ویژه نامه حوزه و مطالبات مردم(۴):تاکید مراجع و علما بر پیگیری مطالبات بحق مردم

آیت الله مکارم شیرازی :مسؤولان با حضور در بین مردم مشکلات و مطالبات را بشنوند

آیت الله نوری همدانی: باید در برابر توطئه های دشمن بایستیم

 حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:خواسته مردم تلاش مجدانه دولت برای رفع مشکلات معیشتی است

نماینده خبرگان رهبری:مسؤولان با عزم جدی پیگیر مطالبات مردم باشند

 

 

 

 

آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:مسؤولان با حضور در بین مردم مشکلات و مطالبات را بشنوند/ تا فضای مجازی اصلاح نشود برخی مشکلات حل نخواهد شد

آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:
مسؤولان با حضور در بین مردم مشکلات و مطالبات را بشنوند/ تا فضای مجازی اصلاح نشود برخی مشکلات حل نخواهد شد
حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که مسؤولان باید با حضور در بین مردم مشکلات و مطالبات را بشنوند، از برخی توجیه گری ها برای عدم رسیدگی به مشکلات و مطالبات انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به هوشیاری مردم در مقابله با فتنه اخیر گفت: خوشبختانه آتش فتنه خاموش شد اما دشمنان از تلاش باز نایستاده اند و منتظر فرصت هستند تا ضربه دیگر بزنند.

وی افزود: خوشبختانه دشمنان هنوز مردم ایران را نشناخته اند، خیال می کردند که با روشن کردن آتش فتنه در گوشه ای و به میدان کشیدن عده ای  کار تمام می شود اما نمی دانند که مردم پشتیبان نظام، دین، قرآن و کشورشان هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که چون دشمن مردم نمی شناسد باز هم در صدد فتنه بر می آید، اظهار داشت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند سر دشمنان به سنگ می خورد، با وجود این مسأله بازهم به کار خود ادامه می دهند اما باید این ملت را بشناسند.

وی با اشاره به اقدام مضحک آمریکا برای کشاندن مسأله فتنه در ایران به شورای امنیت سازمان ملل ادامه داد: کشاندن این مسأله به سازمان ملل واقعا مضحک است اما به چه عنوانی این کار صورت می گیرد؟ هرچه که امنیت دنیا را به خطر بیندازد قابل طرح در سازمان ملل است و فتنه اخیر را جزو اموری قرار دادند که امنیت و صلح جهانی را به خطر انداخته است، می خواستند با مطرح کردن این مسأله امتیازی بگیرند اما عقل و درک آن ها بسیار کم است، اگر ذره ای می فهمیدند دست از این ها بر می داشتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در گوشه و کنار می بینیم که افرادی می خواهند بعد از خاموش شدن آتش فتنه، نزاع های جناحی و انتخاباتی را راه بیندازند، ابراز داشت: امروز روز این حرف ها نیست بلکه روز وحدت و اتحاد است، امروز تضعیف قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه صحیح نیست.

وی عنوان کرد: ممکن است که این قوای سه گانه اشکالاتی داشته باشند که دارند و باید به فکر اصلاح باشند اما امروز تضعیف هر کدوم از آن ها و نزاع های جناحی کار بسیار زشت و خطایی است، حال که دشمن درصدد ضربه زدن است باید همه دست به دست هم دهیم و بدانیم اشکالاتی وجود دارد و آن ها را اصلاح کنیم اما این که کسی قوای سه گانه را نفی کند قابل قبول نیست چرا که عقل اجازه اجازه نمی دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید قوا را تقویت کنیم البته اشکالات هم باید بیان شود و اصلاح نیز صورت گیرد، اغتشاشات نباید به دعواهای جناحی کشیده شود و هر کس دیگری را مقصر بداند، بر اساس اعلام مسؤولان اکثریت قاطع اغتشاشگران از فضای مجازی الهام گرفته اند و مقصر کردن یکدیگر فایده ندارد، امروز وقت اتحاد و انسجام و تقویت قوا است، امروز وقت انتقاد منطقی و پیشنهاد اصلاح است و غیر از این عقل و دین به ما اجازه نمی دهد.

وی اضافه کرد: باید بدانیم تا فضای مجازی اصلاح نشود مشکلات حل نخواهد شد،  در اخبار آمده که ۱۵ هزار شغل در فضای مجازی است آیا عاقلانه است این شغل ها در فضایی که در اختیار دیگران قرار دارد وجود داشته باشد؟ نمی گوییم که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نباشد اما باید این فضاها را سالم سازی کرد که امکانپذیر است، باید رسانه سالمی درست شود تا مردم استفاده کنند، این مسأله نباید به گذشت زمان فراموش شود که در صورت فراموشی باز هم در دام خواهیم افتاد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در اخبار دیدم که شهرداری تهران محلی برای اعتراضات آماده کرده که خوب است اما مسؤولان بایدحضور داشته باشند تا اعتراضات را بشنوند، صرف این که مردم شعار دهند و بعد هم بروند چه فایده ای دارد؟ مسؤولان باید حضور داشته باشند، هرگروهی باید به نوبت اعتراضات و راه حل هایی خود را به مسؤولان بگویند تا جمع بندی و حل مشکل شود.

وی با انتقاد از توجیه برخی در زمینه اغتشاشات افزود: متأسفانه برخی با توجیه می خواهند مسأله را از مشکلات معیشتی مردم دور کنند و بگویند ربطی ندارد اما اینگونه نیست و از آنجا سرچشمه گرفته است، باید واقعیت ها را پذیرفت نه این که توجیه کنیم.

استاد برجسته درس خارج خود در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایاتی از ائمه طاهرین(ع) اظهار داشت: سعادت انسان در آرامش، ایمان و قناعت است، انسان از سرمایه عمر، استعداد، عقل و هوش باید در راه صحیح مصرف کند نه این که به گونه ای باشد که به جایی نرسد و دست خالی از دنیا برود.

وی ادامه داد: انسان نباید تمام سرمایه های خود را در مسیر دنیا و کسب مال و مقام خرج کند چرا که شیطان بسیاری از اعمال را نزد انسان زینت داده و او را فریب می دهد از این رو باید با قناعت زندگی خود را به آرامش برساند.

آیت الله نوری همدانی:قم در مقابله با تهدیدات علیه نظام الگو است/ باید در برابر توطئه های دشمن بایستیم 

حضرت آیت الله نوری همدانی مردم قم را در دفاع از انقلاب نمونه دانست و گفت: دشمن هر روز برای ما نقشه می‌کشد بنابراین باید بیدار باشیم و در مقابل آنان بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی استان قم با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با اشاره به آیاتی از سوره قرآن کریم گفت: پیامبر اکرم (ص) با قیام فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برابر جهان ایستاد تا جایی که حکومت‌های روم و ایران در برابر این قیام خاضع شدند؛ انبیائی مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی و مانند آن‌ها نیز در برابر حکومت‌های زمان خود قیام کردند و در مواردی حتی کسی آنان را یاری نکرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نیز به دنبال قیام بودند و عظمت و تاریخی شدن اصحاب کهف نیز به خاطر قیام آنان در برابر ظالمان بود؛ امروز هم  حرکت امام حسین (ع) به برکت قیام عاشورا در تاریخ طنین انداز شده است.

وی با اشاره به روایات متعدد و کتب تاریخی درباره قم ابراز داشت: مردم قم، مردمی ویژه هستند، قم حرم و آشیانه اهل بیت(ع) به شمار می رود و ریشه اسمی این شهر از قیام است؛ در روایات هم به قیام مردم قم اشاره شده است؛ البته تنها نمی‌توان متولدان شهر قم را از اهالی قم دانست بلکه هر فردی که در قم باشد و با فرهنگ ائمه اطهار و حضرت معصومه (س) زندگی کند اهل قم محسوب شده و شامل تفسیر روایات مربوط به اهالی قم می‌شود.

این مرجع تقلید به بیان خاطراتی از قیام نوزدهم دی سال ۵۶  پرداخت و با اشاره به جلسه‌ با علمای آن زمان در حمایت از حضرت امام گفت: ساواک برای برآورد حمایت مردمی از  امام خمینی (ره) دست به شیطنت زد و ما در برابر وقایع آن روز نمی‌توانستیم ساکت بنشینیم، به فکر افتادیم که بازار و حوزه را تعطیل کنیم، مجالس و مجامعی تشکیل دهیم و به میدان بیاییم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: با تبلیغاتی که در مساجد و معابر انجام شد بعد از ظهر روز نوزدهم دی ماه مردم در قم اجتماع خوبی را تشکیل دادند و ما هم به میدان آمدیم و در اعتراض خود را به نوشته روزنامه‌ای در اهانت به امام خمینی(ره) وظیفه خود را انجام دادیم.

وی مردم قم را در دفاع از انقلاب نمونه دانست و گفت: در روزهای اخیر نیز همه از قم یاد گرفتند که چگونه باید در دفاع از انقلاب به میدان بیایند؛ همانطور که هر روز دشمن برای ما نقشه می‌کشد ما هم باید بیدار باشیم و در مقابل آنان بایستیم.

این مرجع تقلید  ابراز داشت: نظام ولایی و اهل بیتی قدرت دارد، این نظام می‌تواند سی میلیون نفر را در اربعین جمع کند؛ کدام قدرتی می‌تواند چنین جمعیتی را در یک لحظه دور هم جمع کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: شما وقتی را که زیر دست انگلیس و آمریکا بودید را فراموش نکنید، اکنون مستضعفان جهان با شما هستند؛ الان در دنیا هیچ حکومتی مانند ایران در دل نفوذ ندارد؛ رهبر معظم انقلاب هم با قدرت این کشور را رهبری می‌کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان:خواسته مردم تلاش مجدانه دولت برای رفع مشکلات معیشتی است

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه مردم خواستار رفع مشکلات معیشتی و همت بیش از پیش دولت هستند، گفت: ملت ما از دولت می خواهد که به حل مشکلات و رفع معضلات جامعه بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره اتفاقات اخیر، گفت: بار دیگر حماسه حضور میلیونی مردم ایران، وفاداری و عشق و علاقه ملت را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به اثبات رساند.

