وصیت حضرت زهرا بزرگ‌ترین ابزار دفاع از ولایت امام علی است

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: حضرت زهرا(س) وصیت کردند که دفن و کفن ایشان مخفی باشد، آن زمان معنای این سخن صدیقه کبری(س) خیلی روشن نبود، اما امروز تبدیل شده است به بزرگترین ابزار دفاع از ولایت حضرت علی(ع) و حقانیت ایشان.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله طبسی و شهادت حضرت زهرا(س) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد برگزار شد به تبیین عظمت شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت.

وی با خاطرنشان کردن این که آیت الله واعظ طبسی خدمات بی نظیری را ارائه داد، ابراز داشت: ایشان با کسالتی که داشت با قدرت ایستاد و جمله ایشان در زمان رأی گیری این بود که افتخار من این است که تا آخر عمر با ولایت ایستادم.

حجت الاسلام عزیزی به رسالت طلاب در دفاع از ولایت اشاره کرد و افزود: برخی رسانه های خارجی، ولایت را به معنای اعم آن هدف گرفته اند؛ هم ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه را هدف گرفته اند.

وصیت حضرت زهرا(س) وسیله دفاع از حقانیت حضرت علی(ع) است
این استاد حوزه علمیه مشهد با خاطرنشان کردن این که وصیت دختر نبی مکرم اسلام(ص) بزرگترین ابزار دفاع از ولایت حضرت علی(ع) است، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) وصیت کردند که دفن و کفن ایشان مخفی باشد، آن زمان معنای این سخن حضرت زهرا(س) خیلی روشن نبود، اما امروز تبدیل شده است به بزرگترین ابزار دفاع از ولایت حضرت علی(ع) و حقانیت ایشان.

این مؤلف و پژوهشگر حوزوی گفت: اینکه حضرت زهرا(س) به حضرت علی(ع) وصیت می کنند که من را فراموش نکن، ظاهر این مطلب ارتباط میان زن و شوهر را بیان می کند ولی اگر با نگاه عمیق تر نگاه کنیم، خنثی کننده توطئه های دشمن است. حضرت زهرا(س) نباید فراموش شوند؛ چرا که اگر فراموش شوند، حضرت علی(ع) فراموش می شوند و ولایت نیز فراموش می شود.

اشک مظلوم درمان دردهای بی درمان است
وی ابراز داشت: وقتی حضرت علی(ع) سر حضرت زهرا(س) را بر بالین گرفتند، حضرت زهرا(س) اشک های ایشان را پاک کردند و دست بر پهلوی خود کشیدند و فرمودند: اشک مظلوم درمان تمام دردهای بی درمان است.

حجت الاسلام عزیزی افزود: حضرت زهرا(س) خرافاتی نبودند و بعد از شهادت پیامبر اکرم(ص) لحظه به لحظه عمر خود را در این راستا سپری کردند و این درس بزرگی است برای ما که چگونه فرزندان خود را با این نگاه که در خدمت امام زمان(عج) باشند، تربیت کنیم.

عمود سعادت بشر به ماندگار شدن حضرت فاطمه(س) بستگی دارد
این استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که عمود سعادت بشر به حیات فاطمه بستگی دارد، اظهار داشت: عظمت حضرت زهرا(س) برای این است که ولایت باقی بماند.

وی به جایگاه و ارزش خطبه فدک اشاره کرد و خطاب به بانوان طلبه گفت: خطبه فدک را به یاد داشته باشید و حفظ کنید، لفظ تنها را نه؛ بلکه عمق مطلب را درک کنید.

این مؤلف و پژوهشگر حوزوی گفت: اعتقاد من بر این است که اگر کسی بتواند، نهج البلاغه را به صورت یک مقاله خلاصه کند، خطبه فدک می شود و افسوس که روی آن کار نشده است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که متأسفانه درباره منزلت علمی حضرت زهرا(س) کمتر صحبت شده است، ابراز داشت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در حوزه صنعت، معدن، تجارت، کامپیوتر و اقتصاد حرف برای گفتن دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8