دبیر اتاق تبلیغ خراسان:نباید با مفسدین با تساهل و تسامح برخورد کرد/سهم خواهی برخی مدیران و افراد از انقلاب معنا ندارد.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: خداوند مومنی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند را دشمن می دارد و مومن موثر است و متاثر نیست.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری شنبه شب در جلسه شرح خطبه فدکیه که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که خداوند مومن سست و ضعیف را دشمن می دارد. اصحاب پرسیدند که این مومن کیست؟ فرمودند: «کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند». مومن موثر است و متاثر نیست.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ویژگی های مومن واقعی افزود: حضرت زهرا(س) معرفت و مبنای اسلامی داشتن در اندیشه را اولین نشانه مومن واقعی می دانند که خود ایشان تا پایان عمر ذره ای از مسیر الهی و مبانی دینی خود دور نشد.

وی بصیرت داشتن را دومین نشانه مومن واقعی دانست و خاطر نشان کرد: برخی مبانی فکری صحیحی دارند اما نمی دانند در کجا و چه زمانی باید دست به اقدام بزنند. باید مانند حضرت عباس(ع) فرمانبردار امام و بصیر بود و  نباید در برابر او نظر او به اجتهاد پرداخت.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه نباید در حال حاضر دچار تفرقه شویم تصریح کرد: همگی باید بنابر دستور و نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید از ولی فقیه پیروی کنیم و مراقب اختلاف افکنی های دشمن باشیم.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به وقوع فساد های مالی در جمهوری اسلامی افزود: نباید با مفسدین با تساهل و تسامح برخورد کرد بلکه باید مانند امیرمومنان(ع) قاطعانه با آنان برخورد کرد.

وی ایثارگری حضرت زهرا(س) را سومین ویژگی ایشان در مسیر دین دانست و خاطر نشان کرد: ایشان حتی هنگامی که حق شان را مصادره کرده و مورد بی توجهی مردم قرار گرفته بودند نیز برای هدایت مردم ایثار می کردند.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه چهارمین بعد شخصیت حضرت زهرا(س) جهاد است اظهار کرد: امروزه برخی در تلاش اند تا جهاد را از قاموس مردم ما حذف کنند. محوریت جهاد و مقاومت تنها در مکتب اهل بیت(ع) یافت می شود و به همین خاطر این مکتب مورد شدید ترین حملات قرار گرفته است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به روند افزایش شیعه گرایی در جهان افزود: دشمن به دنبال از بین بردن منشا صدور تشیع یعنی ایران است و مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت خواهد کرد که بار دیگر در رسیدن به هدف خود ناکام خواهند ماند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11