حجت‌الاسلام پژمانفر : ممانعت از طرح سؤال از رئیس‌جمهور، تخلف است/ تلاش معاونان پارلمانی رئیس‌جمهور برای انصراف نمایندگان

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: به نظر من ممانعت هیأت رئیسه از طرح سؤال در صحن علنی تخلف جدی و کوتاهی هیأت رئیسه بوده که باید نسبت به این تخلف پاسخگو باشند.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، پیرامون ممانعت رئیس مجلس از طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی، اظهار کرد: ۶ ماه است ۱۸۰ نماینده سؤالات خود از رئیس‌جمهور را مطرح کره‌اند.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری موضوع در مجلس و مطالبی که بین من و آقای لاریجانی ردوبدل شد، معاونان پارلمانی رئیس‌جمهوری تلاش فوق‌العاده‌ای کردند تا بتوانند انصراف سؤال از رئیس‌جمهور را از امضاکنندگان بگیرند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در نهایت و با وجود همه تلاش‌ها، کوتاهی‌های هیأت رئیسه و شخص آقای لاریجانی در این موضوع، از صبح امروز پیگیری‌هایی انجام شد و سؤال را به کمیسیون اقتصادی ارسال کردند تا بررسی شود.

وی افزود: حسشان این بود که شاید برای رئیس‌جمهور مناسب نباشد در مجلس حاضر شود و جواب بدهد اما حق نمایندگان و مردم است که از این جایگاه قانونی استفاده شده و رئیس‌جمهور نسبت به مسائل پاسخگو باشد.

پژمانفر با بیان این‌که ممانعت از طرح سؤال در صحن علنی تخلف است، گفت: به نظر من این کار هیأت رئیسه تخلف جدی و کوتاهی هیأت رئیسه بوده که باید نسبت به این تخلف پاسخگو باشند.

وی با اشاره به تلاش برای جلوگیری از ادامه پیگیری سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور، یادآور شد: ظلم به مردم است که نمایندگان آنان را از ادامه پیگیری سؤال منصرف می‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر کاری بتوانیم در ارتباط با پیگیری مطالبات مردم دنبال می‌کنیم که در این مسیر مجلس نیز باید همراهی کند و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: امیدواریم کمیسیون اقتصادی بعد از بررسی، سریع‌تر موضوع را به صحن علنی ارسال کنند تا آقای رئیس‌جمهور نسبت به ظلمی که به مردم شده پاسخگو باشند.

پژمانفر گفت: باید از نمایندگانی که سؤال خود را پس گرفتند پرسید چه عاملی باعث پس گرفتن سؤالشان از رئیس‌جمهور شده.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11