نامه جمعی از علمای حوزه علمیه خراسان به نمایندگان مجلس

جمعی از علما، روحانیان و اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان درباره اتفاقات اخیر طی نامه ای به نمایندگان مجلس خواستار تحقق مطالبات مردم شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیران استان و جمعی از علما، روحانیان و اتاق اندیشه‌ورز تبلیغ خراسان در جلسه ای مصوبه پیگیری مطالبات به حق مردم را به تصویب رساندند که متن این مصوبه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم و رحمه الله

احتراما از آنجا که مطالبات مردم شریف استان در موارد فراوان به محضر علمای ارجمند

استان، این طلایه داران انقلاب شکوهمند اسلامی، پیوسته اعلام می شود جلسه ای در صبحگاه روز ۱۱ دی ماه در محل اتاق تبلیغ با حضور مدیران استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به مطالبات به حق مردم تشکیل گردید که ذیلا نکاتی را که به عنوان مصوبه پیگیری آن ضروری است متذکر می شویم.

انتظار آیات و علمای حوزه خراسان آن است که نمایندگان محترم استان ضمن پیگیری جدی این امور، نتایج آنرا نیز در اسرع وقت به علما اعلام نمایند تا از طریق حضرات به اطلاع عموم مومنین رسانده شود.

و اما موارد مد نظر:

۱ توجه جدی به مطالبات بحق مردم و دفاع از حقوق ایشان خصوصا در مسائل مؤسسات مالی که طی سال های متمادی شهروندان عزیز بر اساس اعتماد به نظارت دولت و به هزاران امید سرمایه های خود را در این مؤسسات سپرده اند.

۲ توجه جدی به مطالبات بحق مردم و دفاع از حقوق ایشان در اخذ مالیاتها، جرائم دیرکرد بانکها که (البته حرمت آن بنظر مراجع عظام قطعی است) طبق اطلاعات موثق واصله، تاکنون موجبات ورشکستگی بسیاری افراد  و صنایع و درنتیجه موجبات بیکاری جمع عظیمی از مردم و جوانان عزیز را فراهم آورده است

۳ رعایت حال اقشار آسیب پذیر و متوسط جامعه، در تصویب قوانین ونظارت بر اجرای آن تا شاهد کاهش فشار اقتصادی بر این عزیزان که همیشه در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی در صحنه هستند باشیم.

۴  پیگیری جدی رفع موانع اشتغال و تولید و موانعی که موجب تعطیلی کارخانجات و کارگاه ها شده و یا می شود.

۵ پیگیری راه اندازی مجدد کارخانجات و کارگاههای تعطیل شده.

۶  پیگیری جدی شکایات مردم از دارایی، بانکها، بیمه و … به طوری که مانع از اجحاف بر مردم و تضییع حقوق ایشان گردد.

۷  حمایت از مراکز دانش بنیان، پژوهشکده ها، پژوهش ها و پروژه های تحقیقاتی، ابتکارات و اختراعات و نیز ایجاد فرصتها و زمینه های تحقیقاتی در دانشگاه ها و ایجاد آزمایشگاه های مجهز در دانشگاه های صنعتی تا زمینه بکارگیری عملی تئوری های درسی دانشجویان عزیز فراهم گردیده، بدینوسیله پروژه های کاربردی به مرحله اجرا و عمل رسیده و نتایج تحقیقات خود را د ر صنعت و پیشرفت کشور مشاهده نمایند.

انتظار علمای اعلام، روحانیت همیشه در صحنه و وعاظ و مبلغین آن است که ضمن انعکاس این موارد به مسؤولان مربوطه و تسریع در پیگیری، در اسرع وقت نتایج حاصله  را محضر علمای اعلام و مردم شریف استان اعلام فرمایید./۹۳۴/د۱۰۳/ب۱

جمعی از علما، روحانیون و اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =