آیت الله علم الهدی در دیدار اعضای تبلیغ:مطالبه گری حقوق مردم باید در صدر دغدغه های روحانیت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دغدغه مطالبه گری حقوق مردم از سوی روحانیت را امری ضروری و در اولویت دانست و خطاب به اعضای اتاق تبلیغ خراسان، گفت: باید به عنوان نخبگان تبلیغ، مشکلات و مطالبات مردم و دستاوردهای انقلاب را به دور از افراط و تفریط در منابر بیان کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پنجشنبه در جلسه دیدار و گفت‌وگو با دبیر و اعضای اتاق تبلیغ خراسان که در دفتر وی برگزار شد گفت: تجمع علما و بزرگان حوزه و روحانیت منشأ خیر و موجب به وجود آمدن برکات فراوانی است. تلاش برای ارتقا سطح معنویت و رفع مشکلات مادی زندگی مردم با پیگیری مطالبات و حقوق آنان از دستگاههای مختلف امر مبارک و ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ضرورت وجود جریان مطالبه گری حقوق مردم در بین روحانیان افزود: روحانیت و مبلغان زبان گویای اسلام هستند و اقدام اتاق تبلیغ در پیگیری حقوق مردم موجب اتحاد علمای حاضر در صحنه انقلاب و ایجاد انگیزه و دغدغه برای افرادی که انگیزه ای برای دخالت در امور نداشتند، شده است.

وی گزارش عملکرد اتاق را بسیار خوب دانست و خاطر نشان کرد: آنچه تا کنون انجام پذیرفته بسیار ضروری بوده است و این حرکت باید ادامه پیدا کند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تدبیر و برنامه ریزی برای ارتقا تبلیغ، سطح خطابه و مبلغان مطالبه ای جدی از اتاق تبلیغ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شناسایی آسیبهای اجتماعی و حملات دشمن و اقدام به هجمه ای قوی علیه آنان به عنوان دیگر مطالبه جدی از اتاق تبلیغ افزود: حرکت فردی در برابر آسیب های اجتماعی یا تهاجم فرهنگی دشمن کفایت نمی کند. باید حرکتی هجمه ای و منسجم از سوی روحانیت در جوانان صورت گیرد و در برابر دشمن و ضد انقلاب نباید منفعل بود. بلکه باید برخوردی تاثیر گذار و فعال داشت.

وی با استناد به آیه شریفه «أُوحِیَ إِلَیَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَکُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ» خاطر نشان کرد: رسالت حوزه جهانی است و ابزار این ابلاغ مبلغان و روحانیون هستند.

آیت الله علم الهدی خطاب به اعضای اتاق تبلیغ گفت: باید به عنوان نخبگان تبلیغ، مشکلات و مطالبات مردم و دستاوردهای انقلاب را به دور از افراط و تفریط در منابر بیان کنید. همچنین با دوری از سیاست زدگی موضوعات اخلاقی و سیاسی را برای مردم بیان کنید.

امام جمعه مشهد با اشاره به بیان شرایط چهل ساله کشور افزود: کشور چهل سال در عرصه جنگ و تحریم در عرصه های اقتصاد، صنعت و فرهنگ است و یک روز نبوده است که آب خوش از گلوی مردم ما پایین برود و آرامش داشته باشیم. این سطح از فشار بر هر کشوری وارد می شد، تسلیم می شد اما ایران اسلامی مقاومت کرد و کشور در همین شرایط سخت به لطف حضرت صاحب الزمان(عج) اداره شد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی مجهز به همه امکانات است و از دروغ، نفاق و افترا نیز ابایی ندارد. باید نقشه های مختلف دشمن را خنثی کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان برخی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: امروز در عرصه عمران و آبادانی کشور موفق هستیم. برای نمونه شهر مشهد طی چهل سال گذشته ده برابر توسعه پیدا کرده است و این حجم از توسعه تقریبا در دنیا بی سابقه است. در عرصه بین الملل نیز امروز در جهان اسلام میزان امید محسوب میشویم.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    2 + = 9