آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛ لزوم تشکیل اتاق فکر در حوزه برای بررسی مشکلات و برنامه ها

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار تشکیل اتاق فکر در حوزه علمیه شد تا مشکلات و برنامه های حوزه به صورت دقیق مورد بررسی واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت های این مجمع عنوان کرد: اعضای مجمع نمایندگان طلاب، افراد متعهد و انقلابی هستند.

وی افزود: باید توجه کرد که در طرح ها تنها نباید به نوشتن و گفتن اکتفا کرد بلکه طرح هایی که در نظر گرفته می شود باید عملی شوند که این موضوع احتیاج به فعالیت و زحمت فراوانی دارد و تنها نباید به شعار اکتفا کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: علما و بزرگانی که در قم و دیگر شهرها در سالهای گذشته وجود داشته اند از دنیا رفته اند و حوزه علمیه نتوانسته برای این علما و فقها که در جامعه مؤثر بودند جایگزین تربیت کند.

وی با تأکید بر ریشه یابی مشکلات در حوزه علمیه ابراز کرد: باید ریشه یابی شود که در چه زمینه ای کم کاری شده است که دیگر علما و فقها مانند قبل تربیت نمی شوند و مشخص شود که در چه زمینه ای نیاز است بیشتر فعالیت شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: ساختن حوزه و تربیت افراد نیاز به فعالیت دارد و با الفاظ و عبارات نمی توان این موضوعات را مدیریت کرد و باید با راه اندازی اتاق فکر این موضوعات را بررسی کرد.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی ادامه داد: متأسفانه فضای مجازی در اختیار ما نیست و اگر در اختیار ما بود این مسائل رخ نمی داد و نیاز است تا ما در این موضوع مطالبه گری داشته باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: انقلابی بودن با شعار و نوشتن محقق نمی شود و باید جلسات بسیار زیادی برای بررسی ارکان، ثمرات و حفظ انقلاب و همچنین بررسی آفت های آن برگزار شود و ما باید همیشه در صحنه حاضر باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید به میدان بیاییم و مطالبه گری کنیم و شرط اول این موضوع حفظ وحدت، انسجام و اتحاد است و نباید از این مطالبه گری عقب نشینی کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =