عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان:امام خمینی در برابر مصیبت از دست دادن فرزند صبورانه و با استقامت عمل کردند

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام خمینی در برابر مصیبت از دست دادن فرزند صبورانه و با استقامت عمل کردند، گفت: اگر این رفتارهای عملی برای مردم تبیین شود مردم از ایشان الگو می گیرند.

 حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان : به بیان خاطراتی از امام خمینی(ره) که در همسایگی آنها در نجف زندگی می کردند، پرداخت.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای کودکی در خانه امام بزرگ شده ام، اظهار کرد: روحیات و منش امام خمینی(ره)  قابل تحسین و هر کدام درس های بزرگی برای زندگی است که اگر این رفتارهای عملی برای مردم تبیین شود مردم از امام الگو می گیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در سال ۵۶ که خبر شهادت فرزند امام  رسید در همان شرایط کلاس درس را تعطیل نکردند، گفت: امام در عین صبوری در کلاس درس حاضر شدند و مانند همیشه مباحث درسی را بیان کردند.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به این مطلب که در نجف رسم مردم بر این بود که هر وقت کسی عزادار می شود آشپزخانه آنان تعطیل و به همین جهت همسایه ها برای عزادارها غذا می بردند، تصریح کرد: در زمانی که خبر شهادت فرزند امام رسید ما هم در همسایگی آنها زندگی می کردیم.

وی ادامه داد: در آن شرایط یک روز برای خانواده امام از طرف مادرم غذا فرستاده شد و وقتی جلوی درب منزل امام رسیدم متوجه شدم که رهبر کبیر انقلاب در حال مطالعه است.

حجت الاسلام فردوسی پور ادامه داد: وقتی امام متوجه شد که کسی پشت درب منزل است می خواست برای احوالپرسی بیاید که خودم پیش دستی کردم و جلو رفتم، امام در این شرایط دستی به سرم کشید و درباره مدرسه و درس ها از من سؤوالاتی کرد و توصیه می کرد که شما باید خوب درس بخوانید که برای آینده کشور ضرورت است.

وی با بیان اینکه همین روحیه قوی و با استقامت امام در برابر مصیبت از دست دادن فرزند سبب شد که مردم ایران هم در طول هشت سال جنگ تحمیلی در کنار ایشان بمانند، گفت: در واقع این ایستادگی امام درسی بزرگ برای ملت در هشت سال دفاع مقدس بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =