مبنای زندگی اسلامی، آرامش و مودت میان زن و شوهر است

حجت الاسلام لطفیان گفت: زندگی امروز ما در تعارض بین آرامش و آسایش قرار گرفته و قرآن کریم به زندگی مبتنی بر آرامش تأکید فرموده است؛ نه آسایش.

حجت الاسلام کاظم لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶ که در محل رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زندگی امروز ما در تعارض بین آرامش و آسایش قرار گرفته و قرآن کریم به زندگی مبتنی بر آرامش تأکید فرموده است؛ نه آسایش.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: امروز بین روانشاسان اختلاف وجود دارد که مبنای یک زندگی بر اساس محبت باشد یا مودت. بر اساس آموزه های دینی محیط زندگی باید بر مبنای مودت مستحکم شود؛ نه محبت. تفاوت میان مودت و محبت در این است که مودت پیروی را به دنبال دارد و در زندگی مشترک پیروی از شوهر شرط است اما در محبت، شرط پیروی وجود ندارد.

وی یادآور شد: مودت رابطه ای دو طرفه است و امکان خیانت در آن وجود ندارد اما محبت یک رابطه یک طرفه است که راه یافتن پدیده خیانت به آن دور از ذهن نیست.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم نتیجه مودت میان زوجین را رحمت معرفی فرموده است. معنای رحمت این است که مودت نسبت به همسر، بدون قید و شرط باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: ابراز دوستی به همسر باید بدون چشمداشت صورت گیرد تا فرزندان هم بر اساس همین شیوه ابراز دوستی را بیاموزند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 7