آیت الله اشرفی شاهرودی: حضور روحانیت در مناطق محروم سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

آیت الله اشرفی شاهرودی در سفر به استان های کرمان و هرمزگان که به دعوت ائمه جمعه صورت گرفته بود از مراکز علمی، فرهنگی و حوزه های علمیه دیدن کرد و در جلسه مبلغان، روحانیت و سران عشایر مناطق محروم کرمان حاضر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای خراسان با توجه به ایام تعطیلی دروس خارج به مناسبت فاطمیه، به دعوت ائمه جمعه شهرستان های کرمان و بندرعباس، در این مناطق حضور یافت و از حوزه های علمیه، مراکز علمی، دینی و فرهنگی در مناطق محروم بازدید کرد.

در ایتدای این سفر آیت الله اشرفی مورد استقبال آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرار گرفت و پس از حضور در اسکله شهید رجائی، مناطق محروم این استان و بازدید از مراکز علمی فرهنگی و حضور در جمع طلاب حوزه علمیه النبی بندرعباس به استان کرمان سفر کرد.

آیت الله اشرفی شاهرودی در جنوب استان کرمان نیز در منطقه محروم قلعه گنج حضور یافت و پس از دیدن منطقه در نشستی با حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج، مدیران ادارات، روحانیان و سران طوایف این بخش دیدار کرد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حسین رشیدی مدیر مدرسه علمیه اهل بیت(ع) گزارش کوتاهی از اقدامات صورت گرفته فرهنگی، تبلیغی و معرفی بافت جمعیتی و فرهنگی قلعه گنج ارائه داد و پس از آن آیت الله اشرفی شاهرودی نکاتی را بیان داشت.

آیت الله اشرفی شاهرودی حضور مستمر روحانیت در مناطق محروم و روستایی را سبب کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق دانست و بر این اساس تأسیس حوزه علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دینی در این منطقه را اقدامی ارزشمند خواند که برای حضور در مناطق محروم و روستایی فرصتی مغتنم است.

وی در ادامه بیان داشت: تبلیغ در راستای تقویت دین و ارزش های دینی در جامعه و حراست از ارزش های اسلامی و شیعی همواره مهمترین دغدغه روحانیت بوده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: فقر تنها فقر اقتصادی نیست بلکه فقر فرهنگی از اهمیت بالاتری برخوردار است و در درجه اول اصلاح قرار دارد.

وی افزود: چنانچه فقر فرهنگی برطرف شود محرومان و نیازمندان از اعتماد به نفس کافی برای درک معارف اسلامی برخوردار خواهند شد./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4