وی با بیان اینکه تحرکات استکباری هم گرچه نشانگر کینه توزی آنان بود ولی بیانگر ضعف و ناتوانی استکبار است، اظهار کرد: چرا که نهایت درجه تلاش آنان حمله به پاسگاه شهرکی بود که آنرا خلع سلاح کنند که آن هم نتوانستند و یا در نقاطی آتش افروزی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی ادامه داد: از طرفی هم گویای رذالت آنان تا آنجا بود که پرچم مقدس کشور را که مزین به نام مقدس الله و بیانگر هویت و شخصیت یک ملت است پایین آورده و به آتش کشیدند و این نهایت درجه رذالت و قدرت و نفوذ اجانب بود که محصول چندین ماه نقشه کشی آنان به شمار می رفت که با حرکتی مهار شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) مشهد در ادامه با اشاره به پاسخ مردم نسبت به این تحرکات، گفت: مردم وفادار ما با راهپیمایی خود در شهرهای متعدد مشت محکمی بر دهان اجانب زده و توطئه های آنان را خنثی کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ما قدردارن امنیت کشور بوده و توجه دارند که هرگونه اختلاس و آشوب آب به آسیاب دشمن ریختن است، تصریح کرد: ملت انقلابی ایران تا آخرین نفس در حفاظت از انقلاب خود ایستاده اند و از آن پاسداری می کنند.

عضو هیأت مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: مردم ما در عین فداکاری نسبت به نظام اسلامی و محکوم کردن هرگونه اغتشاش و آشوبی از دولت خواستارند که از فساد جلوگیری، تورم را مهار کرده و ایجاد اشتغال کند و به جای گران کردن کالا و افزودن مالیات، مخارج اضافی خود را حذف کند.

وی با بیان اینکه مردم خواستار رفع مشکلات معیشتی خود و همت بیش از پیش دولت هستند، تصریح کرد: ملت ما از دولت می خواهد که تنها به گزارش های آماری اطمینان نکند مگر به صورت میدانی در صحنه حل مشکلات مردم به رفع اشکالات بپردازد و مواظب باشند که در اثر کم کاری عده ای، زمینه بیشتر شدن مشکلات به وجود نیاید.

عضو هیأت امنای دانشگاه رضوی اظهار کرد: مردم غیور و انقلابی خراسان هم با راهپیمایی و با تشکر خود بار دیگر وفاداری خویش را نسبت به انقلاب اسلامی بیان کرده و مشت محکمی بر استکبار جهانی فرود آوردند که بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر است.

نماینده خبرگان رهبری:مسؤولان با عزم جدی پیگیر مطالبات مردم باشند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر اینکه مسؤولان قوای سه گانه باید زمینه طرح مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم را فراهم کنند، گفت: عزم و اراده جدی مسؤولان برای پیگیری مطالبات مردم ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع مسؤولان شهرستان مراغه با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی در جامعه لازمه رونق کسب و کار در کشور است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تأکید بر نگاه به ظرفیت‌های درونی کشور دارد.

وی با بیان این‌که مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و توجه به تقویت تولیدکننده داخلی از جمله مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل خروج کشور از رکود اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که عزم و اراده جدی مسؤولان برای پیگیری مطالبات مردم ضرورت دارد، تصریح کرد: در جریان حوادث اخیر کشور مردم به‌حق مشکلات اقتصادی خود را بیان کردند و نسبت به وضعیت موجود اعتراض داشتند، اما در این میان عده‌ای از این حرکت مردمی به نفع خود سوءاستفاده کرده و به دنبال آشوب و جنجال بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر اینکه مسؤولان قوای سه گانه باید زمینه طرح مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم را فراهم کنند، افزود: اگر در جامعه ای نقد سازنده و قانونمند نباشد، نشاط سیاسی و اجتماعی نیز محقق نخواهد شد. البته نقد مشروع متفاوت با آشوبگری، اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی است.

وی با بیان این‌که آشوبگران به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت ملی ملت ایران هستند، گفت: متأسفانه در جریان حوادث اخیر کشور عده ای با هدایت اتاق‌های فکر خارجی مرتکب فتنه و حماقتی شدند که بعدها از سوی مردم منزوی شدند، باید دانست که با تخریب اموال عمومی و آسیب به زیرساخت ها، مشکلات موجود رفع نخواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مردم حق دارند مطالبات خود را به گوش مسؤولان نظام برسانند، افزود: تخریب و آشوبگری افزون بر خسارات سیاسی و اجتماعی، نه تنها موجب رفع مشکلات اقتصادی نمی شود، بلکه جسارت دشمنان علیه ایران اسلامی را بالا می برد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 3 =