علمای اسلام از خطر بزرگ نفاق دوری کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه علمای اسلام باید از خطر بزرگ نفاق دوری کنند، گفت: در آزمون آخرالزمانی اگر از کفار و منافقین اطاعت نکنیم در بهترین وضعیت خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با علمای اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: فرصت عمر برای این است که انسان رشد کرده، به ایمان و توحید برسد و در عالم مادی غرق نشود.

وی با بیان اینکه اظهار به ایمان و توحید چند مرتبه دارد، بیان کرد: در وهله نخست باید این مسأله با زبان و لسان اقرار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اقرار زبانی بسیار زیبا است اما بنای ایمان در خارج در عمل شناخته می شود چراکه عمل انسان مؤمن با غیر مؤمن فرق می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه باید تمام اعمال انسان مؤمن منسوب به بندگی خدا باشد، عنوان داشت: انسان مؤمن در انجام هر کاری خدا را مدنظر قرار می دهد و ایمان او تنها زبانی نیست.

وی با بیان اینکه هرچند انسان موجودی خاکی بوده اما راهش تا رسیدن به کمال و خداوند باز است، عنوان داشت: البته نقش حکومت برای رشد نوع بشر انکار ناشدنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دین خدا بشر  رها نمی شود بلکه امانتی است که به انسان امین سپرده می شود، بیان کرد: بنابراین خدا انسان های برگزیده ای را انتخاب می کند که برای تربیت، تعلیم و تزکیه انسان شایستگی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: اما در صحنه میدانی مشاهده می کنیم که پیامبران برای رشد و تعالی انسان ها آمدند اما بعد از آن ها حکومت اسلامی توسط کسانی ربوده شد که اعتقادی به پیغمبر و دین خدا نداشتند.

وی با بیان اینکه کسانی که اصلا به دین خدا اعتقاد ندارند در میان مسلمانان نفوذ می کنند و بر آن ها مسلط می شود، عنوان داشت: یعنی دزد وارد می شود تمام کار خود را انجام می دهد و ما او را شناسایی نمی کنیم، بعد کاری می کنند که خود مسلمانان یکدیگر را نابود می کنند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: مهم ترین جهاد که پیروزی حتمی را به دنبال دارد، این است که مسلمانان آگاهانه از آنچه غیر اسلامی و غیر دینی بوده، تبعیت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مهم ترین جهاد این است که از خدا و رسول اطاعات کنیم و از کافران و ظالمان اطاعت نکنیم، افزود: اگر روزی در آزمون آخرالزمانی اطاعت از کفار و منافقین نکنیم در بهترین وضعیت خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این باره همه مسلمانان وظیفه دارند اما در وهله نخست علما باید ظلم و ستم را نفی کنند و در مورد آنچه تجاوز و تعدی به حق است روشنگری کنند و از خطر بزرگ نفاق دوری کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =