب اموال گردید از نظر مردم هیچ گونه توجیه  قانونی ندارد.

۴- سازش با توطئه گران خارجی با اصول این انقلاب، سازگاری ندارد.

امید آن که با اقدام مناسب از سوی مسؤولین؛ نظم ، آرامش و امنیت به کشور برگشته و مردم عزیز این مرز و بوم به خواسته های به حق خود برسند.

دبیرخانه تشکل اساتید  سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

 

 






یک نظر برای ویژه نامه حوزه و مطالبات مردم(۳):پیگیری مطالبات بحق مردم از سوی مراجع و علما

  1. محمد گفت:

    خوبه.باید مردم بدونن که علما دغدغه دفاع از حقوق مردم رو دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =