حضرت آ‌یت الله سبحانی وجود حقوق های بالا برای مسؤولان را ناصحیح دانست و تأکید کرد که زندگی مسؤولان کشور باید در سطح مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان درباره اهمیت قناعت و تأثیر آن در زندگی گفت: حضرت می فرماید بی نیازی انسان در قناعت کردن است پس اگر می خواهد بی نیاز شود باید راه قناعت را در پیش بگیرد.

وی افزود: بر اساس این فرمایش نگاه انسان در زندگی باید به افرا مادون باشد نه مافوق،  چرا که اگر نگاه به مادون باشد انسان متوجه می شود که از چه نعمت هایی برخوردار است که دیگران ندارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان در همه زمینه ها باید قناعت کند، اظهار داشت: انسان باید بر همه عرصه های زندگی خود قناعت را حاکم کند که اگر چنین شد روح انسان شاد می شود و خدا را شاد کرده است.

وی وجود قناعت در مسؤولان را امری ضروری دانست و ادامه داد: گاهی می شنویم که مسؤولان حقوق های بالا می گیرند که صحیح نیست چون قانون اساسی می گوید مسؤولان کشور از نظر زندگی در حداقل دیگران باشند و در سطح مردم جامعه زندگی کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این اگر قناعت کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه حل می شود، ابراز داشت: تقاضا باید در حد توان باشد، اگر تقاضا بیشتر از توان باشد کشور را به مشکلات رو به رو می کند.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی این است که زندگی افراد، خانواده ها و جامعه بر مبنای قناعت بوده و بر اساس توان آن ها باشد.






یک نظر برای حضرت آ‌یت الله سبحانی وجود حقوق های بالا برای مسؤولان را ناصحیح دانست و تأکید کرد که زندگی مسؤولان کشور باید در سطح مردم باشد.

  1. محمودی گفت:

    احسنت.مشکل جامعه ما فقر نیست،تبعیض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 2 =