آیت الله مکارم شیرازی: درآمدهای بودجه از اغنیا و هزینه ها در خدمت قشر ضعیف باشد/مردم در ۲۲ بهمن وفاداری به انقلاب را به رخ دشمنان می کشند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت و تأکید کرد که ملت ایران وفاداری به انقلاب را به رخ دشمنان خواهند کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، بر ضرورت حضور حماسی، گسترده و پرشور مردم بصیر ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد.

وی افزود: همه باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و ضربه ای دیگر به دشمن وارد کنند، با راهپیمایی ۲۲ بهمن معلوم می شود که مردم بعد از حدود ۴۰ سال به انقلاب خود علاقه مند هستند و این راهپیمایی های عظیم نشانه وفاداری ملت به انقلاب است و با این کار دشمن را مأیوس نا امید می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اغتشاشات اخیر امید کاذبی برای دشمن دشمنان ایجاد کرده است، اظهار داشت: باید به حضور پرشور نشان دهیم که این امید به ناامیدی منتهی می شود.

وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر ادامه داد: انقلاب ما با همه انقلاب های دنیا فرق واضحی داشت انقلاب های دیگر متکی بر غرب و شرق بوده و بدون آن نمی توانستند کار را پیش ببرند اما انقلاب اسلامی بدون تکیه بر شرق و غرب به پیروزی رسید و پیشرفت کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان پس از پیروزی انقلاب ۸ سال جنگ را به کشور تحمیل کردند، ابراز داشت: در دفاع مقدس  در سخت ترین شرایط قرار داشتیم اما دشمن حمایت همه دنیا را در اختیار داشت ولی باز هم دشمن نتوانست کاری کند و یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن نیست.

وی عنوان کرد:  باید عوامل پیروزی و بقای انقلاب را بدانیم و اگر عمل کنیم پیروزی حاصل می شود، یک عامل مهم وحدت است که برخی شعار آن را می دهند و خلاف وحدت عمل می کنند؛ اگر عقل حاکم باشد اختلاف نخواهد بود چون  اختلاف مایه شکست است که انسان عاقل سراغ شکست نمی رود،  متأسفانه هنوز عده ای درباره مسائل انتخابات صحبت می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز نیازمند وحدت در کشور هستیم چرا که آمریکا درصدد متحدن کردن اروپایی ها، عوامل شورای امنیت و کشورها علیه ایران است، نباید در کشور اختلاف باشد بلکه جناح ها باید دست به دست هم دهند و اگر انتقادی صورت می گیرد باید دوستانه و توأم با ارائه راهکار باشد.

وی با اشاره به اهمیت وجود خلوص نیت به عنوان عامل دیگر پیروزی انقلاب اضافه کرد: در انقلاب اسلامی همه خلوص نیت داشته و همه به یکدیگر کمک می کردند، اگر وحدت و خلوص نیت باشد ان شاءالله انقلاب تا ظهور امام زمان(عج) باقی خواهد ماند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به مسائل بودجه ای گفت: بودجه درآمدها و هزینه هایی دارد، سنگینی درآمدها باید بر دوش قشر مرفه جامعه باشد و از آن ها بگیرند، نباید درآمدها جایی باشد که مشکل برای طبقات ضعیف ایجاد شود، این درست نیست؛ متأسفانه حتی بسیاری از قشر مرفه یارانه بگیر هم هستند.

وی افزود: بودجه صحیح این است که درآمدها از قشر غنی و هزینه ها در خدمت قشر ضعیف باشد نه این که دوباره در جیب اغنیا برود، این دو اصل باید در کل بودجه حاکم بوده و مجلس و دولت باید دقت کنند تا بودجه ای مردمی داشته باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ایجاد مشکلات بانک ها برای مردم اظهار داشت: درباره بانک ها صحبت های بسیاری کرده و می کنیم اما گوش شنوایی وجود ندارد، البته بالاخره معلوم خواهد شد که باید بانک ها سالم باشند.






یک نظر برای آیت الله مکارم شیرازی: درآمدهای بودجه از اغنیا و هزینه ها در خدمت قشر ضعیف باشد/مردم در ۲۲ بهمن وفاداری به انقلاب را به رخ دشمنان می کشند

  1. صالحی گفت:

    ایکاش گوش شنوایی وجود داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 15