عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:تک بعدی کردن مساجد خیانت به اسلام است

عضو اتاق تبلیغ خراسان:
تک بعدی کردن مساجد خیانت به اسلام است
حجت الاسلام دهشت تک بعدی کردن مساجد را خیانت به اسلام خواند و گفت: مساجد ما باید مانند مساجد زمان پیامبر اکرم(ص) دارای ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی باشند.

حجت الاسلام مرتضی دهشت عصر امروز در سخنرانی پیش از نماز مغرب حرم مطهر رضوی گفت: انقلاب اسلامی با وجود مشکلات موجود در تحقق برخی مولفه های اسلام ناب موفق بوده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به تاثیرات قرآن کریم بر انقلاب اسلامی افزود: در روایات آمده است که پیامبر اکرم(ص) روز قیامت در پیشگاه خداوند از مسلمانان به دلیل مهجوریت قرآن شکایت خواهند کرد. خارج کردن قرآن از مهجوریت یکی از بزرگ ترین دستاورد های انقلاب است.

وی با برشمردن موفقیت های کارنامه جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل رفع مهجوریت قرآن تلاوت آن است. امروزه رهبر انقلاب نیز یک قاری و تالی قرآن است.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه تفکر، تدبر و عمل در قرآن دیگر عامل رفع مهجوریت آن است تصریح کرد: نمی توان ادعا کرد که به همه قرآن عمل می شود اما آنچه در توان نظام برای عمل به قرآن تا کنون بوده انجام گرفته است در حالی که سران دیگر کشور ها از تدبر در قرآن وحشت دارند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ترویج فرهنگ قرآن از سوی انقلاب اسلامی افرود: ترویج فرهنگ قرآن دیگر عامل رفع مهجوریت آن است. ترویج فرهنگ قرآن ترویج فرهنگ عدل، قسط، ظلم و شیطان ستیزی است و جمهوری اسلامی در این زمینه موفق بوده است.

وی اهل بیت(ع) را مولفه دوم اسلام ناب دانست و خاطر نشان کرد: امروزه حب اهل بیت(ع) و «موده ذی القربی» در مردم ایران بروز و ظهور تام و تمام دارد و جمهوری اسلامی در مقابل رسول اکرم(ص) در این زمینه رو سفید است.

حجت الاسلام دهشت با بیان نشانه های مودت اهل بیت(ع) گفت: پیروی، داشتن حب و بغض نسبت به دوستان و دشمنان و ترویج کلام و نام اهل بیت(ع)  از نشانه های مودت نسبت به آنان است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که یاران سلمان فارسی اسلام را احیا خواهند کرد. دشمنی دشمنان نیز با کشور ما به دلیل وجود اسلام ناب در ایران است.

وی با ذکر سخنی از امام خمینی‌(ره) خاطر نشان کرد: مردم ما هزینه دفاع از اسلام را می دهند و امام خمینی(ره) در این رابطه فرمودند: «کشته شدن در راه اسلام سعادت است». افتخار ملت ما شهادت است و ملت ما برای اسلام در راهپیمایی فردا شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام دهشت ادامه داد: باید کارکرد مساجد را به کارکرد مساجد در صدر اسلام تبدیل کنیم. امروزه متاسفانه برخی از مساجد کشور تک بعدی شده اند و این خیانت به اسلام است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ابعاد مختلف مساجد در اسلام افزود: مساجد ما باید مانند مساجد زمان پیامبر اکرم(ص) دارای ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی باشند.

وی اظهار کرد: امروزه مسلمانان ایران معنای واقعی احکام الهی همچون حج را فهمیده اند و به همبن خاطر است که حکام سعودی دست به کشتار آنان می زنند تا صدای مردم ایران در جهان شنیده نشود.

حجت الاسلام دهشت با دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: فردا روز امتحان الهی و تشکر از خداوند است و برداشتن هر گام در راهپیمایی پشت استکبار را به لرزه در خواهد آورد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 4 =