آیت الله نوری همدانی:فعالان فرهنگی و سیاسی برای مقابله با هجمه های دشمن مجهز باشند

حضرت آیت الله نوری‌همدانی تأکید کرد: اسلام و انقلاب دشمنان فراوانی دارد که هر روز نقشه های زیادی علیه آن می کشند، بنابراین ما نیز باید مجهز، آماده و پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز دیدار با جمعی از خواهران طلبه و فعال در امور سیاسی و فرهنگی با بیان این که همواره لازم است خواهرانی با علوم و معارف دینی آشنایی داشته باشند، اظهار داشت: طالب علم آن قدر مقام و جایگاه دارد که امام سجاد(ع) فرمودند: «ملائکه بال و پر خود را برای طالب علم پهن می کنند».

وی افزود: امام راحل می فرمود «خداوند متعال هر پیامبری را که می فرستاد در یک دست او آلات و ابزار جهاد و در دست دیگرش کتاب آسمانی قرار می داد»؛ بنابراین کار شما نیز ابتدا آشنایی با قرآن و کتب دینی از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و در ادامه هدایت جامعه از یک طرف و مبارزه با دشمنان اسلام از طرف دیگر است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: طلبه باید با همت بلند، جدیت و اراده و تصمیم علم و سواد خود را بالا ببرد، چراکه دنیای امروز به علوم اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) احتیاج دارد و کسی که در این مسیر گام برمی دارد نزد خداوند ارج و قرب بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان این که مسأله هدایت جامعه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در عالم جمادات و نباتات نیز هدایت خداوند وجود دارد و اصلا همین مسأله باعث تنوع و گستردگی شده است، اگر مطالعه ای در عالم حیوانات داشته باشید به هدایت عجیب پروردگار می رسید، حال انسان که اشرف مخلوقات است به بهترین نوع هدایت نیاز دارد.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی یادآور شد: پیامبران و کتب آسمانی برای هدایت انسان ها آمده است، ولی در عین حال انسان مختار و آزاد آفریده است؛ قرار گرفتن در مسیر انبیا و اولیای الهی با همین طلبگی ممکن است ولی باید بازهم تأکید کرد که کم درس خواندن  ثمربخش نیست از این رو باید هریک از شما با تلاش گسترده در آینده یک وزنه ای برای اسلام و انقلاب باشید.

وی عنوان داشت: هدف اصلی شما باید ابتدا خودسازی و در ادامه هدایت جامعه همراه با اخلاص باشد، امروز تبلیغات علیه دین فراوان است که ما در مقابل این حرکت باید فرهنگ اسلام و انقلاب را برای مردم بیان کنیم و اصلا شغل ما اقتضا می کند که در مسیر هدایت گام برداریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که طلبه باید تا حد توان انسان هایی که در مسیر کج قدم برمی دارند را به مسیر درست راهنمایی کند، خاطرنشان کرد: البته برای موفقیت در مسیر طلبگی باید ابتدا در پیشگاه خداوند خود را نشان دهد و عبادت و بندگی انسان را برای کسب علم و هدایت کمک می کند.

وی تصریح کرد: اسلام و انقلاب دشمنان فراوانی دارد که هر روز نقشه های زیادی علیه آن می کشند، بنابراین ما نیز باید مجهز، آماده و پاسخگو باشیم؛ خواهران اگر بخواهند در عرصه تبلیغ وارد شوند بسیاری از مواقع بیشتر از مردان تأثیرگذار هستند، همچنانکه حضرت امام(ره) فرمود«خدمت زنان به این انقلاب بیشتر از خدمت مردان بود».

حضرت آیت الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب ما به آسانی به دست نیامده و خون هایی زیادی برای این نظام ریخته شده است که همه این ها برای ما پیام مبارزه با دشمنان را زنده نگه می دارد؛ همه می دانیم اگر حضرت زینب کبری(س) نبود بی شک اثری از قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) نمانده بود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مردمی است، خاطرنشان کرد: خواهران طلبه می توانند این مسأله را در بین مردم به ویژه در میان زنان و دختران جامعه اسلامی تبیین کنند و این را هم بدانیم و به مردم نیز منتقل کنیم که انقلاب ما مقدمه قیام جهانی حضرت مهدی(عج) است و انتظار ظهور نیز به معنای کارکردن در مسیر آن حضرت است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =