آیت الله علوی گرگانی: مسؤولان از ولایت فقیه جدا نشوند | مؤمن از زیادی دشمنان هراس ندارد

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ولایت به عنوان ملاک هدایت و عدم گمراهی انسان تأکید کرد که مسؤولان نظام باید مراقب باشند که از ولایت فقیه جدا نشوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی بسیجیان و پاسداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که ما شیعیان جزو متمسکان به ولایت هستیم، اظهار داشت: ولایت فقیه از مختصات شیعه اثنی عشری است، برای ما افتخار است که مدافع حریم ولایت باشیم و خودمان را زیر سایه ولایت فقیه در جهان بدانیم.

وی افزود: وعده خدا حق است و بدون شک پیروزی نهایی از آن اهل حق خواهد بود به همین جهت بعد از فراگرفتن ظلم و ستم در جهان فردی خواهد آمد که به یاری مظلومان می شتابد، هرچند جمعیت ما نسبت به دنیا کم است ولی قرآن می فرماید «چه بسا گروه کمی که بر گروه و جمعیت بزرگی پیروز شوند».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: انسان مؤمن از زیادی دشمن و از کم بودن یاران خود نمی ترسد، چرا که ما از نعمت ولایت برخوردار هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم که در رأس آن حضرت ولی عصر(عج) هستند و ما زیر سایه ایشان هستیم، از طرفی امروز چون دسترسی به ایشان وجود ندارد به دستور خود حضرت باید برای عدم گمراهی به علمای دین مراجعه کنیم و از همین جا است که مشروعیت ولایت فقیه روشن می شود.

وی با بیان این که تمسک همزمان به ولایت و قرآن مانع گمراهی انسان می شود، ابراز داشت: برخی از افراد قرآن را گرفتند ولی امامان و اوصیای پیامبر گرامی اسلام(ص) را رها کردند در حالی که هیچ چیزی در دین به اندازه ولایت مورد سفارش واقع نشده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: این ولایت فقیه است که می تواند ما را از برکات اهل بیت(ع) بهره مند کرده و به معارف الهی نزدیک کند، به همین جهت امام راحل همیشه تذکر می دادند که مراقب باشید هرجا پیروز و موفق شدید آن را به خداوند استناد بدهید و در قضیه فتح خرمشهر نیز فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ثابت قدم ماندن در مسیر خدا از مسائل حیاتی هر نظام اسلامی است و به همین جهت باید مراقب باشید که وحدت و همگرایی  خود را حفظ کنید و با یکدیگر اختلاف نداشته باشید همچنانکه در روایتی داریم که خداوند خطاب به حضرت موسی فرمود: «من نمی گذارم دشمنان بر شما مسلط شوند به شرط آن که خودتان در بین خود اختلاف و دشمنی نداشته باشید».

وی در بخش پایانی سخنان خود در بیان سفارشاتی به مسؤولان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان ما از ولایت فقیه جدا بشوند نمی توانیم توقع پیشرفت و پیروزی داشته باشیم، بنابراین سفارش اصلی ما این است که همه مسؤولان نظام ضمن حفظ روحیه وحدت همواره خود را زیر سایه ولایت فقیه بدانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 11