عضو اتاق تبلیغ خراسان :وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی باید نسبت به تخریب‌های بی‌حساب سرمایه‎های ملی توضیح دهند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز، در صحن علنی مجلس و در واکنش به تخریب مسجد حوض معجردار به سازمان میراث فرهنگی تذکر شفاهی داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام پژمانفر، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز(سه شنبه ۲۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری پیرامون تخریب مسجد معجردار در مشهد گفت: متاسفانه علی‌رغم تذکری که در ارتباط با تخریب مسجد معجردار در مشهد که از مساجد میراثی است، داده شد، هیچ توجهی به این موضوع نشده کما اینکه در دو شب گذشته آب انباری که از دوران صفویه و متعلق به این مسجد بوده نیز تخریب شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با تخریب‌های بی‌حساب سرمایه‌های ملی در کشور هیچ‌کس پاسخگو نیست، در حالی که وزیر کشور نسبت به شهرداری مشهد و بی‌توجهی آن به اماکن ملی باید تذکر دهد.

وی ادامه داد: همچنین علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر چند زیرمجموعه ریاست جمهوری محسوب می‌شود، به دلیل مسئولیت مستقیم در این خصوص باید پاسخگو باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: پرونده‌ای برای رسیدگی و جلوگیری از تخریب اماکن و میراث فرهنگی تشکیل شود تا اتفاق مذکور به عنوان آخرین لطمه به میراث فرهنگی ثبت شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 6