عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:انقلاب اسلامی ایران یکی از محورهای اقتدار جهان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز ما به نقطه ای رسیده ایم که به عنوان یک محور اقتدار بزرگ در جهان مطرح هستیم و دنیا مجبور است مناسبات خود را با جریانی به نام انقلاب اسلامی ایران تنظیم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه شنبه در کنگره ملی «مصطفای شهید» که با رویکرد بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن و با حضور خانواده این شهید در محل سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون ضرورت درک موقعیت انقلاب اسلامی در سالگرد سی و نهم پیروزی انقلاب پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: دهه مبارک فجر ایامی برای نمایش آثار برجسته تعالی و تکامل انقلاب مقدس اسلامی ما است. از برخی دیدگاه ها دهه فجر یادآور خاطرات و پایداری و ایثارگری مردم در مسیر پیروزی انقلاب است؛ در حالی که تفسیر دقیق تر این است که بگوییم دهه فجر در هر سالی مربوط به انفجار نور انقلاب در همان سال و شناخت موقعیت انقلاب در آن هنگام است.

وی تأکید کرد: ما در سالگرد انقلاب اسلامی در هر سال باید ببینیم انقلاب ما چه مسیری را پیموده و شرایط و موقعیت انقلاب ما چگونه بوده است. ما باید شرایط امروز را نسبت به شرایط ابتدای انقلاب مقایسه کنیم که این مقایسه هم شامل جایگاه انقلاب در دنیای امروز است و هم در زمینه جایگاه خود ما در شرایط روز انقلاب.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: برای جوانان ما که ۳۹ سال پیش را درک نکرده اند و حتی امام بزرگوار را فقط به روایت صدا و تصویر می شناسند و امروز نیز در زندگی نارسایی های اقتصادی و کمبودهایی را احساس می کند، نمی توان فقط از شرایط ۳۹ سال پیش سخن گفت چرا که در این صورت به حوادث عمر انقلاب با چشم بدبینی نگاه می کند و آن را عامل بدبختی قلمداد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب مکررا به این نکته اشاره کرده اند که مسیر انقلاب هنوز پایان نیافته و ما به اهداف انقلاب دست نیافته ایم. پس اگر کسی بخواهد تحلیلی نسبت به این مسیر داشته باشد، باید مسیر پشت سر گذاشته را بررسی کند. چنین تحلیلی می تواند یک دیدگاه عقلایی نسبت به جریان انقلاب اسلامی در شرایط روز به ما ببخشد.

وی با بیان این که نقطه نهایی انقلاب اسلامی، جهانی سازی اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز ما به نقطه ای رسیده ایم که به عنوان یک محور اقتدار بزرگ در جهان مطرح هستیم و دنیا مجبور است مناسبات خود را با جریانی به نام انقلاب اسلامی ایران تنظیم کند و آن جایی که قدرت ها بخواهند به این جریان بی اعتنایی کنند، با مشکل مواجه می شوند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: شما امروز شاهد هستید که در تمام تصمیم گیری های سیاسی آن جایی که ما در عرصه تصمیم گیری حضور نداشته باشیم، بحث به نتیجه ای نمی رسد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    3 + = 6