حضرت زهرا الگوی یک انسان انقلابی است

حجت الاسلام مشیری گفت: افق نگاه حضرت زهرا(س) فراتر از مسائلی همچون فدک بود و دلیل شهادت ایشان جلوگیری از انحراف و دفاع از جایگاه ولایت بود.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری در سخنرانی قبل از نماز مغرب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت زهرا(س) الگوی یک انسان انقلابی است. ایشان نخستین فرد انقلابی بودند که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در برابر انحراف ایستادگی کردند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) افزود: روایتی از معصوم نقل شده است که ما حجت خدا بر مردم ایم و حضرت زهرا(س) نیز حجت خداوند بر ما امامان معصوم است. امام زمان(عج) نیز می فرمایند:«من از حضرت زهرا(س) الگو می گیرم». وقتی چنین روایاتی از معصومین(ع) نقل شده است تکلیف ما شیعیان نیز در رابطه با الگوگیری روشن است.

وی خاطر نشان کرد: باید دید نگاه حضرت زهرا(س) در انقلابی گری ناظر به کدام افق است. افق نگاه ایشان فراتر از مسائلی همچون فدک است. رنج و شهادتی که ایشان متحمل شدند در راستای دفاع از بی نظیر ترین ارزش های قرآنی یعنی جایگاه امامت و ولایت بود.

حجت الاسلام مشیری کمال نعمت نبوت را امامت دانست و گفت: مهم ترین محور اسلام فاطمی و انقلابی مساله امامت است و خداوند در قرآن با وجود رنج های بی شماری که پیامبر اکرم(ص) در راه اسلام کشیدند، عدم معرفی امامت را به منزله بی فایده بودن تمامی این رنج ها و سختی ها عنوان کرده است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ضرورت به حفظ شان حضرت زهرا(س) از سوی شیعیان افزود: شیعیان نباید ناخودآگاه به خطا بیفتند و شان و هدف شهادت حضرت زهرا(س) را چیزی کمتر از مساله امامت بدانند.

وی امنیت و سلامت را دو نعمت بی نظیر دانست و خاطر نشان کرد: با وجود دشمنی های شدید استکبار با ملت ایران به لطف حضرت زهرا(س) و به دلیل پشتیبانی مردم از ولایت امروزه شاهد بهترین امنیت در کشور هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم.

حجت الاسلام مشیری تصریح کرد: اگر اقدام به اصلاح رفتار خود و همچنین خیر رسانی به دیگران کنیم بلا ها و مشکلات از زندگی ما بر طرف خواهند شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 6 =