آیت الله اشرفی شاهرودی: وظیفه روحانیان رساندن معارف بلند اهل بیت به مردم است/امروز هجمه دشمنان به دین افزایش یافته و اگر به موقع اقدام نکنیم، پشیمان خواهیم شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: بعد از انقلاب آزادی برای تبلیغ فراهم شده است و امروز کمترین وظیفه ما رساندن معارف بلند اهل بیت(ع) به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان ظهر چهارشنبه در ویژه برنامه حوزه علمیه خراسان به مناسبت دهه مبارکه فجر که تحت عنوان «انقلاب اسلامی، حوزه انقلابی، بیعت با ولایت» در محل مدرسه علمیه آیت الله خویی برگزار شد، فضای ایجاد شده برای انجام رسالت تبلیغی حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم دانست و به بیان نکاتی پیرامون این موضوع پرداخت.

آیت الله اشرفی شاهرودی اظهار کرد: بعد از انقلاب آزادی ای برای تبلیغ فراهم شده است و امروز کمترین وظیفه ما رساندن معارف بلند اهل بیت(ع) به مردم است. همانطور که ائمه(ع) فرمودند معارف ما آنقدر جالب است که اگر به مردم برسد، خود آن ها گرایش به سمت مکتب ما پیدا می کنند، این یک مطلب روشن است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه روحانیت در جامعه، به بیان اهمیت استفاده حوزه علمیه از این جایگاه در راستای دفاع از دین خدا پرداخت و افزود: فرصت هایی که پیش آمده و بحمدالله ما امروز می توانیم به بهترین وجه از مذهب دفاع کنیم، فقط در اختیار روحانیت است و ما نباید توقع داشته باشیم سایر اقشار مدافع اصلی مذهب باشند. روحانیت در صف اول این دفاع قرار دارند چرا که مال امام(ع) به اهل علم داده می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: آنقدر روایات در فضیلت علم و تعلیم وارد شده که قابل وصف نیست. حضرت زهرا(س) روایتی را از قول پیامبر اکرم(ص) نقل کرده اند که حضرت فرمودند «کسی که دین را تعلیم کند، هزار هزار قله نور به او در روز قیامت خواهند داد.»

آیت الله اشرفی شاهرودی خاطرنشان کرد: این زمینه ای که برای رساندن کلام اهل بیت(ع) به شیعیان فراهم شده، امروز بر عهده روحانیت قرار دارد. تقاضای من این است که آقایان از فرصت فاطمیه استفاده کنند و از دین و مذهب دفاع کنند. فرصت برای دفاع از دین زیاد است و ما نباید آن را از دست دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: امروز هجمه دشمنان به دین نسبت به دهه های قبل افزایش یافته و اگر به موقع اقدام نکنیم، پشیمان خواهیم شد.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 9 =